![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
juum juum
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
hieno peejii en voi kun olla katteellinen
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kiitos kiitos. Aika kovan työn tulos se kyllä on. Tsemppiä vaan omaan BJ-projektiin, kyllä se siitä ku vaan jaksaa nysväillä. Täältä palstalta itekki hain motivaatioo ja ideoita.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
ideoita on kyllä tuo heiskasen janin bj aikapaljon innoittanu
__________________
toyota hj60\61 bj40 lj70 ![]() ![]()
|
|
#5
|
||||
|
||||
Kartaania
Tossa taannoin Nokialla meni takakardaani rullalle ja poikki.
Tossa jo vähä purettuna ja uus putki joka tehtiin hydraulisylinteriputkesta. Siähän se pötköttelee jo omalla paikallaa. Liu'uks vaihtu samalla uudemman mallinen HJ:n liuku ko siinä on vahvempi naaraspoori ja tais olla liukuaki karvan pidemmälti. |
|
#6
|
||||
|
||||
Pikku korjailua.
Heinolassa käytiin taas ajamassa Kekkulan kans Officrossi kisa. oli pientä vastustusta aika ajoin.
Heti parin kierroksen jälkeen meni inverrteri oikoseen ja aiheutti pientä savuttelua, esimerkiks sivuleikkurit ois ollu tosi näppärät... ei ollu. Sitte jollain kierroksella ajoin sitä Bemaripojun tekemää punasta BJ:tä perään ja kisan jälkeen ku piti kelata vaijeri takas rummulle ni vinssi oli tosi voimaton, valitti niinku ois ollu enempiki kuormitettuna. Kotona otin sit moottorin irti ku se oli siirtyny vähä taaksepäin, elikkäs se käämivispilä otti kait kuoreen kii. No oli tosta vinssin päätystä lohjennu sellaset alu kikkareet jotka keskittää moottorin. Sorvailin moottorin ulkopuolelle tollasen hengettömän renkaan ni se keskittää sen. Huonosti kuvasta näkyy mutta pyörittelin sorvissa tota vinssin päätyäki, että toi rengas istuu siihen. Ai että, se pelittää taas. Olihan siitä katkennu semmonen nypylä kans mikä estää moottorin pyörähtämisen. Popniitti poranterä oli aika sopivan vahvune 3,2 ja jotain milliä. No keittihän toi katiska sitte viä, mutta ajettiin silti körököröö loppu kisa jahka sitä siinä tovi jähdyteltiin. Sen syihin ja seurauksiin täytyy viä koittaa perehtyä. Taka jouset on turhan löysät ja etuset kovat, tai ehkä takajouset on vaan liian lyhkäset ja etujousien pitäs olla vähä löysemmät ja pidemmät. Taakse pitäs saada lisää vaimennusta, korjaantus varmaan jo kääntämällä iskareita pystympään. Viimeksi muokannut -Sakke- : 30.11.2011 18:33 |
|
#7
|
||||
|
||||
Pitkästä aikaa!
Oli tässä omissa metissä pienimuotoset ajot tossa ... tais olla marraskuuta. Tuuppasin jyrkkään ylämäkeen lukot kiinni ja lappu lattiassa, siinä oli sitte pikku heitto jonka johdosta oikee etunen päin puuta, siitä loppu sit veto ja akseli siirty viitisen senttiä vasemmalle.
Ja nyt heti viimeviikolla alko oleen tota lumessa ajelu kuumetta sen verta että otin navan auki. Murroshan sieltä oli siististi katki. Toi oli TML Cromo, oon ollu niihin tosi tyytyväinen niillä on ajettu mielestäni nyt jo aika paljon ja renkaina ollu aina 35 bokkerit tai 38 tsl:lät, hajotessa oli noi 38 tuumaset. Auto painaa kuiteski 2 tonnia tehoo varmaan vähä yli 100 heppaa ja lukkokin usein kiinni. Eli melko kestäviä halpoja ja helposti saatavia, ja jos ne hajoo aina noin nätisti ettei tarvi ees stefaa uusia ni ei voi ku suositella. Tilalle tuli nyt kuitenkin Longfieldin cromo Kiitos TOHJ61:lle. Rangen säädettävä panhardi meni siinä sit kans mutkalle ja väänsi vähä tota korvakettakin. Nyt laitteet taas iskussa ja ajeltukin ilta/yö offia melki joka päivä naapureiden iloksi. Pirun hienoo hommaa ajella pimeellä lumisessa metsässä. Täytys ny vaihtaa viä toi kuskin puoleinenki murros ameriikan malliseen ja kaiken moista huoltohommaaki olis aika paljo tehtävänä. |