Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.10.2011, 19:00
Pohjakosketus Pohjakosketus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 36
Perusasetus

M+S rengas ja talvi?


Neuvokaapas kokeneemmat noviisia jotta pärjääkö fiksusti ajellen tuommoisilla bfg long traileilla suomen talvessa?
Auton omapaino 1700 ja tottahan se etenee mutta muidenkin turvallisuutta ajatellen pitäähän sen pysähtyäkin..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.10.2011, 19:19
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

En voi kun omasta kokemuksesta sanoa että kyllä niillä pärjää jos on ees hitusen keskiverto kuskia enemmän järkeä ja ajatusta mukana. Ajeltu useampana vuotena saharoilla ja vastaavilla m+s renkailla talvet, Ja hyvin on päässyt.
Pito on tottakai huonompi kun hyvällä spikupyörällä mutta tuohon sun kysymykseen vastaten kyllä pärjää jos on edes vähän sitä älliä.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2011, 21:52
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

Itellä on ollut hj.n alla bfg mud ja allterrain renkaat ja talvella tosi surkeet kumit. kaverin auton alla taas fedima f-mudit piti uskomattoman paljon paremmin kun nämä bfg.t vaikka onkin paljon karkeammat kun tuo bfg.n all terrain.
Suosittelen silti nasta renkaita.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2011, 14:37
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Ostakaa helevetti ne nastarenkaat alle, persaukiset. Kun auto on tiessä neljällä kämmenenkokoisella alalla, kannattaa miettiä oikein tosissaan miten se ala ottaa kiinni tiehen. Minä paasaan tästä asiasta kuin enska konsanaan ja saisi laittaa kieltoon kaikki MT:t ja vastaavat talviaikana. Kyllä ne osan aikaa talvesta jotenkin pelaa mutta on ne oikeasti yllätystilanteissa hengenvaaralliset! Ei se pelkkä M+S merkintä auta mitään ilman nastoja ja lamellipintaa.

Jos rengaskoko on pelkkää miehistä jatketta ja ulkonäköä niin saa niitä 285/75-16 -koossa ainakin nastarengasta. Tosin se on leveä moniin maastureihin talvirenkaaksi. Kai se on tyydyttävä 235/85-16 -kokoon. Kun joku alkaisi oikeasti markkinoida maastureiden talvirenkaita niin loppuisi tämä jokatalvinen juuopas-eipäs -keskustelu.

Tuolta ainakin niitä saa:
http://www.peraaho.com/index.php?pag...mart&Itemid=26

TT
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2011, 15:10
Juh0:n Avatar
Juh0 Juh0 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.07
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Kun ostin oman HJ:ni niin en raaskinut ostaa siihen ensimmäisenä talvena talvirenkaita vaan ajelin Bridgestonen mudterrain renkailla. VIRHE! Ne eivät sitten pidä talvella mitään. Ei jarrutuksissa eikä kiihdytettäessä. ELI AINOAT TALVIRENKAAT OVAT NASTALLISET! Nyt jo useamman talven ajanut 33 tuumaisilla toyo nastotetuilla renkailla. Nekään eivät ison koon puolesta ole kovin pitävät, mutta pitävät kuitenkin huomattavasti paremmin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.10.2011, 22:41
Arde72 Arde72 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: Rauma
Viestit: 91
Perusasetus

Mulla oli Tojo 4runnerissa ostettaessa alla Cooper Discovererit alla koossa 31/10,5/15 m+s ja ne ei kyl sit pitäny talvella yhtään...jos yritti ajaa takavedolla niin nehän sutas joka risteykses,neliveto oli pakko pitää päällä koko talven ja sittenki se meinas välillä puskea ulos tieltä.Puolustuksena renkailla todettakoon et vaikka niissä oli viä pintaa ihan hyvin,niin ne oli kuitenki jo monta vuotta vanhat ja kopottuneet kumeiltaan eli ainakaan vanhoilla m+s renkailla ei kannata ajella jos ei oo hyvät vakuutukset kunnos
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.10.2011, 22:53
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

yhden talven jeepillä ajoin 31"10,5 insoilla... ei enää ikinä ilman nastoja jokapäiväseen ajoon 6 tiellä rekasta ohi 4 vaihteella kaasua ja kumit hakkaa tyhjää senku pumppaili kaasua ja sama ku kiihytti 1-4 sutia lyö.(EDIT: oli siis talvi keli ja tie lumessa) pysähty kyl kuha ennakoi ihan hitosti.. mut mites äkki pysäytys??

vaneilla tullu kans ajeltua paskoillakin nasta renkailla mut kyl ne hakkaa m-s:ät mennentullen... nykyään nokian nastotettuja tai ei mitn.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.10.2011, 23:27
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arde72 Näytä viesti
Mulla oli Tojo 4runnerissa ostettaessa alla Cooper Discovererit alla koossa 31/10,5/15 m+s ja ne ei kyl sit pitäny talvella yhtään...jos yritti ajaa takavedolla niin nehän sutas joka risteykses,neliveto oli pakko pitää päällä koko talven ja sittenki se meinas välillä puskea ulos tieltä.Puolustuksena renkailla todettakoon et vaikka niissä oli viä pintaa ihan hyvin,niin ne oli kuitenki jo monta vuotta vanhat ja kopottuneet kumeiltaan eli ainakaan vanhoilla m+s renkailla ei kannata ajella jos ei oo hyvät vakuutukset kunnos
Olen kuullut muiltakin haukkuja Cooperin Discoverer M+S renkaista. Mutta mulla on ollut niitä jo eri sarjoja Rangen alla vuosien ajan ja toimivat todella hienosti, hinta ja laatu todella kohdillaan enkä kyllä ole löytänyt mitään huonoa niistä. Kaikki renkaat ei vaan sovi kaikkiin...niin se täytyy olla. Ja Rangessahan on aina se neliveto muutenkin päällä. Mitäs sitä maasturilla vajaavedolla ajelemaan ;-)

Mutta edelleen sitä mieltä että talvella nastat aina kaikille alle...on sitten kesälläkin asfalttimiehillä tekemistä...

TT
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.10.2011, 23:48
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.885
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
pysähty kyl kuha ennakoi ihan hitosti.. mut mites äkki pysäytys??.
Eikös se äkki pyssäys oo se paha ja tappava?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.10.2011, 00:36
Arde72 Arde72 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: Rauma
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Olen kuullut muiltakin haukkuja Cooperin Discoverer M+S renkaista. Mutta mulla on ollut niitä jo eri sarjoja Rangen alla vuosien ajan ja toimivat todella hienosti, hinta ja laatu todella kohdillaan enkä kyllä ole löytänyt mitään huonoa niistä. Kaikki renkaat ei vaan sovi kaikkiin...niin se täytyy olla. Ja Rangessahan on aina se neliveto muutenkin päällä. Mitäs sitä maasturilla vajaavedolla ajelemaan ;-)

Mutta edelleen sitä mieltä että talvella nastat aina kaikille alle...on sitten kesälläkin asfalttimiehillä tekemistä...

TT
Jou,totta kyl toi et kaikki renkaat ei ehkä toimi kaikilla automerkeillä. Mut kuten kirjoitinki niin mulla tod.näkösesti surkeat pito-ominaisuudet johtu vanhoista renkaista. Nyt on alla Bridgestone Dueler H/T,eihän nää mitkään offirenkaat oo ku kuvio on heti ummes ku on vähäki märkää maata,mut on kyl maantiellä helevetin hiljaset ja pyörii kevyesti näinki isoiksi renkaiksi. Talviolosuhteista ei viä kokemusta,mut pianhan sen näkee...Mut joo,mä myös sitä mieltä et talveksi nastarenkaat alle..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.10.2011, 01:14
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juh0 Näytä viesti
ELI AINOAT TALVIRENKAAT OVAT NASTALLISET!
Ja PAH. Täällä missä tiet ovat talvella lumipolanteella niin kitkarenkaat ovat paremmat kuin nastat ja kumilaatu on oikeasti vähintään yhtä tärkeä kuin kuvio...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.10.2011, 08:45
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.354
Perusasetus

Asiaan myös liittyen: kannattaako nastoittaa mt-rengas, vai meneekö rahat hukkaan? Meinasin niitä porattavia nastoja pyöritellä omiin renkaisiin.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.10.2011, 10:39
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

mul oli 35 mt pyörissä kuorma-auton nastat, se kosketuspinnan koko kyl kumosi aikas hyvin sen nastojen vaikutuksen... ... eli parhaat on 235 leveet hakkapeliitan nastotetut sirkkeli-pyörät
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.10.2011, 12:03
Flea Flea ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.11
Sijainti: Kuusankoski
Viestit: 36
Perusasetus

http://www.cr-renkaat.fi/ Tuolta saa ihan kohtuu hinnalla vähän isommatkin nastarenkaat. Saattaapi olla yhdet 31"X10,5 R15 valmiinakin, kun jäi minulta hakematta yllättävien rahakäänteiden vuoksi.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.10.2011, 12:56
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ja PAH. Täällä missä tiet ovat talvella lumipolanteella niin kitkarenkaat ovat paremmat kuin nastat ja kumilaatu on oikeasti vähintään yhtä tärkeä kuin kuvio...
No joo, tottahan tuo on, mutta sielä asuu noin 1% koko kansasta. Ehkä on ihan sama vaikka siellä luistelisi vasenta kaistaa kaljuilla kesäkumeilla kun ei edes ole vastaantulijoita ;-9 !

TT
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.10.2011, 14:13
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
No joo, tottahan tuo on, mutta sielä asuu noin 1% koko kansasta. Ehkä on ihan sama vaikka siellä luistelisi vasenta kaistaa kaljuilla kesäkumeilla kun ei edes ole vastaantulijoita ;-9 !

TT
Tässäpä meillä vasta oikea asenne!
Kyllä täällä kehä3:n pohjoispuolellakin on jäätä ja muuta vaihtelevaa keliä ja eteenpäin on päästävä. Sanoisin että hyvin pitkälti kuskista kiinni miten niillä renkailla pysyy tiellä, 3 talvea mennyt Mudzilloilla ilman paniikkitilanteita ja tieltä suistumisia. Jos on menty metsään niin on menty tarkoituksellisesti ja hallitusti. Aikaisemmassa autossa oli BFG AT:t (aikaa ennen k.o.-merkintää) ja niilläkin pysyi tiellä.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.10.2011, 14:32
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

heh, taitaa tämäkii olla tuon kehän sisällä olevien, "talvi yllätti jälleen" porukan onkelmia ku eip pysy kojeet tiellä. itellä ollu kans usiamman talven m+s pökkyrät alla, tottahaa tuo on että risteysalueilla joita hinkataan kiiltäväksi talven ajan ni ei pökkyrä pijä lukkojarruun renkaat lyödessä, mutta kyllä se nastallinenkin pyörä antaa myöten. paikaltaan lähtiessä nastapyörä on kyllä aina paras
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 30.10.2011, 18:56
Pohjakosketus Pohjakosketus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 36
Perusasetus

Ok,kiitos mielipiteistä,niin puolesta kuin vastaankin,poranastoja tallista kyllä löytyykin,voisi niitäkin kokeilla,ja jos ei pysähdy niin rengaskaupoille
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 30.10.2011, 19:27
make1978 make1978 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.11
Sijainti: tampere
Viestit: 122
Perusasetus

ehkä se on parempi ajella näillä "isoilla" autoilla vaan mettässä jos ei kerran ilman nastoja pärjää
ei sitten herneitä mut itekun ajaa vähän isompia ammatikseen ja omissa ei oo ollu nastoja 10v ainoonkaan pirssin alla niin ihmetyttää toi tapat kaikki muut jos et laita nastoja asenne..90% talvella on kiinni ratin ja penkin välistä
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.10.2011, 19:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Ennakoida pitää ja reilusti. Sillä pärjää jotenkin mutta äkkitilanteet on aika karmivia kun sekuntit juoksee eikä vauhti hiljene. Eikä taasen pyörät lähe pyörimään ihan hetkessä vaikka jarrua löysäisikin.

Yokohamalla oli ainakin joku melko talvipintainen maastorengas...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 30.10.2011, 20:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.994
Perusasetus

Ennakointi ja ennakointi... aina ei vaan ole aikaa ennakoida, tämä tahtoo porukalta unohtua. Sillon pitäis oikeesti tapahtua jotain kun painetaan jarrupedaalia. Kitkarengaskin parhaimmillaan on oikeesti toimiva, jopa liukkaalla jäälläkin. Tällöin tosin ABS+EBS erittäin suositeltavia.

Kitkarengas on kokonaan eri asia kuin M+S-merkinnällä oleva mutiainen tai kiinan kesärengas.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 30.10.2011, 21:04
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Painavissa autoissa tuo mutarenkaiden pidon puute varmaan korostuu melkoisesti, mutta Suzukilla olen kuusi talvea ajellut mutarenkailla ilman mitään ongelmaa. Ennakoida täytyy tietysti, eikä yhtään oikeaa paniikkitilannetta ole sattunut kun ajelee renkaiden mukaan...

Alla on olleet Insa Saharat, SX Swampperit ja nyt viimeisimpänä Kumho KL71, ja kaikilla yhtä hyvin kyllä pysynyt tiellä. Ja viime talvena tuli ajeltua ja oltua kyydissä kaverin Suzukissa aika paljon, ja Fedima Siroccoillakin selvisi koko talven ilman ongelmia. Yhtenä talvena ajelin jonkun aikaa corollalla jossa oli jotkut parhaat päivänsä nähneet nastakumit alla, ja pysähtyi kyllä pelottavan paljon huonommin kuin Suzuki!

Nastarenkaita ei tarvis olla kenelläkään kun kitkatkin on keksitty...
__________________
-Pauli-

Viimeksi muokannut Palex : 30.10.2011 21:06
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 30.10.2011, 21:18
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Tässäpä meillä vasta oikea asenne!
Kyllä täällä kehä3:n pohjoispuolellakin on jäätä ja muuta vaihtelevaa keliä ja eteenpäin on päästävä. Sanoisin että hyvin pitkälti kuskista kiinni miten niillä renkailla pysyy tiellä, 3 talvea mennyt Mudzilloilla ilman paniikkitilanteita ja tieltä suistumisia. Jos on menty metsään niin on menty tarkoituksellisesti ja hallitusti. Aikaisemmassa autossa oli BFG AT:t (aikaa ennen k.o.-merkintää) ja niilläkin pysyi tiellä.
He, he, en ainakaan ole ihan kehä3:n eteläpuolelta vaan satoja kilometrejä pohjoista kohden.

Raskas kalusto on renkaiden kanssa ihan eri asia kuin nämä maastorenkaat, pintapaine on kovempi kuin pienemmässä kalustossa ja siksi kumi on tiessä kiinni. Lisäksi raskaassa kalustossa on lamelikuviot ihan niinkuin pikkuautoissakin.

Olen ajanut 10 vuotta maastureilla lähes kaikki ajoni. En riskeeraa omaa, lasteni, perheeni enkä muidenkaan henkeä MT-pökkyröillä. BFG AT, MT ja Saharasta on kokemusta ja talvella ihan paskat. Kyllä minäkin ennakoida osaan, mutta mitä kun joku törttöilee eteen tai tule väärää kaistaa vastaan...mitä siinä auttaa ennakoida?

Suurin ongelma onkin just tuo, että vaikka jarrun vapauttaa, pyörät hiihtää silti vielä.Ja kiitos jatkuvan nelivedon joka repii äkkijarrutuksessakin takapäätäkin lukkoon.

TT
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 30.10.2011, 21:22
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen Näytä viesti
heh, taitaa tämäkii olla tuon kehän sisällä olevien, "talvi yllätti jälleen" porukan onkelmia ku eip pysy kojeet tiellä. itellä ollu kans usiamman talven m+s pökkyrät alla, tottahaa tuo on että risteysalueilla joita hinkataan kiiltäväksi talven ajan ni ei pökkyrä pijä lukkojarruun renkaat lyödessä, mutta kyllä se nastallinenkin pyörä antaa myöten. paikaltaan lähtiessä nastapyörä on kyllä aina paras
Eipäs yleistetä valitettavasti suurimmat kolarisumat ovat olleet vuosien saatossa tuolta kehä 3 suunnasta keskustaan päin eikä keskustasta "maalle" päin.

Ei me stadilaiset tulla sieltä maalta tänne stadiin vaan me ollaan jo täällä ja mennään tuonne ulkopuolelle duuniin tai vastaavaan toimintaan

Ja kyllä tuo on totta että risteyksissä se suurin kynnyskysymys on.

Kuitenkin olen jo vuosia ajellut melkein slikseillä paskoilla kumeilla ihan omasta tahdosta sanokaa tyhmyydeksi ja siltikin olen vielä hengissä ja autotkin ovat kolhuttomia ja kuitenkin joka arkipvä ajan talvellakin töihin ja sieltä pois. Toki sille mitään mahda jos joku niki lauda tulee kahva auki kahtasataa uusilla renkaillaan ja luistonestoillaan kuten kesällä ajaen ja hupsis fysiikanlait ovatkin ihan samat loppupeleissä. Toki ylimääräinen pito antaa aina vähän ekstra pelastusaikaa en sitä kiistä. Mutta eikös tässä ollut kysymyksessä se että pärjääkö niillä talvella? 70-luvulla vedettiin vielä kesäkumeilla monesti kesät talvet.

Kiitos ja anteeksi.

p.s:ja muistetaan että täällä "lumi yllätti kylässä" käy noin 85% ihmisistä ihan muualta töissä.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 30.10.2011 21:28
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 30.10.2011, 21:53
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

nooh ylläti kenet vaan, yllätti kumminkin ja TAAS
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 205/75/15 Talvi jankkakoo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 17.05.2010 22:08
Myydään muutamia talvi rengas sarjoja takku O/M/V Renkaat ja vanteet 0 09.11.2009 11:52
Talvi yllätti snööri Chit-Chat 16 07.11.2006 19:54
o:215-245/70 r16 talvi gummit O/M/V Muut 0 17.10.2004 19:32
Talvi tulossa Lars Rakas Päiväkirja 0 15.09.2002 03:24


Sivu luotu: 20:28 (GMT +2).