Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 09.03.2004, 20:49
anttir:n Avatar
anttir anttir ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.07.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 866
Perusasetus

Pituutta siksi, että kiikun saa oikeaan asentoon. Kun jousi on korkeammalla kaarella, sen pitää olla pidempi ettei kiikku mene pystysuoraan tai jopa sisään päin kallelleen.

Uudet jouset:
+ uusi on aina uusi
+ toimii niinkuin on tarkoitus (varauksin)
- kallista lystiä

Lisälehdet:
+ kantavuus kasvaa
- tulee aivan liian jäykät jouset maastoajoon
- vanhat väsyneet jouset katkeilee helposti kun tulee uusi jousi viereen

Korin korotus:
+ mahtuu isommat renkaat
- maavara ei muuten kasva

Akselit lehtien alle:
+ saa hyvät joustot
+ tulee mukavasti korotusta
- oikein tehtynä työläin

Paraabelijouset: mielenkiintoinen maastureille uusi vaihtoehto, raskaammassa kalustossa käytetty jonkin aikaa. Offivarusteesta kannattaa kysellä...

Kierrejouset:
+ hyvät joustot
+ mukava kyyti
+ helppo korottaa
- työläs tehdä

Minun käsityksiä/näkemyksiä, soveltuvat erityisesti Land Cruisereihin mutta miksei yhtä hyvin kaikki lehtijousellisiin autoihin.


--
Antti R.
1978 HJ-45LP


Edited by - anttir on 09/03/2004 20:54:45

Edited by - anttir on 11/03/2004 23:26:06
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: BJ-40 2kk vanhat "vallilan" lehtijouset mikjus O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.04.2006 07:29
Kokemuksia Vallilan jousista? Jull Tekniikka & Jutustelu 7 14.10.2005 17:57


Sivu luotu: 07:32 (GMT +2).