![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun Chrysleristä on päästy, niin ruvetaan taas Jeepin kimppuun.
Seuraavaksi tulee ohjausvarteen lisää jäykkyyttä. Ajattelin laittaa orkkiksen päälle vain klemmarilla isomman putken tai jopa neliöputken, kun hitsata ei saa ja uutta paksumpaa ei kannata/voi tehdä useammastakin syystä: 1) Raidetangon pään kierre kun on kummallinen UNF 11/16 (mitattu, lienee kuitenkin oikea?) 2) Paikallisessa koneistamossa ei sellaista kierretappia ole, eikä ainakaan leftinä 3) Vaikka oliskin niin hinta/kpl = 50€ 4) Kierre liian pieni sorvilla tehtäväksi (ilman tappia) Kun tarkoitus on vain estää varren lommahdus, niin tavallinen 30*30*3-putki riittänee, eikä ole kuin muutaman euron osa. Vai onko jollain parempia ehdotuksia? WJ:stä saisi järeämmät hilppeet juu, vaan kun tartteis saada sitten muutakin kuin vain se varsi, eikä 15"-vanteet taida mahtua. Rengastukseksi alkaa varmistua 31":t Siroccot, vaikka ne ilmeisimmin on hieman liian suuret. Tarkoitus onkin laittaa etupuskuriin pykälää vanhemman korimallin päät, jotka on reilusti lyhyemmät ja renkaat mahtuu kääntymään ilman isompia modauksia. Sisälokareiden modaus kylläkin tarvitaan, mutta siitä selvinnee kuumailmapuhaltimella ja muutamalla nippusiteellä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ite hain paikallisesta teräsmyymälästä sopivan pituisen pätkän saumatonta putkea, jonka sisähalkaisija oli mahdollisimman sopiva orkkisvarren päälle. Klappia putkien väliin jäi 0,5mm joka on justiinsa tarpeeks mahdollistaakseen vahvikeputken pyörimisen (pitäis vähän ehkäistä taipumista jos osuu esim kiveen.
Ja sehän ei oo periaatteessa millään kiinni. On vaan just sopivan mittanen niitten orkkisklemmareitten välissä. Kuvaa en ny tietenkään tähän hätään löytäny, mut aika samalta se näyttää ku sellanen oikea HD-varsikin. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Käviskö sinne jonkun muun raidetangon päät?
Katsoisit vain sopivalla kartiolla/nousulla olevan.(mikä käy navan päähän) Niin eihän sillä ole väliä että mikä kierre siellä toisessa päässä on jos teetät uuden putken kokonaan. Ukko teetti aikanaan xj raidetangon mutta en muista että laittoko se orkkis päät siihen... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hydrauliikkaputkea löytyy ø28*2,5 -koossa ja se on jotain 0,5mm iso, vaan hinta on 30€/m! ![]() Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni TJ- mallin Jeepissä on samalla kartiolla/ koolla olevat raidetangonpäät, mutta kierre on millikokoinen (22mm). Ainakin välivarressa on, siitä en ole varma että onko näin myös raidetangossa. En tosin pistä päätäni pantiksi tuosta, pitäisi tarkistaa.
Jos yhtän jaksat odotella, niin mulla jää ZJ:n ohjaushilppeet ylimääräiseksi kun saan ne WJ:n jarru- ja ohjaushilppeet kiinni uuteen akseliin. V8 ZJ:ssä raidetanko on paksua tavaraa ja kestää ihan eri lailla kuin XJ:n - ja on bolt- on osa. Raidetangon päät kaivannee vaihtoa, mutta itse raidetanko on ehjä ja suora ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.quadratec.com/products/56118_102_07.htm
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 23.09.2011 20:03 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla oli XJ:ssä kiinni TJ:tä varten suunniteltu OffRoad Only- firman cross-over ohjauspaketti, hyvin se siellä toimi. Sulla kun on korotustakin jonkin verran niin käytännössä kaikki crossover- tai OTK (over-the-knuckle) ohjauspaketit pitäisi pelittää. Noissa OTK- versioissa vain sitten joutuu tehdä melkoisen kasan muutoksia että saa toimimaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei taida saumaton putki olla mitään kovin kysyttyä tavaraa. Tuolla Turun Nakoraudassakin tämä löytyi ylimmältä hyllyltä jostain jämälaarista... Hinta oli varmaan jossain kympin kieppeillä kun otin vajaan metrin pätkän. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
mie laitoin tommoset jamantilta http://www.jamant.fi/hdohjausvarret-...82-p-2245.html tosin vääntyi toiki raajärvellä
__________________
veli-matti |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Alkaa jotenkin kiinnostaa se Letukan raidetangonpäiden vaihto + kartioiden koneistus "väärälle" puolelle, jos kerta uusia raidetangonpäitä kuitenkin joutuu vaihtamaan. Lienee GM:n kierrekin joku yleisempi, kuin UNF11/16...? Laitatko Timo jotain tietoa vaihto-operaation teosta.
Tässä samalla sain vanhemmasta XJ:stä lyhyet etupuskurin päät - kylläkin hajalliset mutta jotenkuten kasassa pienellä korjauksella pysyvät - ja laitoin kokeiluksi maaliin ja paikalleen. Ei tullut oikein hyvä, mutta vähän saa makua istuvuudesta. Pitää kokeilla vanhanmallisella puskurilla, josko saisi päät tukevammin kiinni. Meininki on kyllä tehdä palkkipuskuri varmaan aika piankin, mutta tehdään tästä nyt hyvä, jos palkkipuskurin saisi piilotettua sen alle. Ajatuksena hommassa pyöräkoteloiden suurentuminen etuosasta; rengasinvestointi lähenee... ![]() Sitten kuumailmapuhallin laulamaan ja vot, johan rupesti sisälokarin muovi asettumaan uuteen muotoon! Vähän piti leikellä että mahtui, mutta minusta onnistui melko hyvin. Mitä nyt yksi reikä paloi ![]() Puskurin alla ollut leveä muovilärpäke lähti myös pois entisten puskurinpäiden kanssa => enemmän etuylitystä. Viimeistään nyt tämä alkaa muistuttamaan maasturia ilman city-liitettä... ![]() Täss vielä verrokki:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 18.09.2011 19:57 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kun katselee hintoja (kalvain n. 50€, ainesputket 50€, kierrekoneistukset ehkä 100€ ja vielä kaikki neljä niveltä á20€?), niin alkaa jotenkin vaikuttamaan halvimmalta ja myös helpoimmalta ratkaisulta hommata sulopunkeron ehdottama 250€ satsi Jamantilta. Mitä netistä löysin, niin eipä Jenkkilässä olevat varsisarjat tuota halvempia juuri ole.
Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
1) kierteestä olet oikeassa. 2) oikeankätisen tapin saa hommattua, vasenta ei 3) ketä kiinnostaa hinta kun kyseessä on harrastus ![]() 4) tässä asiassa olet väärässä, miun tuntema sorvari teki terän ja pyyhkäisi tankoon kierteen sisältä ulospäin Miulta jää yli 2kpl jostain sitkeämmästä matskusta tehtyjä halkaisijaltaan 30mm tankoja kun muutan oman auton varret D44 akseliin sopiviksi. Orggis päät sopii ja kierteet on kuten kuuluukin. Molemmissa tangoissa on mukana ehjät raidepäät ja hintaa on 160 euroa kappale. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |