Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.10.2011, 21:52
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

Itellä on ollut hj.n alla bfg mud ja allterrain renkaat ja talvella tosi surkeet kumit. kaverin auton alla taas fedima f-mudit piti uskomattoman paljon paremmin kun nämä bfg.t vaikka onkin paljon karkeammat kun tuo bfg.n all terrain.
Suosittelen silti nasta renkaita.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.10.2011, 14:37
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Ostakaa helevetti ne nastarenkaat alle, persaukiset. Kun auto on tiessä neljällä kämmenenkokoisella alalla, kannattaa miettiä oikein tosissaan miten se ala ottaa kiinni tiehen. Minä paasaan tästä asiasta kuin enska konsanaan ja saisi laittaa kieltoon kaikki MT:t ja vastaavat talviaikana. Kyllä ne osan aikaa talvesta jotenkin pelaa mutta on ne oikeasti yllätystilanteissa hengenvaaralliset! Ei se pelkkä M+S merkintä auta mitään ilman nastoja ja lamellipintaa.

Jos rengaskoko on pelkkää miehistä jatketta ja ulkonäköä niin saa niitä 285/75-16 -koossa ainakin nastarengasta. Tosin se on leveä moniin maastureihin talvirenkaaksi. Kai se on tyydyttävä 235/85-16 -kokoon. Kun joku alkaisi oikeasti markkinoida maastureiden talvirenkaita niin loppuisi tämä jokatalvinen juuopas-eipäs -keskustelu.

Tuolta ainakin niitä saa:
http://www.peraaho.com/index.php?pag...mart&Itemid=26

TT
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.10.2011, 15:10
Juh0:n Avatar
Juh0 Juh0 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.07
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Kun ostin oman HJ:ni niin en raaskinut ostaa siihen ensimmäisenä talvena talvirenkaita vaan ajelin Bridgestonen mudterrain renkailla. VIRHE! Ne eivät sitten pidä talvella mitään. Ei jarrutuksissa eikä kiihdytettäessä. ELI AINOAT TALVIRENKAAT OVAT NASTALLISET! Nyt jo useamman talven ajanut 33 tuumaisilla toyo nastotetuilla renkailla. Nekään eivät ison koon puolesta ole kovin pitävät, mutta pitävät kuitenkin huomattavasti paremmin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2011, 22:41
Arde72 Arde72 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: Rauma
Viestit: 91
Perusasetus

Mulla oli Tojo 4runnerissa ostettaessa alla Cooper Discovererit alla koossa 31/10,5/15 m+s ja ne ei kyl sit pitäny talvella yhtään...jos yritti ajaa takavedolla niin nehän sutas joka risteykses,neliveto oli pakko pitää päällä koko talven ja sittenki se meinas välillä puskea ulos tieltä.Puolustuksena renkailla todettakoon et vaikka niissä oli viä pintaa ihan hyvin,niin ne oli kuitenki jo monta vuotta vanhat ja kopottuneet kumeiltaan eli ainakaan vanhoilla m+s renkailla ei kannata ajella jos ei oo hyvät vakuutukset kunnos
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2011, 22:53
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

yhden talven jeepillä ajoin 31"10,5 insoilla... ei enää ikinä ilman nastoja jokapäiväseen ajoon 6 tiellä rekasta ohi 4 vaihteella kaasua ja kumit hakkaa tyhjää senku pumppaili kaasua ja sama ku kiihytti 1-4 sutia lyö.(EDIT: oli siis talvi keli ja tie lumessa) pysähty kyl kuha ennakoi ihan hitosti.. mut mites äkki pysäytys??

vaneilla tullu kans ajeltua paskoillakin nasta renkailla mut kyl ne hakkaa m-s:ät mennentullen... nykyään nokian nastotettuja tai ei mitn.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.10.2011, 23:48
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
pysähty kyl kuha ennakoi ihan hitosti.. mut mites äkki pysäytys??.
Eikös se äkki pyssäys oo se paha ja tappava?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.10.2011, 23:27
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arde72 Näytä viesti
Mulla oli Tojo 4runnerissa ostettaessa alla Cooper Discovererit alla koossa 31/10,5/15 m+s ja ne ei kyl sit pitäny talvella yhtään...jos yritti ajaa takavedolla niin nehän sutas joka risteykses,neliveto oli pakko pitää päällä koko talven ja sittenki se meinas välillä puskea ulos tieltä.Puolustuksena renkailla todettakoon et vaikka niissä oli viä pintaa ihan hyvin,niin ne oli kuitenki jo monta vuotta vanhat ja kopottuneet kumeiltaan eli ainakaan vanhoilla m+s renkailla ei kannata ajella jos ei oo hyvät vakuutukset kunnos
Olen kuullut muiltakin haukkuja Cooperin Discoverer M+S renkaista. Mutta mulla on ollut niitä jo eri sarjoja Rangen alla vuosien ajan ja toimivat todella hienosti, hinta ja laatu todella kohdillaan enkä kyllä ole löytänyt mitään huonoa niistä. Kaikki renkaat ei vaan sovi kaikkiin...niin se täytyy olla. Ja Rangessahan on aina se neliveto muutenkin päällä. Mitäs sitä maasturilla vajaavedolla ajelemaan ;-)

Mutta edelleen sitä mieltä että talvella nastat aina kaikille alle...on sitten kesälläkin asfalttimiehillä tekemistä...

TT
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.10.2011, 00:36
Arde72 Arde72 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: Rauma
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Olen kuullut muiltakin haukkuja Cooperin Discoverer M+S renkaista. Mutta mulla on ollut niitä jo eri sarjoja Rangen alla vuosien ajan ja toimivat todella hienosti, hinta ja laatu todella kohdillaan enkä kyllä ole löytänyt mitään huonoa niistä. Kaikki renkaat ei vaan sovi kaikkiin...niin se täytyy olla. Ja Rangessahan on aina se neliveto muutenkin päällä. Mitäs sitä maasturilla vajaavedolla ajelemaan ;-)

Mutta edelleen sitä mieltä että talvella nastat aina kaikille alle...on sitten kesälläkin asfalttimiehillä tekemistä...

TT
Jou,totta kyl toi et kaikki renkaat ei ehkä toimi kaikilla automerkeillä. Mut kuten kirjoitinki niin mulla tod.näkösesti surkeat pito-ominaisuudet johtu vanhoista renkaista. Nyt on alla Bridgestone Dueler H/T,eihän nää mitkään offirenkaat oo ku kuvio on heti ummes ku on vähäki märkää maata,mut on kyl maantiellä helevetin hiljaset ja pyörii kevyesti näinki isoiksi renkaiksi. Talviolosuhteista ei viä kokemusta,mut pianhan sen näkee...Mut joo,mä myös sitä mieltä et talveksi nastarenkaat alle..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.10.2011, 01:14
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juh0 Näytä viesti
ELI AINOAT TALVIRENKAAT OVAT NASTALLISET!
Ja PAH. Täällä missä tiet ovat talvella lumipolanteella niin kitkarenkaat ovat paremmat kuin nastat ja kumilaatu on oikeasti vähintään yhtä tärkeä kuin kuvio...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.10.2011, 12:56
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ja PAH. Täällä missä tiet ovat talvella lumipolanteella niin kitkarenkaat ovat paremmat kuin nastat ja kumilaatu on oikeasti vähintään yhtä tärkeä kuin kuvio...
No joo, tottahan tuo on, mutta sielä asuu noin 1% koko kansasta. Ehkä on ihan sama vaikka siellä luistelisi vasenta kaistaa kaljuilla kesäkumeilla kun ei edes ole vastaantulijoita ;-9 !

TT
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.10.2011, 14:13
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
No joo, tottahan tuo on, mutta sielä asuu noin 1% koko kansasta. Ehkä on ihan sama vaikka siellä luistelisi vasenta kaistaa kaljuilla kesäkumeilla kun ei edes ole vastaantulijoita ;-9 !

TT
Tässäpä meillä vasta oikea asenne!
Kyllä täällä kehä3:n pohjoispuolellakin on jäätä ja muuta vaihtelevaa keliä ja eteenpäin on päästävä. Sanoisin että hyvin pitkälti kuskista kiinni miten niillä renkailla pysyy tiellä, 3 talvea mennyt Mudzilloilla ilman paniikkitilanteita ja tieltä suistumisia. Jos on menty metsään niin on menty tarkoituksellisesti ja hallitusti. Aikaisemmassa autossa oli BFG AT:t (aikaa ennen k.o.-merkintää) ja niilläkin pysyi tiellä.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.10.2011, 14:32
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

heh, taitaa tämäkii olla tuon kehän sisällä olevien, "talvi yllätti jälleen" porukan onkelmia ku eip pysy kojeet tiellä. itellä ollu kans usiamman talven m+s pökkyrät alla, tottahaa tuo on että risteysalueilla joita hinkataan kiiltäväksi talven ajan ni ei pökkyrä pijä lukkojarruun renkaat lyödessä, mutta kyllä se nastallinenkin pyörä antaa myöten. paikaltaan lähtiessä nastapyörä on kyllä aina paras
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.10.2011, 21:18
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Tässäpä meillä vasta oikea asenne!
Kyllä täällä kehä3:n pohjoispuolellakin on jäätä ja muuta vaihtelevaa keliä ja eteenpäin on päästävä. Sanoisin että hyvin pitkälti kuskista kiinni miten niillä renkailla pysyy tiellä, 3 talvea mennyt Mudzilloilla ilman paniikkitilanteita ja tieltä suistumisia. Jos on menty metsään niin on menty tarkoituksellisesti ja hallitusti. Aikaisemmassa autossa oli BFG AT:t (aikaa ennen k.o.-merkintää) ja niilläkin pysyi tiellä.
He, he, en ainakaan ole ihan kehä3:n eteläpuolelta vaan satoja kilometrejä pohjoista kohden.

Raskas kalusto on renkaiden kanssa ihan eri asia kuin nämä maastorenkaat, pintapaine on kovempi kuin pienemmässä kalustossa ja siksi kumi on tiessä kiinni. Lisäksi raskaassa kalustossa on lamelikuviot ihan niinkuin pikkuautoissakin.

Olen ajanut 10 vuotta maastureilla lähes kaikki ajoni. En riskeeraa omaa, lasteni, perheeni enkä muidenkaan henkeä MT-pökkyröillä. BFG AT, MT ja Saharasta on kokemusta ja talvella ihan paskat. Kyllä minäkin ennakoida osaan, mutta mitä kun joku törttöilee eteen tai tule väärää kaistaa vastaan...mitä siinä auttaa ennakoida?

Suurin ongelma onkin just tuo, että vaikka jarrun vapauttaa, pyörät hiihtää silti vielä.Ja kiitos jatkuvan nelivedon joka repii äkkijarrutuksessakin takapäätäkin lukkoon.

TT
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 205/75/15 Talvi jankkakoo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 17.05.2010 22:08
Myydään muutamia talvi rengas sarjoja takku O/M/V Renkaat ja vanteet 0 09.11.2009 11:52
Talvi yllätti snööri Chit-Chat 16 07.11.2006 19:54
o:215-245/70 r16 talvi gummit O/M/V Muut 0 17.10.2004 19:32
Talvi tulossa Lars Rakas Päiväkirja 0 15.09.2002 03:24


Sivu luotu: 11:37 (GMT +2).