![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Itse käyttäny tätä http://www.odfl.com/index.shtml Tavarat suomen päässä hoitaa beweship, edellinen lava tais kustantaa jtn 500$ suomeen ja bewen terminaalista 75€ kalajoelle. Tähän tietysti tullaukset päälle.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hommasin nyt sitten rahtiputkesta toimitusosoitteen ja panin tilaten korotussettiä, rengasta ja vannetta vinolla pinolla taaloja. Saahan nähä mitenkä ne saadaan kotiutettua.
Heti tökki vastaan kun oli vanteet myyty laajalti loppuun, tilasin paristakin paikkaa mutta molemmat cancelloitiin sittemmin kun osottautu ettei ole saldoo. Mutta löytyhän sieltä yks putiikki mistä sai halutut vanteet ja kumit päällelaitettuna ja rahdattuna. Tosin Visapa ei sitten kelvannutkaan kun Visan laskutusosoite ei ollut jenkeissä. Eikä ollu PayPalikaan tämän firman käytössä. No, tilisiirtona sitten. Merirahtina tietysti tämmönen pompsi tulemaan sitten. |
|
||||
|
||||
![]()
Tilasin rengassarjan ja vinssin Rahtiputken kautta ja ilokseni tullasivat tavarat vaikka en edes pyytänyt ko. palvelua. Ihmettelin vain kun olin tehnyt ennakkoilmoituksen jo tulliin, mutta silti homma meni vähän liiankin hyvin...
![]() ![]() Ainoa miinus oli, jotta renkaiden tulo välivarastoon viivästyi ja tavarat odotti 5viikkoa uutta konttia, joten toimitus kesti n.8 viikkoa. Toisaalta renkaat on samassa paikassa kun ne purettiin ja vinssiäkin alettiin asentamaan 4kk saapumisesta, joten eipä tuolla haittaa ainakaan ollut! ![]() Ja kannattaa noutaa Vuosaaresta itte, säästyy aikaa ja rahaa suht paljon, kun ei tule varastointi ja käsittelykustannuksia kun on itte raahamassa romujaan... ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() UPSilla tuli sen jälkeen yhdet vanteet suoraan pihaan ja tullilasku jälkikäteen postissa. Se meni sujuvaan eikä ollu mitään ihmeellisiä lisiä. |
|
||||
|
||||
![]()
Schenkeri veloittaa aika julmetusti juu noista paketeista.. Kuriirifirmat on siinä mielessä parempia että maksat vain siitä palvelusta mitä tilaat eikä ne veloita ylimääräisiä jos itse hakee toimipisteestä isoja paketteja. Muistaakseni myös pari muuta firmaa toimii Schenkerin tavoin, eli vaikka hakisit itse toimipisteestä romut niin tulee joku helvetillinen "toimistomaksu" siihen päälle. DHL:n kautta on tullut joitain paketteja Saksasta kotipihalle asti ihan sillä hinnalla mitä on lähetyskuluja maksanut ostoliikkeeseen.
Kukas Rahtiputken kontit varsinaisesti toimittaa, ja kuka käsittelee Vuosaaressa?
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
||||
|
||||
![]()
Ihan sama juttu mulla. Ensin piti ajaa Schenkerin toimistolle ja maksaa siellä melkein satasen siitä että saa lapun käteensä. Sen lapun kanssa sitten lentokentän tulliin jonottamaan ja noutamaan tavaroita. Tämä siis kaikki sen jälkeen kun olin jo maksanut lähetyksen aikaisemmin. Tällä kokemuksella en tilaa enää ikinä mitään Bax Globalilla.
|
|
||||
|
||||
![]() rahtikulut
Ajattelin tähän ketjuun vähän tilittää..
mistäköhän johtuu et jos ylipäätään vaik ebayst löytyy myyjä joka toimittaa suomeen,niin postikulut nykyään tolkuttomat. sama juttu jenkkien kaupois. onkohan postittaminen ulkomaille vaikeutunut vai mikä. pari vuotta sit tuntu et rahdit muutamia kymppejä- paria jousta yrittäny tilata, rahti 200$ osat 129$ jotenkii vituttaa. eipä auta tosin itku markkinoilla! |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() No mutta, kaikki tuli niinkuin pitikin siististi pakattuna samalle lavalle. Eipä tartte tosin enää merirahtina rahtiputken kautta tilailla, katotaan tuleeko tarvetta lentorahtaukselle. Aika tyyriiks menee rahtaus jollekkin 10 kg:n paketillekkin, yli 100 €. Onko näihin lentorahdilla tulleisiin tullut täällä päässä lisäkuluja, Jouni? |
|
||||
|
||||
![]()
Se mitä itse olen tilannut niin ei ole tullut lentorahdeista lisäkuluja; riippuu tosin mitä kautta tulee. Onko toimittajana USPS, UPS, TNT, yms., otatko toimituksen kotiovelle asti tullattuna vai käytö itse hakemassa. Itse toimipisteestä noutaen on halvinta, jotain tullaus- ja käsittelymaksuja tosin saattaa silti tulla. Minulla ainakaan ei ole kuitenkaan kovin montaa euroa ollut, enimmillään kait jotain parin kympin luokkaa jos en väärin muista.
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko tuli rahtia renkaille.
Tai siis miten tuo renkaiden osalta hinnoitellaan: Esim. 4 x 35x12,5x15 kumit jotka painaa 31kg kappale?
|
||||
|
||||
![]()
Loppuu näköjään Rahtiputken merirahtaus ens viikolla: http://www.rahtiputki.fi/article/rah...ntorahtaukseen
|
|
||||
|
||||
![]()
viikko takaperin tilasin ameriikan maalta tavaraa tuonne rahtiputkeen ja vielä ei oo mistään kuulunu mittään,että saa nähä mitä tapahtuu ja ensimmäistä kertaa nyt kokeilen tuota.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jos ostatte tilipehööriä jenkeistä ja pikkasen isompaakin niin suosittelen ottamaan suoraan yhteyttä tuonne http://www.transatlanticfreightforwarders.com/ ja mahdollisuuksien mukaan Nina Kojonkoskeen, mulle on tullu tavaraa tuota kautta mm. 3 kpl Harlikoita ja homma on toiminu loistavasti..
|
|
||||
|
||||
![]()
Rahtiputkella kun loppui merirahti, niin tällaisen yrityksen kautta näyttäisi onnistuvan: http://www.finn-us.com
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen käyttänyt amerikan tilauksiin www.falcont.com
Kontit puretaan Seinäjoella, josta sitten kamat saa Matkahuollon kautta toimitettuna, jos ei pääse itse hakemaan. |
|
||||
|
||||
![]() Finn-USLainaus:
Vertailun vuoksi USPS:llä olis maksanu $160 ton paketin postitus, joten säästöä tuli kivasti. Rahtimaksuistakin kun menee tulli+alv. Niin, ja aikaa otti aika tarkalleen 2kk siitä kun tavara lähti jenkkikaupasta liikkeelle. |
|
||||
|
||||
![]()
... Rahtimaksuistakin kun menee tulli+alv ...
i LOVE Suom(al)i(a) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Tilausta amerikasta? | vepele | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 17:41 |
Renkaita Amerikasta! Käykää kommentoimassa kaikki offipalstan käyttäjät!! | sokkalanmäki | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 09.06.2009 21:31 |
coolcruisers.com tilaaminen? | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.05.2008 19:38 |
ohvituliaiset amerikasta | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.07.2005 10:11 | |
Pikkuosien tilaaminen USA:sta | Vuosimallit 1968-1982 | 2 | 05.06.2003 12:24 |