Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.09.2011, 13:27
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

öljyt katoin just ja siistin punaset ne oli ehkä muutaman millin maximin yläpuolella.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.09.2011, 14:29
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Ajele tota vauhtia D vaihteella eli kolmosella ja vasta kovemmissa nopeuksissa (100-120) laitat OD eli nelosen tupaan. Ei humppaa vaihteita eikä turbiininlukkoa sököks. Järkevää olis tietty laittaa tiuhemmat perävälitykset jos meinaa enempi niillä 35 nakeilla ajella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.09.2011, 15:06
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

ei ole tuota OD:tä juurikaan tullu käytettyä kun tuo pätkä mitä yleensä ajelen on tota 80.. samallaista seilaamista D:llä ja OD:llä... Mitenkäs mahtaa toi kulutus puoli käyttäytyä tolla tiuhemmalla välityksellä? kun tuli hommattua tää niinkun "käyttöautoksi"...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.09.2011, 15:17
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Välitykset sillee kohdilleen et matka-ajossa kierrokset on 1800 nurkilla. Amerikan foorumeilta luettuna se olis kuuskakoselle sopiva matkassa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.09.2011, 15:56
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blazer Näytä viesti
ei ole tuota OD:tä juurikaan tullu käytettyä kun tuo pätkä mitä yleensä ajelen on tota 80.. samallaista seilaamista D:llä ja OD:llä... Mitenkäs mahtaa toi kulutus puoli käyttäytyä tolla tiuhemmalla välityksellä? kun tuli hommattua tää niinkun "käyttöautoksi"...
Jos se runkuttaa "pykälää" myös D:llä, niin todennäköisesti lopsii turbiinilukkoa päälle/pois, mikä ei oo hyväksi tietty sekään. Ei se välitysten tiuhentaminen välttämättä kulutusta nosta, ideahan on palauttaa ne kokonaisvälitykset tasolle mitä ne on olleet vakiopyörillä. Tai vähän tiuhemmaksikin että kompensoidaan myös kasvanutta renkaiden massaa, vierintävastusta , ilmanvastusta ja suomalaista mäkistä maastoa. Monesti noi pitkät välitykset toimii vain jossain suola-aavikolla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.09.2011, 21:32
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

6.2d "ominaiskierrokset" on 1800 rpm... oli sitte mikä vauhti tai vaihde kyseessä...

kulutus menee karkeesti silleen että jos ajaa 80 km/h
1200rpm 18l/100km
1400rpm 15L/100km
1600 rpm 11L/100km
1800 rpm 9L/100km
2000 rpm 10l/100km
2200rpm 11L/100km
2400rpm 13lL/100km

35" 3.08 perät ja 700r4 on muistaakseni 1100rpm @ 80kmh.
4.56 sama on 1670rpm eli jo kohtuu hyvä

Ittellä blazessa aikanaan ei tullut mitään L/km mittauksia tehtyä muuten, mutta sen mittasin että 4.56 perillä täältä tampereelle kaupoille ja takasin meni 18l vähemmän diisseliä kun 3.08 perillä (+ettei tarvinnu leipoa ylämäkiin pienempää ja lämmöt pysy tasasena)

Ja siihen turbiinilukon seilaamiseen.. pumpun kyljessä tps on kulunut/paskanen...irrotus, putsaus, säätö auttaa siihen... tai uus osa... kokeile ajaa silleen että painat jarrua juuri senverran että kytkee lukon pois päältä muttei jarruta vielä, sillä saa selville että syyllinen tosiaan on turbiinin lukossa.

Tv-vaijeria kannattais kiristää yks (ehkä 2) napsua, ja jos pysyt alkuperäisissä välityksissä, ja muutenkin kannattaa asentaa NIIN ISO laatikon jäähdytin kun keulalle vaan suinkin saa sopiin ettei tarvi lootaremonttiin turhan takia ruveta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.09.2011, 11:01
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

sitten liuta tyhmiä kysymyksiä... tämä tps ilmeisesti löytynee laatikosta kun nappaa sen peltipohjan pois vai tarviiko enempi purkaa? ja mikäs vaijeri tämä tv-vaijeri sitten on(menee mistä mihin)? Nimimerkillä: Eka automaatti!!! Mistä ootte noita perien välityksiä hommannu ja minkäs hintasia ne setit on...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.09.2011, 11:08
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

TPS löytyy syöttöpumpun kupeesta.
TV-vaijeri lähtee syöttöpumpulta ja päättyy vaihdelaatikon kuoreen, oikealla puolelle öljypohjan yläpuolelle. Taisi olla aika lähellä mittatikun putken alapäätä?
Tuo säätö löytyy ilmanputsarikotelon alta/imarin päältä, vaijerin päästä.

Rytari voi kertoilla noista ostopaikoista osille, kun on niitä kuluttanut...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
th 350 sekoilee tjl Tekniikka & Jutustelu 3 18.06.2011 17:44
apuwa hilux ln46 Harmi Tekniikka & Jutustelu 2 18.09.2009 15:56
XP sekoilee??? samisami2 Helpdesk 20 01.08.2006 23:32
Firefox sekoilee HeikkiH Chit-Chat 9 04.07.2005 21:10
BJn mittarit sekoilee? mikjus Tekniikka & Jutustelu 19 19.04.2005 22:18


Sivu luotu: 00:02 (GMT +2).