Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2011, 14:49
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.435
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
mites ois ku näyttäs toi koneen keskikohta muutenkin olevan aikalähellä akselin keskikohtaa ei ottas kääntäessä ainakaan kiinni.
poikkaset ton alkuperäsen pakoputken lähdön ja hitsaat umpeen siististi ja puhkaset tosta 2-3 välistä ja väsäät siihen turbonlaipan silleen että turbo jäis mahdollisimman ylös ja konettavaste, miten nyt mahtuiskin.
Aikani ahtimen kanssa pyöriteltyä, otin neuvosta vaarin.
Saapahan ainaki haluamaansa paikkaa mokoman mutkan...

Tossa alkua, saa nähä mitä tulee:

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.09.2011, 15:39
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

hyvä siitä tulee ja jos vaan mahdollista niin hitsaa sen laipan hyvin heppiin tossa paikallaan ollessa tai sitten suoraan jigiin kiinnitettynä, ettei mahottomasta väännä laippaa kieroks. vähän lämpöäkin saa antaa ettei valu murru ja puikolla mieluummin, mutta kyllä migilläkin on tuntunu pysyvän toivottavasti mahtuu olee kannattaa varmaan ensin hepata +turbo kiinni ja koittaa käännellä renkaat tappiin ym mutta näyttäis ainakin mahtuvan hyvin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.09.2011, 17:56
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.435
Perusasetus

Nonii, se olis sit redi. Saumat hitsattu puikolla, kun muutakaa ei ole.
Saumoja jäähytelty hitsattaessa... (joopajoo) Oikastaa tarvittaessa.
Yks lommo pitää tehä apparin jalkatilaa, muuten mahtuu hyvin. Nyt näyttää tältä:










Rengas ei varmasti ota ahtimee kii, mut ite pakoputki tulee olee liki...

Ainoo, et tossa ku on pyöriny etuakselin luona, ni siinä sisääjoustoa huimat 2cm!! Asialle pitää tehä jotai= pidempää jousta? Ehdotuksia..?
Ja samalla taakse herkemmät vieterit.


Nii, ja hyviä turbotusvinkkejä otetaa vastaa!
Selvää nyt ainaki on, et öljy otetaa suodattimen jalasta. Mut mihin paluu pannaa??
Alkuu meinasin kokeilla ihan ilman mitää kuulereita, ja mahd suora ahtoputki alkuperäsee imusarjaa, tosin pari mutkaa tulee väkisin.

No suurin kysymysmerkki on, et miten kone saa sopivassa suhteessa ruokaa???

Ahtopaineet johonki 0,8-1Barin kantturoille?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.09.2011, 18:02
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

Eikös savun määrä ja pakopaine sanele sen ruuan määrän, jos se vakio pumppu vaan työntää tarpeeks.
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.09.2011, 19:11
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Öljyn paluu mahdollisimman lyhyttä reittiä alaspäin, eli suoraan öljypohjaan? Paluu ei saisi vastustaa öljyn virtausta. Siinä näkyy ahdin olevan niin alhaalla, ettei taida oikein muita paikkoja ollakaan, minne öljyn johtaisi.

Aika ahtaan näköistä on, mutta näyttää mahtuvan.

Ainetta sopivassa suhteessa on sitten, kun ei savuta liikaa tehokierroksilla, vaikka kaasua painaessa toki pöllähtääkin sankemmin.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.09.2011, 20:33
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ja siitä paluu linjasta pari huomiota:

- tarpeeks väljä putki, oikeastaan ei voi liian iso olla, ei saa ahdistaa
- ja paluu öljypinnan yläpuolelle kuitenkin, ei saa ahdistaa sekään

laita vielä joku kannakerauta tuosta ahtimelta vaikkapa pakosarjan kiinnityksen luo, säästää hiukka pakosarjaa...

asiameininkiä joka tapauksessa...

ja jos / kun kuitenkin ruuvaat lisää syöttöä, älä lisää kierroksia / mieluummin päinvastoin inan alas, säästyt monelta männänrenkaan pätkältä...

sitten kun oikein rupeet hienostelemaan, niin pumppua voit hieman kääntää aikasemmalle, ja syöttö on sopiva, kun kaasu pohjassa vaihteella vedättäessä savutus loppuu just maksimikierroksille, enemmästä kun ei nakuttajassa ole mitään hyötyä, eli kun ei enää kierrä, ei tarvii enempiä ahtaakaan
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 11.09.2011 20:46
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2011, 21:06
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Mites kun tuo turbo näyttäis tulevan aika lähelle koppia,että pääseeko ottamaan kiinni jos esim kone heiluu ja runko on vähän kiertynyt venytyksessä? Vai hämääkö kuva tuon välin niin pieneksi?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty nuffield universal four hj O/M/V Muut 0 18.11.2010 19:27
Speed Motor Circus lantikka Tapahtumat 29 12.04.2010 19:33
Blower motor MakeO Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2005 15:10
Shift motor? Moparmies Tekniikka & Jutustelu 2 11.08.2005 21:08
CANAL MOTOR jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 2 09.06.2004 22:09


Sivu luotu: 21:59 (GMT +2).