Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.10.2011, 17:24
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Mun piti laittaa tuota bemariin, mutta laittamatta jäi kun ilmankin olen pärjännyt. Lämpöongelmat olivatkin mittari ongelmia...

Tuttu käytti tuota kilpa-autossaan (volvo 240 sprintti), ja sanoi että kannattaa käyttää water wetterin kanssa tislattua vettä. Ja kuten kaikki tietävät, mahdollisimman vähän jäähdytin nestettä sekaan. Toki kannattaa ottaa talvi huomioon, ettei ole nesteet puurona.

Muistaakseni water wetter pitää ruosteen loitolla, mutta pakkaskestävyyttä se ei paranna.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.10.2011, 18:58
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mulle joutuu hetken todisteleen että tuollainen voisi olennaisesti parantaa lämmönsiirtokykyä, otan tosin todistelut mielelläni vastaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2011, 19:33
mp mp ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Rimito
Viestit: 180
Perusasetus

Taitaa ajaa saman asian kulaittaa pari-kolme tippaa fairia syyläriin.Poistaa veden pintajännitystä ja siten parantaa lämmön siirtymistä huokoisesta raudasta veteen.
Toimii,joskus kilpuriaikoina käytettiin ja oli ihan ok kikka kolmonen ku lämmöt oli siin just kinttaalla,niin laski lämpöjä ehkä pari-kolme astetta mut sekin riitti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.10.2011, 20:16
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.735
Perusasetus

niin ja kannattaa se jäähdytysjärjestelmä pestä samalla kun vesiä lutraa. laittaa jotain siihen tarkoitettua pesuainetta. esim fortee, noin 30€ purkki. tai nuukana vaan pari desiä asianpesukoneen jauhetta ja kovaa ajoo tunti pari...

ja huuhtoo hyvin. moneen kertaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.10.2011, 21:29
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Motulin INUGEL on saman kaltaista mutta täysin raakana ilman mitään lantrauksia käytettävä lämpöjä laskeva jäähdytinneste, ja kestää mainosten mukaan -30'C
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.10.2011, 22:14
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Sorry, en malta olla kommentoimatta.


a) Jäätymisen esto:
Jo suuruusluokkaa 15% glygoliseos kestää huomattavasti kylmää, siis ei halkaise lohkoa pikku pakkasissa. p.s 25% paljon parempi, ja 35% seos 40 asteen pakkasessa "sahanjauhoa"

b) Noin periaatteessa; Moottorin toiminnan kannalta jäähdytys jakaantuu muutamaan komponenttiin; käpälöidään nyt metalleissa olevien lämpövirtojen johtamista pois.
Ja siinä ensimmäinen on lämmön siirtäminen metallista veteen; siis jos metallin ja jäähdytysnesteen välissä on yhtään "limaa tms" taikka kaasukuplia, niin lämmön johtumiseen tulee ongelmia.

Ja ylläolevassa on aina "ongelmia", niitä pitää YRITTÄÄ minimoida.

Ja sama koskee jäähdytinnesteen ja jäähdyttäjän metallia; ja em. metallin ja jäähdyttävän ilman välistä lämmönsiirtoa......

SIIS: Koko jäähdytys on kokonaisuus, joka koostuu materiaalien välisistä lämmön luovutuksista, sekä väliaineen/aineiden ominaislämpökapasiteetista.

Ja minusta tuossa sydeemissä parasta on jäähdytysnesteen ominaislämpökapasiteetti, vaikka siinä olisi 25% glygolia.

c) korroosion esto, pakkasenkesto ja jäähdytyksen parantaminen kuulostaa uskomattomalta.

Itse käyttäisin Fairyn sijaan konetiskiainetta, ja jopa kokeilisin pestä k.o järjestelmää kiehuvalla.... X n, siis niin pitkään kun tulee ruostekokkareita, toki hommaan on parempiakin tapoja.....

===> vanha, ruostunut, pensakasi-moottori ja siihen enovainaan niittikoppasisun jäähdytin ei välttämättä ole paras vaihtoehto.

Ja lopuksi se 25% glygoli sinne odottamaan tulevia koitoksia...

Ja nämä mielipiteeni eivät ole absoluuttinen totuus.....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 29.10.2011 17:42 Perustelu: korjailtu jäätymistä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.10.2011, 08:46
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
a) Pikku pullosta moottoriin jäätymisen esto:
olisi mahtava keksintö, veneilijät olisi potentiaalisia asiakkaita.
Jo suuruusluokkaa 15% glygoliseos kestää huomattavasti kylmää, siis ei halkaise lohkoa pikku pakkasissa. p.s 25% paljon parempi, ja 35% seos 40 asteen pakkasessa "sahanjauhoa"

b) Noin periaatteessa; Moottorin toiminnan kannalta jäähdytys jakaantuu muutamaan komponenttiin; käpälöidään nyt metalleissa olevien lämpövirtojen johtamista pois.
Ja siinä ensimmäinen on lämmön siirtäminen metallista veteen; siis jos metallin ja jäähdytysnesteen välissä on yhtään "limaa tms" taikka kaasukuplia, niin lämmön johtumiseen tulee ongelmia.

Ja ylläolevassa on aina "ongelmia", niitä pitää YRITTÄÄ minimoida.

Ja sama koskee jäähdytinnesteen ja jäähdyttäjän metallia; ja em. metallin ja jäähdyttävän ilman välistä lämmönsiirtoa......

SIIS: Koko jäähdytys on kokonaisuus, joka koostuu materiaalien välisistä lämmön luovutuksista, sekä väliaineen/aineiden ominaislämpökapasiteetista.

Ja minusta tuossa sydeemissä parasta on jäähdytysnesteen ominaislämpökapasiteetti, vaikka siinä olisi 25% glygolia.

c) korroosion esto, pakkasenkesto ja jäähdytyksen parantaminen kuulostaa uskomattomalta.

Itse käyttäisin Fairyn sijaan konetiskiainetta, ja jopa kokeilisin pestä k.o järjestelmää kiehuvalla.... X n, siis niin pitkään kun tulee ruostekokkareita, toki hommaan on parempiakin tapoja.....

===> vanha, ruostunut, pensakasi-moottori ja siihen enovainaan niittikoppasisun jäähdytin ei välttämättä ole paras vaihtoehto.

Ja lopuksi se 25% glygoli sinne odottamaan tulevia koitoksia...

Ja nämä mielipiteeni eivät ole absoluuttinen totuus.....
Tähän kommenttiin on helppo yhtyä.

Kyseinen "Super coolant" on hyvä esimerkki tuotteesta, joka lupaa paljon mutta ei anna oikeastaan mitään. Vastaavia tuotteita on kaupat pullollaan, koska näiden myynti ei ole rikollista toimintaa

Mutta kuten olen ennenkin todennut, jokainen laittaa omaan autoonsa mitä aineita haluaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.10.2011, 08:53
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
a) Pikku pullosta moottoriin jäätymisen esto:
Eihän tuota kumpikaan tuote lupaa? Wetter ei ole pakkasneste ensinkään, ja Inugel käytetään laimentamattomana. Eli sitä täytyy olla niin paljon kuin jääh järj vetää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Water-burning vehicle (Water Hybrid) Kartse1 Chit-Chat 4 18.04.2008 06:21


Sivu luotu: 19:32 (GMT +2).