Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.03.2004, 21:57
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Kyllä insinäärit osasi tosiaan jo höyrykoneaikaan tehdä hienoja koneita, jotka hyvin hoidettuina oli lähes ikuisia. Nelisylinteriset oli harvinaisempia, koska kattilapaine piti silloin olla kovin korkea, että neljää sarjassa toimivaa sylinteriä kannatti käyttää. Se taas nosti kustannuksia. Trippelikoneet oli yleisempiä. Tässä toimintaperiaate, punainen on kattilasta tuleva korkeapaineinen, keltainen "kerran käytetty" höyry ja vihreä jo kolmatta kertaa mäntää painamassa. Kuvassa on kolme sylinteriä ja kolme luistiventtiiliä. Kun paine putoaa, männänhalkaisija kasvaa ja saadaan silti voimaa kampiakseliin. Joissakin oli muistaakseni vielä kolmannen poistopuolella vesijäähdytys, jolla paine pudotettiin niin alas, että syntyi poiston aikana mäntää imevä suhteellinen alipaine. Höyryturbiini isoissa ja dieselmoottori pienemmissä korvasi sitten näitä hienoja koneita. No, sepä niistä.




Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Missä olet saanut loistavaa palvelua? Ja missä huo Santeri Business 20 27.03.2008 19:00
Woimaa Toyotaohjaukseen (valmistusohjeet) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 0 08.11.2005 02:05
4Runner woimaa -MaTTi- Linkit 1 16.10.2005 19:36
A-P Missä ??? SoSo Tekniikka & Jutustelu 1 01.09.2004 10:35
woimaa etsimässä ninni Tekniikka & Jutustelu 17 04.08.2004 15:58


Sivu luotu: 09:36 (GMT +2).