![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Muistaakseni se meni jotenkin näin.... -Mihin vain -miten vain -kunhan ei osu auton runkorakenteisiin tai muihin auton osiin -elikkä juuri tuo 50mm kaikkiin suuntiin about ![]() Tämä siis koskee kai??? M1G ajoneuvoja tai jotain
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Saat katkaista sen vaikka ennen taka-akselia ja taivutat pään 45° alaspäin, kelpaa (niin mulla on Comanchessa)!!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja mulla Yj:ssä. Ainoo vaan että kumisee pakoäänet kajuuttaan aika ikävästi.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Peräöljyt ja lisäaineet
Minkälaisia kokemuksia eri peräöljyistä ja kitkalisäaineista porukoilla on noissa XJ:n kitkaperissä? Itellä auto -91, eli liekkö perässä se trac-loc.
Itellä oli edellisen vaihtokerran jäljiltä Mobilube HD:tä ja sitä Jamantin kauppaamaa Crownin kitkalisäainetta. Tuntu että piti ihan hyvin eikä "takellellu" risteyksissä käytännössä ollenkaan. Nyt vaihdoin viikko sitten öljyt, ja lisäaineeks vaihtu paikalliselta Jeepin piirimyjältä hanittu Moparin kitkalisäaine 05103522EA, öljy sama Mobilube HD. Jurnutus ja takeltelu risteyksissä alko melkein saman tien. En tiedä pitäiskö tuota lisäainetta laittaa enemmän kuin pullollinen vai mikä mättää. Vai meneekö öljyt saman tien vaihtoon ja sama lisäaine kehiin ku aikasemmin... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itelläni on takaperässä myöskin tuo trak-loc-kitkalukko. Oon kokeillu sitä nyt vähän tavallista paksummalla peräöljyllä (Bardahl 80W-140 GL5: suositellaan HD/towing-käyttöön) sekä lisäaineella, että ilman. Ilman lisäainetta perä toimi suht hyvin talvella. Kitkaa riitti vetämään lumella molemmilla puolilla, mutta kevään koittaessa ei enää kalliolla ollut pitoa kuin toiselle puolelle. Lisäaineen kanssa (Jamantin pullo) lukko toimii erittäin hyvin maastossa. Ottaa kiinni ärhäkästi heti kun tarvitaan, mutta haittapuolella ottaa kiinni myös silloin, kun ei tarvittaisi. Asfaltilla kääntäessä ulvahtaa usein toiselta puolelta, sekä kyntää sorapihan komeasti rullalle kun kääntää 90 astetta autotallista ulos. Talvikäyttöön tämä yhdistelmä on varmasti liikaa. Minkäslaisia kokemuksia ohuemmalla peräöljyllä (75W-90 GL-5) muilla on? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Sähkövikaa
Tuli vaihdettua vm -90:seen starttimoottori, kun edellinen pyöritti nihkeesti. Samalla ilmaantui mielenkiintoinen sähkövika. Lämpimänä lähtee käymään ihan nätisti, mutta kylmänä sahauttaa kymmeniä sekuntteja. Samoin perinteinen releiden naks-naks-naks-ääni, joka lämpinä kuuluu heti, kun laittaa virrat päälle, kuuluu vasta sekunttien päästä. Starttia vaihtaessa uusin samalla starttireleeltä solenoidille menevän IGN-kaapelin ja laitoin uuden maajohdon kiinni koneen kylkeen (eri paikkaan kuin vanha, mutta vanha jäi paikoilleen), mutta ei sen luulis moista vikaa poikivan. Hyviä ehdotuksia, mistä lähdetään vikaa hakemaan?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
miten xj tankin johdot on kytketty? oranssi ja musta ilmeisesti bensapumpulle, mutta anturin yhden johdon sijaan uudessa anturissa on kaksi?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |