![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Itellä on ollut hj.n alla bfg mud ja allterrain renkaat ja talvella tosi surkeet kumit. kaverin auton alla taas fedima f-mudit piti uskomattoman paljon paremmin kun nämä bfg.t vaikka onkin paljon karkeammat kun tuo bfg.n all terrain. Suosittelen silti nasta renkaita.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ostakaa helevetti ne nastarenkaat alle, persaukiset. Kun auto on tiessä neljällä kämmenenkokoisella alalla, kannattaa miettiä oikein tosissaan miten se ala ottaa kiinni tiehen. Minä paasaan tästä asiasta kuin enska konsanaan ja saisi laittaa kieltoon kaikki MT:t ja vastaavat talviaikana. Kyllä ne osan aikaa talvesta jotenkin pelaa mutta on ne oikeasti yllätystilanteissa hengenvaaralliset! Ei se pelkkä M+S merkintä auta mitään ilman nastoja ja lamellipintaa.
Jos rengaskoko on pelkkää miehistä jatketta ja ulkonäköä niin saa niitä 285/75-16 -koossa ainakin nastarengasta. Tosin se on leveä moniin maastureihin talvirenkaaksi. Kai se on tyydyttävä 235/85-16 -kokoon. Kun joku alkaisi oikeasti markkinoida maastureiden talvirenkaita niin loppuisi tämä jokatalvinen juuopas-eipäs -keskustelu. Tuolta ainakin niitä saa: http://www.peraaho.com/index.php?pag...mart&Itemid=26 TT |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kun ostin oman HJ:ni niin en raaskinut ostaa siihen ensimmäisenä talvena talvirenkaita vaan ajelin Bridgestonen mudterrain renkailla. VIRHE!
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli Tojo 4runnerissa ostettaessa alla Cooper Discovererit alla koossa 31/10,5/15 m+s ja ne ei kyl sit pitäny talvella yhtään...jos yritti ajaa takavedolla niin nehän sutas joka risteykses,neliveto oli pakko pitää päällä koko talven ja sittenki se meinas välillä puskea ulos tieltä.Puolustuksena renkailla todettakoon et vaikka niissä oli viä pintaa ihan hyvin,niin ne oli kuitenki jo monta vuotta vanhat ja kopottuneet kumeiltaan eli ainakaan vanhoilla m+s renkailla ei kannata ajella jos ei oo hyvät vakuutukset kunnos
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
yhden talven jeepillä ajoin 31"10,5 insoilla... ei enää ikinä ilman nastoja jokapäiväseen ajoon
![]() ![]() vaneilla tullu kans ajeltua paskoillakin nasta renkailla mut kyl ne hakkaa m-s:ät mennentullen... nykyään nokian nastotettuja tai ei mitn.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se äkki pyssäys oo se paha ja tappava?
__________________
Jeep ISORY |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta edelleen sitä mieltä että talvella nastat aina kaikille alle...on sitten kesälläkin asfalttimiehillä tekemistä... TT |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ja PAH. Täällä missä tiet ovat talvella lumipolanteella niin kitkarenkaat ovat paremmat kuin nastat ja kumilaatu on oikeasti vähintään yhtä tärkeä kuin kuvio...
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
TT |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä täällä kehä3:n pohjoispuolellakin on jäätä ja muuta vaihtelevaa keliä ja eteenpäin on päästävä. Sanoisin että hyvin pitkälti kuskista kiinni miten niillä renkailla pysyy tiellä, 3 talvea mennyt Mudzilloilla ilman paniikkitilanteita ja tieltä suistumisia. Jos on menty metsään niin on menty tarkoituksellisesti ja hallitusti. Aikaisemmassa autossa oli BFG AT:t (aikaa ennen k.o.-merkintää) ja niilläkin pysyi tiellä. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
heh, taitaa tämäkii olla tuon kehän sisällä olevien, "talvi yllätti jälleen" porukan onkelmia ku eip pysy kojeet tiellä. itellä ollu kans usiamman talven m+s pökkyrät alla, tottahaa tuo on että risteysalueilla joita hinkataan kiiltäväksi talven ajan ni ei pökkyrä pijä lukkojarruun renkaat lyödessä, mutta kyllä se nastallinenkin pyörä antaa myöten. paikaltaan lähtiessä nastapyörä on kyllä aina paras
__________________
kötköttimet on kivoja |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Raskas kalusto on renkaiden kanssa ihan eri asia kuin nämä maastorenkaat, pintapaine on kovempi kuin pienemmässä kalustossa ja siksi kumi on tiessä kiinni. Lisäksi raskaassa kalustossa on lamelikuviot ihan niinkuin pikkuautoissakin. Olen ajanut 10 vuotta maastureilla lähes kaikki ajoni. En riskeeraa omaa, lasteni, perheeni enkä muidenkaan henkeä MT-pökkyröillä. BFG AT, MT ja Saharasta on kokemusta ja talvella ihan paskat. Kyllä minäkin ennakoida osaan, mutta mitä kun joku törttöilee eteen tai tule väärää kaistaa vastaan...mitä siinä auttaa ennakoida? Suurin ongelma onkin just tuo, että vaikka jarrun vapauttaa, pyörät hiihtää silti vielä.Ja kiitos jatkuvan nelivedon joka repii äkkijarrutuksessakin takapäätäkin lukkoon. TT |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 205/75/15 Talvi | jankkakoo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 17.05.2010 22:08 |
Myydään muutamia talvi rengas sarjoja | takku | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 09.11.2009 11:52 |
Talvi yllätti | snööri | Chit-Chat | 16 | 07.11.2006 19:54 |
o:215-245/70 r16 talvi gummit | O/M/V Muut | 0 | 17.10.2004 19:32 | |
Talvi tulossa | Lars | Rakas Päiväkirja | 0 | 15.09.2002 03:24 |