![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ääni spoorin puolesta. Voin jo nyt lupautua ens kesän mutakisaan hinauskaluston kuskiksi, oma jälkikasvu hoitaa kisa-auton käskyttämisen.. Muutenkin olen "ämmien" radan puolesta, trialia saa parhaiten elvytettyä siten ettei kynnys lähteä kisaan ole liian korkea. Eli trial radat läpiajettavissa ilman porttaaleja tahi 44" renkaita.
__________________
Broken Back Team #1 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Pörön kanssa jo kisoissa olikin puhetta että hinauskalustoon kannattaisi tehdä pultattava laituri eteen vinssiapinalle niin helpottaisi/nopeuttaisi raatojen noukkimista spoorista.
Pörö kyllä ehdotti et köyttää mut liinoilla nilkoista konepellille. Onneks oli nopeemmat jalat.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ämeriikan mutakisavideoissahan näkyy pitkät liinat valmiina kiinni kilpureissa, ei mee aikaa siihen liinan kiinnittelyyn. Ja yks mikä vois auttaa "sudenkuoppa" hommaan olis jumiutuneiden hinaaminen eteenpäin ettei siihe jää törkeetä vastapenkkaa ja sit ehkä älyttömimmän paikallaansutimisen ja kaivattamisen vois jättää veke sit kun vehkeet on jo pysähtyny.
|
|
#4
|
|||
|
|||
Isolla pilkilläLainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Eikös siitä spoorista pystyisi tekemään "ojan, kolon, uran" siihen viereiseen isoon ojaan. Vesi pääsisi pois spoorista silloin kun sitä ei tarvita. pinnan korkeutta voisi säätää niin ettei kaikki muta valu ojaan vaan vesi pinnalta. Pinta kovettuisi kun ei olisi veden alla koko ajan. Olisi suht helppo toteuttaa niin että kikkailisi ihan vaan säitten mukaan ja tarpeen. Kun kaivinkonekkin talosta löytyy niin ei tuollaisen tekeminen olisi iso homma. Siihen Spoorin ja ojan väliin saattaisi myös mahtua sellainen pieni väliallas (sakka allas) ennen ojaa johon muta/savi jäisi mikä tulee spoorista veden mukana ja näin saisi minimoitua ojaan menevän sakan... Ja tietysti sitten toi pitäisi tukkia kisojen ajanksi... Spoorin reunaan vaan savea koneella päälle niin spoorista ei ole taas yhteyttä ojaan...
Tässä siis olisi helpotusta siihen lietekärry jumppaan ja spoorin huolto olisi paaaljon vaivattomampaa. Hieman ideoita helpotuksiin ettei sitä ränniä täytettäisi millään kivillä
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Eli vaikka ne lirukanavat suljettaisiin ennen kisoja on aina olemassa vaara että jotain ylimääräistä kisojen välillä niihin ojiin siirtyy. Ja jos joku huomaa esim. siinä Loimijokeen laskevassa ojassa öljyä pinnalla, on aika varmaa kenen syyksi se laitetaan. Sen vuoksi tässä ei ole voinut muuta kuin toivoa ettei kenenkään maanviljelijän laitteet laukea niiden ojien läheisyydessä ettei sitten lasku vesien tuhoamisesta tule meille. Millä todistaisit ettei tullut meiltä jos spoorista liruttelee koko ajan ylijäämävedet suoraan ojaan.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Toi tietysti vähän hankaloittaa asiaa... ne on noot vesistöt pahoja. 20l löpöö näkyy jo aika lammikkona....
|
|
#8
|
||||
|
||||
Radan teko tarviketta
Olisko tarvetta?
Sais naapurin Euromasterin pihasta hakee pois jos on tarvetta? Ei maksa ku hakemisen, tänää kysytty. Kokoo en muista mut suunnilleen äijän korkusia.
__________________
-POJAT ON POIKIA JA TYTÖT TEKEE LISÄÄ- www.kuljetustommipoussa.fi Facebook: Poussa Special |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Noh......mun mielestä olis kiva, jos olis mutarata ja rinta rinnan kaistat, mutta ymmärrän hyvin, että sen tekeminen tuohon maastoon maksaa. Mutakisan spoorithan ei tarvitse olla sikamaisen vaikeat, jotta niissä ajaminen on kuitenkin näyttävää. Teillä on itellä vaan liiiiiian hyvät muta autot testailuun
![]() ![]() Hommatkaa vaikka pitkä pajero 33-35" renkailla, millä testailette ens kerralla spooreja![]() Trial esteet.....noh niiden rakentaminen savipohjaiselle pellolle ei myöskäänole helpoin tehtävä, jos haluaa välttää sitä saveen koskettelua. Mutta tehkää just niinkuin itse parhaaksi näette ja mihin yleensä on kannattavaa uhrata rahaa ja aikaa. Tuollainen rakennettu rata kun ei ihan ilmaiseksi kuitenkaan synny. Mutta trial esteisiin vaan paljon betonia käyttöön niin ne tarjoaa pitoa ja on helpohko korjailla ja liimailla toisiinsa lisä betonilla.....halpaa ei varmaankaan ole. Onneks oli tuo lause, että Kuttulandia ei jokatapauksessa häviä mihinkään, vaan muuttaa muotoaan ![]() ![]() ![]()
|
|
#10
|
|||
|
|||
JULKISUUSKUVA KUNNOSSA
Olemme sentään jossain onnistuneetkin, nimittäin tämä projekti ja sitten nämä kaksi kilpailua ovat olleet paikallislehtien ja kerran jopa valtakunnan lehden sivuilla useaan otteeseen. Ja jotain kertoo tämän päivän paikallislehti Lauttakylän etusivun otsikko:
Joko sana Kuttulandia mielletään jo tutuksi tai sitten lehden tekijät ovat ajatelleet asian niin että kyllä ne kumminkin sinne takasivulle katsoo. Paikallinen media ja kunta on ottanut meidät hankkeemme kanssa jo alkumetreiltä asti lämmöllä vastaan. Sen vuoksi meidän pitää yrittää saada ratamme toimimaan moitteettomasti sillä sillä on kysyntää jo nyt. Ihmiset haluavat kokea ja näkeä monenlaisia asioita ja tämä tarjoaa ihan viihteellistäkin katsottavaa koko perheelle. Puhumattakaan siitä että saattaa innostaa harrastuksen pariin. Niin on jo tainnut muutaman kohdalla käydäkkin. ![]() Ja tässä se takasivun juttu:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
| Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
| Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
| Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
| Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |