![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() komiaa onkyllä se mieltä lämmittää kun näkee että pete jaksaa läjää kunnostella kun itse en siihen kyenny kyllä on tojo päässy hyvään kotiin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
eipä se ennekään ole onnistunut ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tänäpän oli sitten vuorossa perän purkua. Mentiin taas isä/poika porukalla. Onkohan poika saanut jotain vaikutteita jostain kun oli mua odotellessa väsäilly hiekkalaatikkoon pikku radan:
Tallill päästyämme käytin hiukan auktoritettiäni hyödyksi: Jahka oltiin saatu pyörät pois, niin oli kauhee kiire liimailla tarroja. No sit aateltii ryhtyä toimeen ja piti päästää öljyt poijes. No pohja ropulle oli just käyny niinkuin aina ennenkin. Eli ei edes toivoa että sais jonkun avaimen sopimaan. Sittenhä me hitsuuteltii siihen uus mjutteri jatkoks ja johan oli helppo ruuvata auki. Tarkkasilmäinen ohvari huamaa myäs pinjonin stehvan hiukan tihuttavan lävitseen. Nypättiin tikut irti ja immeisemmin joko steehva tai O-rengas hiukan kuseksinut. Ja pitihän tämäkin laakeri jo hienoista krohinaa. Aikamme muristiin auton alla ja lopulta kömmin sieltä murkula kainalossa poijes. Tsuumattiin ja tuijoteltiin sitä sitten siinä lattilla ja todettiin hammaspeikon käyneen kylässä. Löydettiin osa kadonneista hampuloista. Uusia ehjiä osia on tilailtu ja niitä nyt ootellan saapuvaksi. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis tullu jo uusia osia ja murikkaakin jo hiukan purettua.
Ei niin kaunis liukupinta: Pinjooni-akseli irrotettun. Oli jortaanin laippakin melko löysällä. Pinjonin koti. Ehjän näköne steffan, mut vuati hiukan kuiteskii. Pinjoni oheismateriaaleineen: Poskilaakereiden ulkokooleissa pientä sanomista. Päivän tulos. Hiukan on uus lautaspyärä paksumpi kuin edeltäjänsä. Kuinkakohan paljon tasauspyörästössä on ylimääräistä metallia, pitäisköhän sekin avata ja putsata. Seuraavax sais aloittaa kokoamisen( jännittää) ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onkos nuo uudet välitykset sitten 5.29 vai 4.88? Jos toi on 4.88 ratas, niin ei mee LJ:n murikan kuoriin sorvaamatta ohkasemmaks, mut hiacen murikkaan saa kasattua semmosenaan. Ja pinjonin laakeritkin on halvemmat siihen murikkaan.
Viimeksi muokannut Viipo : 15.11.2011 05:28 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sopiikos hiacen murikka muuten suoraan paikoilleen? On tämmönen tojota niin vieras laitos vielä ettei oikeen tiedä mitkä sopii keskenään. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se hiacen murikka menee normaalisti suoraan paikoilleen, mutta jos sillä sorvaamattomalla välityksellä kasaa paineilmalukon hiacen murikkaan, niin joutuu akseliputken reikää vinguttamaan parista kohtaa isommaksi, jotta se mahtuu mötkähtämään paikoilleen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset Viipolle tiedoista.
Tänään osteltiin ulosvetimiä ja saatiin jopa poskilaakerit irroitettua. Pinjonin laakeri veti pidemmän korreen, kun ulosvetimen leuat vaan taipuu. Ulosvedin kylläkin piliteemasta, ei ehkä paras mahollinen. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onks ristimitat nyt kolmen millin toleransseissa
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mein harjanvarsimitass ei o ku viivat 10 cm välein. Mikä vitun millimetri?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
pieni vaara piilee että nää uudet tunaukset jäykistää liikaa tuota kohtalaisen elastista autoa liikaa
![]() mutta jotenkin tuntuu että viikonloppuna herkistellään ulc taas kisa kuntoon
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#11
|
||||
|
||||
![]()
No nythän se Toijota tempun teki. Oltiin kisois, eikä saatu minkään näköistä palkintoo. Sähköt hävis kesken crossin. Se sulake minkä takan o mm. virtalukon sähköt paukkuilee ittekseen. Liekö jostain johto maissa? Kaikki hytin mittari ja kojelautavalot on kyllä jo aiemmin hävinny jonnekkin.
Ja sit kaiken kukkurax takapäästporsis taas välitys. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa tehtyä hätäsesti väärä tiaknoossi. Ei ollukka välitys särki vaan perän ristitappi(tai mikä lie) katkennut 3 osaan.
Hiukan o pinjonin pääkin rapsutellu tasauspyörästön runkoo. Ja olihan kuskin puolen veto-akselin rihlatki hiukan menny mutkal. Noh. Leuka pystyyn ja kaivelemaan vanhoja varastoja ja sieltähän se löyty tallin paskin kitkaperä (pinjonis klappii, laakerit loppu, välityksen hampaat melko huonona ja muutenkin ruma). Ähistelin moisen kuitenkin paikoilleen, jotta pysyis kalusto ajokuntoisena. Seuraavaks tarttis alkaa ettii vikaa johdoista, ku tuppaa polttelee sitä sulaketta. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tästä tais olla juttua, sillon ku kartoitit lukkoa takaperään, jotta noin tulee käymään...
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Katos katos......on se jo hieman tainnu olla kovilla
![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Eikös kovat jätkät tommosenkin hifipalalukonkin kemppaa?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HARBOR CRUISERSSSIEN kilpuri | PeteTurku | Maasturiprojektit | 214 | 05.02.2012 21:42 |
Harbor Cruisers arvuuttelu. Mikä vika? | baxxter | Chit-Chat | 49 | 09.06.2010 22:22 |
Harbor suzukin paino(virallinen tulos julkaistu) | PeteTurku | Chit-Chat | 138 | 10.03.2009 16:31 |
läjä 10-r15 | okeman82 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 12.05.2006 04:41 |
TLC "läjä" | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.02.2006 15:25 |