![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
SLCK:n listalta löytyi tätä juttua:
> Tämmönen teksti oli tuola soryn palstalla. > Siis saako maasturista ottaa kuraläpät pois ois > kiva kuulla katsastusmiehen mielipide. > t.Jampe > 5. Erityistä roiskesuojaa ei vaadita, jos > ajoneuvon korin tai lavan pohja tai muu > päällirakenne tarpeellisin lisälaittein > muodostaa tässä pykälässä määriteltyä vastaavan > suojan roiskumista vastaan, eikä > maastoautossa tai muussa erikoistarkoitukseen > valmistetussa ajoneuvossa, jossa roiskesuojien > käyttö oleellisesti hankaloittaa ajoneuvon > käyttöä. > > > Toi viides kohta kuulostaa tosi hyvältä eiks jeh? Terävä huomio! Vanhassa 2002 lakikirjassa ei ole ko. tekstiä, tai on muuten paitsi et mm. toi kohta on lisätty sinne. Eli jos ja kun tota ny normaali ÄO:lla lukee ja tulkitsee niin kaikki ne autot, jotka ovat M1G tai N1G -luokkaan kuuluvia eli joissa lukee erikoisehdoissa maastoauto tai maastohenkilöauto, niin läpät pois vaan jos se oleellisesti haittaa menoo. Tosin roiskesuoja ja -läppä ovat kaksi eri asiaa, mutta jos ei edes suojaa tarvitse olla niin ei läppääkään. Mitenhän muuten... saisikohan nyt pyörät roikkua korin ulkopuolella maastureissa??? No, eiköhän kohta tule taas jokin sovellusohje joka käytännössä rajaa kaikki helpotukset pois. Matti -- Antti R. 1978 HJ-45LP |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|