![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ohje kulmakiristyksestä ei mitenkään välttämättä tarkoita että ruuvi on suunniteltu venymään plastisesti eli pysyvästi. Suorittamalla ruuvin loppukiristys kulman eikä momentin mukaan vähennetään kitkan vaihtelun vaikutusta ruuvin esikiristysvoimaan. Sitä siis harrastetaan myös "normaaleissa" elastisiksi tarkoitetuissa ruuviliitoksissa, joissa ruuveihin ei ole tarkoitus tulla pysyvää venymää.
Eli kiristysohjeen antaminen asteina ei välttämättä tarkoita että kyseessä olisi kertakäyttöinen ns. "venymäruuvi". Kyyninen disclaimer: Tämä kommentti perustuu tietoon yleisestä koneenrakennuksesta ja kierteen mekaniikasta. Autopuolella asiat perustetaan yleensä uskomuksiin ja markkinointihypeen, joihin en ota kantaa. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu U-pultit. | Jouni_S | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.09.2008 12:54 |
ACL-laakerit ja ARP-pultit | JKo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.07.2008 17:33 |
O:Volvon u-pultit | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 28.11.2006 19:44 |
O: U-Pultit | -TIMPPA- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 04.09.2006 14:33 |
U-pultit | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.04.2005 11:01 |