Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.09.2011, 15:51
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Jep. Kattelin tuolta AKK:n sivuilta näitä sääntöjuttuja kilpailun järjestämisestä ja tässä pari suoraa lainausta
9. Suljettu kilpailu
Kilpailua nimitetään suljetuksi, jos osanotto siihen on
sallittu ainoastaan määrätyn AKK:n jäsenyhdistyksen
jäsenille. Kilpailua varten vaaditaan AKK:n lupa. AKK voi
poikkeustapauksissa sallia useiden liiton jäsenyhdistysten
yhdessä järjestää kilpailu. Seurojen jäsentenväliset
kilpailut ovat suljettuja kilpailuja. Suljetussa kilpailussa
on pääsymaksun kerääminen yleisöltä kielletty.
Ja seuraava
Kilpailujen järjestäminen
13. Kilpailujen hakeminen
Kilpailut on haettava AKK:n kilpailukalenteriin kirjallisesti
AKK:n ilmoittamien määräaikojen puitteissa.
Tulevan vuoden kansalliset kalenterikilpailut haetaan
siten, että hakemukset seuroilta tulee olla toimitettu
AKK:n toimistoon ko. lajin lajipäällikölle maaliskuun
loppuun mennessä. Kohdan 10. mukaiset arvosarjojen
kilpailut ja arvokilpailut, kansainväliset kilpailut sekä JMluokan
EVK-liiga, Asfalttikunkku ja Talvimestaruuskilpailu
hakemukset tulee olla toimitettu ko. lajin lajipäällikölle
1. päivä tammikuuta mennessä. Näiden hakemusten
perusteella muodostetaan seuraavan kauden kansallisten
kilpailujen runkokalenteri toukokuun aikana.
Kansallisten kilpailujen ”liukuva kalenterihaku” on
mahdollista runkokalenterin valmistuttua. Liukuvan
kalenterihaun hakemukset tulee toimittaa ao. lajipäällikölle
vähintään 3 kk ennen aiottua kilpailupäivämäärää.
Nämä kalenterihakemukset käsitellään yksittäistapauksina
ao. lajipäällikön/lajiryhmän toimesta. Kilpailun
myöntämisen edellytyksenä on kaikkien ko. ajankohtana
runkokalenterissa samalla autourheilualueella olevien
kilpailujen järjestäjien suostumus.
Rallin ja jokamiehen luokan SM-kilpailut haetaan ylivuotisina.
Hakumenettelystä tiedotetaan erikseen.
Kilpailu on haettava AKK:n kautta kansainväliseen
kalenteriin edeltävän vuoden heinäkuun loppuunmennessä, mikäli kilpailu on FIA:n arvokilpailu.
Kilpailulupamaksu on kaksinkertainen, mikäli runkokalenterin
valmistuttua kilpailupäivämäärää, kilpailutyyppiä
tai lajia muutetaan järjestäjän anomuksesta
Että tämmöisiä oli siellä yleisten sääntöjen puolella.
En nyt halua ketään titenkään masentaa, ja toivon että saataisiin ensi vuodelle kunnon kisoja, vaikkakin sitten vaikka kerhojenvälisiä happeninkejä.
Kaiketi se alueen löytäminen olisi nyt ihan ensimmäiseksi tärkeintä. Järjestely apua ihan käytännön asioissa varmaan saa, niin paljon on ammattitaitoista porukkaa vielä olemassa. Itse tosin jo eläkeiässä ja lisenssi kohta menossa pitkäksi.
Ja tuohon mitä Saija mainitsi kustannuksista helpottamaan osallistumista niin toki se kertalisenssi on edullisempi, mutta nyt sitä käyttävät vanhat "ammatti"kuskit jo hyväkseen kun ajetaan harrasteessa.
Höh, tämmöisiä nyt tuli mieleen, josko joskus jotain muuta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2011, 16:54
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Kuka sen tekis Askolassa ja onko paikka käytettävissä


En epäile ollenkaan etteikö AKK:sta heltiäisi kilpailulupaa Nordic-Trialille jos vain joku AKK-kerho sen haluaa järjestää, ihan riippumatta siitä onko luvat haettu sirP:in kertomien aikamääreiden puitteissa elikkä ei Kotimaassa kun tuskin on kovin monta kalenteriin haettua Trial-Offikisaa niin ei niiden järjestäjiltäkään tarvitse yksimielistä suosumusta kysellä.
Nordic-Trialhan ei kuulu FIA:n arvokilpailuihin, joten sen osalta on oltu ja ollaan varmaan vieläkin aika joustavia lupakäytännön suhteen.
Jos vaikka tekijöitä keräilemällä löytyisikin niin löytyykö sitä päävastuun kantavaa järjestäjää jolla on käytössään sopiva suorituspaikka??
Ulkomaisten kisaajien kannalta sijainti lähellä matkustajasatamia on ainakin aikaisemmin ollut ratkaiseva tekijä. (ääritapauksessa tulo lauantaiaamuna ja paluu vielä saman päivän illalla) Jos Jamboree on samoihin aikoihin niin ei ehkä niin tärkeä kuin pelkän trialkisan tapauksessa.

Tuntematta sen kummemmin Askolan mönkkärikeskuksen käyttömahdollisuuksia Jamboreen tai teltta- yms.majoituksen järjestämiseen, sanoisin parin Nordicin kokemuksella, että paikka alueena, huolto-/toimistotiloineen ja kunnon pysäköintialueineen soveltuisi loistavasti Nordicin ja varmasti myös Jamboreenkin järjestämiseen.

Onko alue käytettävissä ja jos on niin mitkä ovat kättökustannukset ja kuka siellä sen toteuttaa, siinäpä kysymys

Viimeksi muokannut Byrocrat : 05.11.2011 19:20
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2011, 18:07
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Täällä Kainuussa tullaan varmaankin järkkäämään yksi trial kisa.
Joko Vuokatissa tai Kajaanissa Kainuun moottorikerhon uudella alueella, joka mielestäni olisi parempi paikka kuin Vuokatti.
Epäilisin sen ajoittuvan käytännön syistä loppukesään, koska ajoalueella on vielä työtä ennenkuin se on tiptop kunnossa.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2011, 18:48
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Joo, en minäkään epäile etteikö lupaa AKK:lta heltiäisi oikea kisa järjestää. Tosiaan tuo paikka on vaan niin ensiarvoisen tärkeä löytää hyvissä ajoin, mielellään jo tänä syksynä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2011, 23:03
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Viestit: 776
Perusasetus

Kirjoittelin taas pitkän vastauksen, mutta se hävisi jonnekkin. Mä olen lahja näiden koneiden kanssa... Alla olevat ovat jälleen kerran vain minun mielipiteitä ja ajatuksia. Ja koskevat nyt vain ja ainoastaan Trialia, jätän noi parin isomman tapahtuman kommentit toiseen topiciin.

Mutta joo, mun mielestä tässä vaiheessa riittää se, että seurat käyvät sisällään keskustelua ja tekevät päätöksen järjestävätkö kisat vai eivät. Päivämäärät voidaan sitten päättää kun tiedetään montako kisaa olisi ensi vuonna.

Itse mietin näitä asioita monelta kantilta ja tuo kisamäärän tietäminen auttaa pariin juttuun:
1) Kuskit voivat alkaa etsimään sponsseja kun voivat jo nyt sanoa, että vuonna 2012 Suomessa on esim. 5 trial kisaa
2) Talleissa alkaa tapahtumaan... Suurin osa harrastajista rakentaa, korjaa, muokkaa, parantelee autoa talvelle (ei kaikki, toisille riittää 48 tuntia ennen kisaa + ajoaika kisapaikalle), eli aikainen kisamäärän tietäminen saataisi myös aktivoida kilpailijoita oikeasti panostamaan lajiin. Tätä kautta saisimme ehkä harrastaja määrän taas kasvuun ja sitä kautta joskus taas oikean virallisen CUP:n Suomeen.

Mun mielestä kisamäärä pitäisi olla selvillä jo marraskuun alkuun / puoleenväliin mennessä. Päivämäärät voidaan sitten tosiaan sopia seurojen kesken vaikka sähköpostilla. Tässä on jo tullut esiin muutaman seuran toive/tarve järkätä kisa tiettyyn aikaan ja nehän pitää tietysti ottaa huomioon kun aletaan miettimään oman seuran kisapäivää.

Sitten vielä pari juttua...
Ensi vuonna kaikki kisat seurojen välisinä. Helpottaa kilpailunjärjestäjän hommia byrokratian osalta ja kisapäivänä ei ole niin tiukka aikataulu... (Oma lehmä ojassa ) Ja se kertalisenssimahdollisuus joka alentaa uusien kuskien kynnystä osallistua kun voivat ottaa osaa yksittäisiin kisoihin. Ja myös niiden jotka ajavat esim. suunnistusta pääasiallisena harrastuksenaan.

Ja toinen, kaikki kisat järjestetään samojen teknisten ja virhepistesääntöjen mukaan. Jonkun verran olen kuullut kommentteja eurotrial virhepisteiden (ovat siis nykyään voimassa myös meillä) sekavuudesta. Jos yksi kokonainen kausi ajetaan samoilla säännöillä, uskon ja toivon, että nämä säännöt menevät jokaisen kuskin ja jaksotuomarin takaraivoon. Kertaushan on opintojen äiti.

Mitäköhän muuta muuta mulla oli mielessä... En muista, palaan taas kun ne ajatukset löytyy jostain.

Viimeksi muokannut Saija : 20.09.2011 23:06 Perustelu: yksi lause unohtui... ja kasa kirotuserheitä korjattu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2011, 14:11
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Mitä on porukka mieltä, että jos vedetään se cuppi villinä ilman akk:ta kun sitä ei kuitenkaan saada viralliseksi?
Säännöt suoraan eurotrialista.

Lisenssin mukana tuleva järjestäjän vastuuvakuutus löytyy jokaisesta vakuutusyhdistyksestä.

Minä en ymmärrä mitä virkaa siitä akk:sta on trialissa....?
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.09.2011, 14:43
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Viestit: 776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Mitä on porukka mieltä, että jos vedetään se cuppi villinä ilman akk:ta kun sitä ei kuitenkaan saada viralliseksi?
Säännöt suoraan eurotrialista.

Lisenssin mukana tuleva järjestäjän vastuuvakuutus löytyy jokaisesta vakuutusyhdistyksestä.

Minä en ymmärrä mitä virkaa siitä akk:sta on trialissa....?
Minä en suostu, liikaa hommaa hoitaa kaikki vakuutukset, niiden tarkastus kuskeilta (että on siis autolle ja kuskille oma). Nyt noi menee aika kivuttomasti yhdellä kaavakkeella. Samaten teostomaksu sisältyy AKK:n ilmoitukseen. Koska siis kerhojen välisessä kisassa ei haeta lupaa, se vaan ilmoitetaan AKK:hon ja kuluja järjestäjälle tasan se postimerkki.

Toinen: ne kuskit jotka haluaa ajaa Eurotrialeissa niin lisenssi taitaapi olla kohtalaisessa vaarassa jos AKK:n lajissa ajaa villissä kisassa.

Ja edelleen, noi on vain mun mielipiteitä...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.09.2011, 15:20
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saija Näytä viesti
Minä en suostu, liikaa hommaa hoitaa kaikki vakuutukset, niiden tarkastus kuskeilta (että on siis autolle ja kuskille oma). Nyt noi menee aika kivuttomasti yhdellä kaavakkeella. Samaten teostomaksu sisältyy AKK:n ilmoitukseen. Koska siis kerhojen välisessä kisassa ei haeta lupaa, se vaan ilmoitetaan AKK:hon ja kuluja järjestäjälle tasan se postimerkki.

Toinen: ne kuskit jotka haluaa ajaa Eurotrialeissa niin lisenssi taitaapi olla kohtalaisessa vaarassa jos AKK:n lajissa ajaa villissä kisassa.

Ja edelleen, noi on vain mun mielipiteitä...
Meillä kerhossa on tilanne, että lisenssilliset toimitsijat on kortilla niin akk alaisen kisan järjestämiseen.
Sama tilanne lienee monessa muussa kerhossa, jotka haluaisivat trialia järjestää.

Paljonko siihen kerhojen väliseen piti olla pakollisia lisenssillisiä kavereita?

Vielä jos akk pudottaa lisenssit villiin kisaan osallistuneilta kuskeilta niin ei tule olemaan helppoa tämä trialin elvyttäminen.
Vähän muna-kana tilanne. Ei kisoja => ei toimitsijoita jne jne...
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.09.2011, 15:27
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

AKK:ta kohtaan mielipiteemme ovat neutraalit. Sellainen tarvitaan autourheilussa ja piste.

Mutta jos ajateltaisiin ihan omaa trial-kilpailuiden sarjaa johon laadittaisiin eurotrial sääntöjä mukailevat omat säännöt jotka koskisivat sitten joka kisaa.
Tällöin kisanjärjestäjä ottaa vakuutuksen itse valitsemastaan vakuutusyhtiöstä.

Me otimme Kuttulandia avajaiskisoja varten vakuutuksen lähivakuutuksesta. Se kattoi katsojat, toimitsijat ja materiaalivahingot. Vakuutusmaksun suuruus muodostuu oletetun katsojamäärän mukaan. Vakuutus kulkee vastuuvakuutusnimellä ja ei ollut mikään kohtuuttoman kallis. Eli idea oli se, että jos jotain olisi sattunut, syy olisi mitä todennäköisemmin ollut kisanjärjestäjän heikot tai puutteelliset järjestelyt. Ja nämä vakuutus olisi juuri korvannut. Jos vahinko kuljettajille tai kilpa-autoille olisi sattunut kisanjärjestäjän heikoista tai puutteellisista järjestelyistä, esim, ajoesteen hajoaminen, vakuutus olisi myös tämän korvannut. Kisakutsussa kerroimme selkeästi että kuljettajat ovat omalla vastuullaan eli ottavat omat vakuutuksensa itse. Eli kilpailijan itse aiheuttamat vahingot hänen omista vakuutuksistaan. Eli esim. vahingon aiheuttaminen ajamalla ajoesteeseen vastoin ohjeita.

Eli, voisi sen näinkin tehdä.

Tämä oli ihan meidän oma ehdotus ja missään nimessä emme halua polkea Saijan kaltaisen todella tärkeän offi-ihmisen jalkoja kun tällaista kerromme. Kunhan nyt kerroin miten me aiomme jatkossa edetä ja vinkki vinkkinä muillekin.

Ja jos tuottaa mielipahaa, parempi kun unohdatte tämän.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
maailmanloppu 2012 HV Chit-Chat 5 18.01.2009 14:30
TRIAL KISAT 2008 Tapahtumat 0 25.09.2007 10:28
Trial CUP kisat kaudelle 2007???? Jare Tapahtumat 13 25.11.2006 11:20
trial-kisat Tapahtumat 3 17.10.2003 18:30
Tallinnan Laululavan trial -kisat 15.2.2003 imported_offroadjouni Tapahtumat 0 15.01.2003 19:03


Sivu luotu: 16:10 (GMT +2).