Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2011, 10:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Hehkuvaivalta kuulostaa varsinkin jos ei niitä ole hiljattain vaihettu. Ovatten kulutus tavaraa.

Mitä taas sinoliin tulee niin sitä ei kyllä tarvi, eikä oikein saisikaan käyttää dieselissä, tai saa jos välttämättä haluaa, mutta se on tarpeetonta ja mahdollisesti haitallista syöttöpumpulle.

Suotimien vaihto ja talvilaadun käyttö pitäisi riittää...

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2011, 11:16
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

Hehkuvika


Uudet hehkut ei paha vaihtaa vanhoista on vain tullut käyttö kerrat täyteen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2011, 15:19
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Miulta kanssa ääni hehkuille. Samanlaista ongelmaa oli ku kaks hehkua pimeenä. Ehjillä hehkuilla lähtee kovallakin pakkasella hyvin käyntiin. Käyntii ääni ei sit olekaan mukavaa kuunneltava. Tärisee koko auto

Laatikon kestävyydestä ei ole tietoa. Itella 6vuotta kestänyt hyvin vaikka ihan nätisti ei aina oo tullu ajeltua x)
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.12.2011, 21:38
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Nyt Campo teki sen ettei käynnisty enää lainkaan. Testailin hehkujen toimintaa pitämällä autoa muutaman tunnin lohkolämppärissä jonka jälkeen lähti vaivoin käymään. Ilman lämppäriä ei lupaakkaan käydä vaikka akkukin on ihan iskussa.

Ei muutakun hehkukauppaan ja uudet tilalle, eikä mitään vaikutusta. Mahtaako hehkuille tulla virtaa laisinkaan kun laitoin yleismittarin +-piikin siihen metallikiskoon joka hehkujen päällä kulkee ja toisen piikin maihin. Kaveri käänsi avaimesta niin mittari ei värähtänytkään. Teinkö mittauksen oikein?

Ihmeellisintä oli että kun autoa hinattiin, niin lähti välittömästi käymään kun kytkimen nosti.. Auto oli taas ollut lämppärissä mutta nyt ei lähtenyt startilla..

Onko tuolla joku rele mikä kytkee hehkut päälle ja samanaikaisesti kytkee sammuttajan pois toiminnasta? Pumpun päällä ei ainakaan näy eikä kuulu mitään liikettä kun avainta kääntelee..?

Siinä taas pari ongelmaa fiksummille.

T: Esa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.12.2011, 13:12
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kyllähän siihen hhkunkiskoon pitäs virta tulla, kun avaimesta kääntää hehkua... Ja sit kuulua jostain releestä napsahdustakin, kun se lyö päälle...

Mikäli epäilee hehkujen toimivuutta yksistään, niin hehku irti ja starttikaapelia käsille... Maaakenkä akun maahan ja hehkussa runkoon... Sit virta toiseen knapaan ja hehkussa siihen mihkä se mutteri tulee... Puolenkymenen sekunnin perästä pitäs ns. nuppi hekua mikäli on terve.... Ja mikäli ei, niin se on musta...Sit ku on testannu, niin se on kyllä kuuma (terveessä)....

Hehkun relettä kyllä epäilen, ja mikäli näin on käynyt ni voi olla hukassa sellanen rele jo... Eli lääkkeeksi löytyy ns. nappiheku... Akusta/-akuilta suoraan johdot (sulakkkeen kera) napille, ja napilta sitten johtoo siihen hehkunkiskoon.... Napiksi sit mieluten sellanen missä on hopeajuotteinen sisuksissa... Muut ei kestä ku kerran, jos sitäkään.... Itse laittanut pariin autoon nappihehkun, ja tiedän miten ton napin palaminen vituttaa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2011, 21:39
pkumpumaki pkumpumaki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.02.10
Sijainti: P-pohjanmaa
Viestit: 5
Perusasetus

isuzu


Itellä kans tuo TFS54 isuzu,ongelmia ollu samoja.Käytin just suutin huollossa ni oireet paheni,nyt ei enää lähe käyntiin,syöttöpumpu varmaan paskana ku ei jaksa uusille suutttimille pukata tarpeeksi painetta.onkohan kellää ollu vastaavia kokemuksia.???
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2011, 21:56
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Itte just juttelin kaverin kanssa jolla oli joskus ollu dieseli eskortti. Ei kuulemma startilla lähteny käymään mutta vetämällä heti. Pumpun ajotus oli siinä ollu pielessä että voi hyvinkin olla sama vika noissa. Ja jos pumppu on kokonaan paskana niin maksaa varmaa iha perkeleesti...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2l-t ongelmia Kossu88 Tekniikka & Jutustelu 3 23.05.2011 19:38
hj 61 ongelmia Tekniikka & Jutustelu 2 01.04.2007 17:00
2L ja 2LT ongelmia?? las-c Tekniikka & Jutustelu 34 11.12.2006 21:52
Ongelmia patrollissa Tekniikka & Jutustelu 6 24.05.2005 11:18
LJ:n ongelmia LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 17 14.10.2004 13:52


Sivu luotu: 10:50 (GMT +2).