![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
Niin... Eikös joku huhu kertonut, että kylmän sodan aikaan joku jenkki-insinööri oli UAZin papruja tutkaillut ja väittänyt vakavalla naamalla auton koneen olevan itäpropagandaa.. Eli paprujen perusteella se ei kuulemma voinut käydä.. Väärässä oli
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kummasti vaan on kulkenu pitkän tovin... |
|
||||
|
||||
![]()
Tarviiko tuohon ihmeeseen muuta kuin tehokkaan puolan ja tarpeeksi paskaisen jakajan kannen?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kansi näytti jakavan kipinöitä kolmelle sylinterille ihan siististi ![]() Pimeässä se oli helppo nähdä.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() tälläisen. ![]() tälläistä wee kuutosta jossa on yhden kiertokangen päässä 2 mäntää eli koko koneessa 3 kiertokankea jot y:n muotoiset olen itse henk koht nähnyt venäjällä kun paikallinen huoltoaseman ukko teki koneremonttia hiekka kentällä tälläiseen kävin paikan päällä potkimassa mäntiä ja kiertokankia ihmettelin ukolle että mitä vittua ukko tokaisi vain että normal ruski masiina ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Kokeilitko sormella vai hermostuitko vaan hellyyttävää persoonallisuuttas.
Onko asiaa nyt tutkittu ja tultu johonki johtopäätökseen vai kirjoitetaanko fysiikan lait uudestaan, taitaa mennä kemian kirjatkin roskiin samalla. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei taida olla kauhean nuuka moottori tuon sytkäennakon kanssa...
KEHRUU-RACING Viimeksi muokannut Punanenä : 17.09.2011 11:45 |
|
||||
|
||||
![]()
Olen jo kauan tienny että zili käy vedellä mut toi oli jo aikas metkaa.Intissä aikanaan tein zilttoniin rempaa ja oli imusarja jossa oli kaasari ja pa suodatin paikallaan pesukoneessa ja tyhjentämättä pistin paikalleen ni het lähti käymään.On ne idän ihmeet ihmeellisiä.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta tuossa moottorissa on aivan normaalit V-koneen kiertokanget, eli kaksi kankea yhdellä kampiakselin kaulalla. Tämän moottorin V8 versio (YaMZ 238) on tuttu KrAZ 255B autoista. Kamazin V-koneissa on myös normaali kanki järjestely. Sen sijaan D12A-375 ja D12A-525 moottoreissa on apu-, ja pääkiertokanki. Tämä kone on V12, tilavuutta 38.9 litraa. Suomen armeijasta tuttu esim T-72, T-55 ja MAZ-537 ajoneuvoista. Ryssissä käytetty monissa MAZ, MZKT, BZKT yms HELEVETIN isoissa maastokuorma-autoissa. 50-luvun keksintö, mutta neliventtiili kannet. Nuo yllä olevat moottorit olivat siis dieseleitä.
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ ilman ovia? | make-lj | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.05.2009 08:08 |
M: 303 ilman akseleitaMYYTY | PIRSSI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.11.2006 22:54 |
Levyjarrut, suojakilvillä vai ilman? | jnu | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 27.12.2005 11:33 |
Narulla vai ilman? | Laskos | Hardware | 12 | 18.11.2004 15:02 |
Ajo ilman sähköjä | MK | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 07.11.2003 12:54 |