Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.11.2011, 23:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iikkoo Näytä viesti
Ilmeisesti swiftin vakiolaturi ja tähän asti ainaki virta piisannu mutta en oo työvaloja viälä kytkeny.

Jooja jos jollain olis kuvaa tai videoa halogeeni vs led.


No, otetaampa laskennan kautta: normaali H3 halogeeni on nimellisteholtaan 55 W ja nimellisvirraltaan siis 55W/12V= 4,6 Amppeeria.

Ja nuo 6 kpl tarkoittaa siis 6 x 4,6 A = 28 Amppeeria. ja tähän sitten lisätään kaikki muu kulutus; hihasta vedettynä; Lämmityslaite 10 A, parkki-,ja mittari valot 5 A, moottori mittareineen 5 A

Siis muu kulutus 20 Amppeeria, ja jos ajovalot päällä niin 9,2 A on yhteensä n.30 amppeeria (suzukissa varmaan lähempänä 20 Amppeeria)

Ja jos tuohon 30 amppeeriin lisätään tuo em. 28 amppeeria niin se tekee yhteensä 58 amppeeria!

ja jos tyhjäkäynnillä pitää ladata 58 A, niin laturi pitää olla ISO, ja kiilahihnan välitykset sopivat.

=> 90A bossilainen ulkoisella tuulettimella varustettu laturi tuottaa n. 34 A 1500 ankkurikierroksella, (siis jos kampiakselilla on 14cm pyörä ja laturilla 7cm ja moottori pyörii 750 rpm)
ja 90A 6000 ankkuri rpm (edellä olevilla välityksillä siis 3000 moottorin rpm)

Lopputuloksena suosittelisin lisäksi toista laturia, vaikkapa yllämainittu. olis siis 2 laturia ja kun toinen heittää toimimasta, niin toisella pääsee kotiin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2011, 20:43
iikkoo:n Avatar
iikkoo iikkoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.11.09
Sijainti: Laihia
Viestit: 284
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
No, otetaampa laskennan kautta: normaali H3 halogeeni on nimellisteholtaan 55 W ja nimellisvirraltaan siis 55W/12V= 4,6 Amppeeria.

Ja nuo 6 kpl tarkoittaa siis 6 x 4,6 A = 28 Amppeeria. ja tähän sitten lisätään kaikki muu kulutus; hihasta vedettynä; Lämmityslaite 10 A, parkki-,ja mittari valot 5 A, moottori mittareineen 5 A

Siis muu kulutus 20 Amppeeria, ja jos ajovalot päällä niin 9,2 A on yhteensä n.30 amppeeria (suzukissa varmaan lähempänä 20 Amppeeria)

Ja jos tuohon 30 amppeeriin lisätään tuo em. 28 amppeeria niin se tekee yhteensä 58 amppeeria!

ja jos tyhjäkäynnillä pitää ladata 58 A, niin laturi pitää olla ISO, ja kiilahihnan välitykset sopivat.

=> 90A bossilainen ulkoisella tuulettimella varustettu laturi tuottaa n. 34 A 1500 ankkurikierroksella, (siis jos kampiakselilla on 14cm pyörä ja laturilla 7cm ja moottori pyörii 750 rpm)
ja 90A 6000 ankkuri rpm (edellä olevilla välityksillä siis 3000 moottorin rpm)

Lopputuloksena suosittelisin lisäksi toista laturia, vaikkapa yllämainittu. olis siis 2 laturia ja kun toinen heittää toimimasta, niin toisella pääsee kotiin.
Ja siihen vielä vinssaukset päälle. Koitan ny tilata muutaman led polttimon ja kirota ne turhiksi ja sitte vasta tehdä oikiasti asialle jotain
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2011, 22:32
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

En lukenut kaikkia posteja ja tämä saatto tulla jo, mutta! Koitin ite nordicin n300:siin ledi polttimoita, ja vielä niitä parempia eli cmd? ledeillä olevia. Ei voi sanoa ku "vittu mitä paskaa"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:41 (GMT +2).