![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mihinkäs sääditte sytkäennakon tuon setupin kanssa? En löytänyt mainintaa moisesta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2
|
||||
|
||||
![]() COP sytytys ennakkot
Tältä sivulta kohdasta Maps löydät "Map can be found here" linkin mistä aukeaa excel arkki.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...P_ignition.htm Total Advence taulukko kertoo ennakon. Rundit on tietenkin taulukossa oleva arvo*10 ja Map paineen yksikkö kPa. Ensimmäisen kartan rakensin tutkimalla miten alkuperäinen virranjakaja keskipako- ja alipaine-ennakolla käyttäytyy. Tämä stoori löytyy kohdasta Datalogging. Tätä karttaa on sitten käsin paranneltu. Homma jäi vähän kesken kun ensimmäisellä yrittämällä kone kävi täysin moitteettomasti. Tästä dataloggaus taulukosta näkee hyvin mikä on koneen käyntialue (RPM / Map) normaali ajossa. Logged Average Data on ennakko "insinöörin numeroina" ja Logged samples kertoo kuinka monta mittausta kustakin ruudusta on saatu. Taulukosta paljastuu, että pisin aika on vietetty käyntialueella 3500rpm/50kPa 2019 näytettä. http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/COP/testrun5.txt Mikäli kysymys oli miten perusennakko mekaanisesti laitetaan paikalleen niin ohessa muutama kuva. Laitoin virranjakajan kuoreen nokka-akselin anturille merkkivalon. Sen ja hihnapyörän merkkien avulla perusennakon saa helposti paikalleen. Tässä setupissa se on noin kuusi astetta. Motti laitetaan käyntiin tällä perusennakolla. Noin 200rpm nopeudessa ruvetaan sitten laskemaan säätöä. Onko sulla joku saman kaltainen viritys tulossa? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Swiftin koneita nyt kertynyt muutama ja vain 1kpl sj:n nokkakeppejä niin mietiskelin vaihtoehtona suorasytkää niin sais tuon jakajan heivattua.
Swiftin nokka ei varmastikaan ole paras vaihtoehto offikäyttöön mutta onhan 16v olemassa jos se tilannetta parantaa ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]() Auto talviteloilla, niin pitää keksiä muuta tekemistä...
...Nimittäin weppisivujen päivitystä.
Huomasin tuossa, että viimeisin päivitys oli 2009 syksyllä ![]() ![]() ensimmäinen kollaasi tässä, aiheena Bilteman halpiskompuran modaaminen ARB:ien ilmalähteeksi Uutta puskuria, öljykuuleria ja keulan modaamista Tuulilasinkehyksen pajotusta Ruiskun asentelusta juttua täällä Viimeksi muokannut J0hannes : 16.12.2011 22:51 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos mietityttää, että mistä saisi halvalla levikemuovia, niin tässä on yksi "Pirkkaniksi"
SJ410 halvat levikkeet versio 2.0 Ainakin Bauhausista saa oliko 5m rullassa tuota Valley Viewiä. Hintaa kelalla taisi olla 30€ tai jotain vastaavaa. Kannattaa tutustua tuohon ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kesätyöt on melko vahvasti häirinneet autonrakentelua, mutta jotakin on kuitenkin saatu aikaiseksi...
Takapuskuri oli saanut jo viime syksynä kipeetä, mutta nyt katsastuksen yhteydessä asiasta tuli huomautusta sen tiimoilta, kun takavalot otti ilmeisesti vähän maihin, eivätkä oikein palaneet. Siispä tuumasta toimeen ja motonetin ledivaloille leikellyt kiinnikkeet kasaan, maalia päälle ja autoon kiinni ![]() Tuli ihan veikeen näköinen ![]() Vanhan puskurin tilalle tulee todelläköisesti 3mm levystä kantattu käikäle, kunhan sen ensin ehtii leikata. Puskurin kiinnikkeet on aika yksinkertaista mallia. Viimeksi muokannut J0hannes : 29.07.2012 03:15 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Peruutusvaloksi tuli tuommoinen kiinalainen 15w työvalo, joka haki paikkansa vararengastelineen keskeltä. Valo on nyt jollain epämääräisellä pellinkappaleella kiinni, että voi ajella, mutta hipo-kiinnikke on jo leikelty ja odottaa kasausta.
Illan pimeinä tunteina voi myös harrastaa hieman stylingia. Targa-kaareen alkuperäisten muovikäikäleiden tilalle hieman komeemmat koristeet. Materiaalina punaiseksi ja harmaaksi eloksoitua alumiinia. Tankinpanssarin protoa kalliin Motonetin tarviketankin päälle on myös hahmoteltu. 3mm plootun luulisi riittävän tässäkin tapauksessa. Muzin Suizaan on ollut hankintalistalla pitkään kartankille speiseriä, muttei enään. 20mm raudasta leikkelin tuommoiset rinkelit, luulisi kestävän.tarvinneekohan tuo tuohon keskelle mitään huulta, että se keskittäisi pinionin laippaan, vai mitenkähän tuo toimisi noin vaan? Viimeksi muokannut J0hannes : 30.07.2012 02:09 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo, mukavan erilainen. Ei aina niitä 3€:n tarvikevaloja keskellä takaluukkua.
Missä sä noita plootuja oot leikkaillu/leikkauttanu (tankin suoja)? Ei näytä ihan kotipihassa rälläköidyiltä eikä ees käsivaralla plasmatuilta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzukin vanteita | LaaLaa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 21 | 13.07.2007 09:21 |
suzukin rakentelua .. | longfiedteam | Linkit | 2 | 10.01.2007 19:38 |
Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) | Ex_inkkari | Chit-Chat | 5 | 15.11.2006 23:18 |
o: suzukin | luke_L | O/M/V Muut | 0 | 14.11.2004 21:52 |
Tarinoita TV-lupatarkastuksista | Laskos | This And That | 0 | 11.10.2002 10:55 |