Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #176  
Vanha 30.08.2011, 05:25
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

olisiko siitä jokunen sentti sieltä täältä leikattu pois. yhteensä noine 5-7cm lyhentyi. ongelma meinasi olla tuossa sijoittelussa kun ei meinannut saada puskuria tapeeksi ylös kun runkoaisojen alaosat otti puskurin alapuolele kiinni. niitä joutui muotoilemaan myös aika reilulla kädellä.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #177  
Vanha 31.08.2011, 18:52
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

noniin ja taas vääntyi ohjaustanko perkele, kipusin kakkoskorisen golffin konepellille niin lipsahti hiukan auto ja suoraan tangon varaan killumaan. prkl!
Joutunee vetämään ässän hihasta, tai paremminkin jokeri pelaajan ottamaan esiin.

Ja nyt varmistui kauppa toyotan koneen osista. 3 trukkilavallista kaikkea mahdollista ja mahdotonta. seassa kansi ja taydellinen kone ilman kantta. useita sarjoja mäntiä vauhtipyöriä. syöttöpumppuja suuttimia plaa plaa. hiacee ja landcruiseria. kohta kärsii yhden koneen räjäyttää jo huvikseen

Nyt on hiukan alkanut ihmetyttää tuon pakolämpömittarin toiminta, tasakaasulla 80kmh ajaessa mittari napottaa tasan 800 asteessa??? ja kun kaasun painaa pohjaan tippuu mittari 400asteeseen jonka jälkeen hiljaa nousee sinne 700asteeseen kunnes veto loppuu. ja välillä mittari heittää 1300asteeseen ja siitä takas 600 asteeseen, hiukan alkaa tuntua että oisko anturi tulossa tiensä päähän.Autogaugen mittari
__________________
[O]=TOYOTA=[O]

Viimeksi muokannut BryGgi : 31.08.2011 18:54
Vastaa lainaten
  #178  
Vanha 31.08.2011, 20:04
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Ai vi**u että on kyllä komia toi sun puskuris.
Tarttis varmaan hiluun väkästellä kans jotai ton tapast...
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #179  
Vanha 01.09.2011, 09:48
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
noniin ja taas vääntyi ohjaustanko perkele, kipusin kakkoskorisen golffin konepellille niin lipsahti hiukan auto ja suoraan tangon varaan killumaan. prkl!
Joutunee vetämään ässän hihasta, tai paremminkin jokeri pelaajan ottamaan esiin.

Ja nyt varmistui kauppa toyotan koneen osista. 3 trukkilavallista kaikkea mahdollista ja mahdotonta. seassa kansi ja taydellinen kone ilman kantta. useita sarjoja mäntiä vauhtipyöriä. syöttöpumppuja suuttimia plaa plaa. hiacee ja landcruiseria. kohta kärsii yhden koneen räjäyttää jo huvikseen

Nyt on hiukan alkanut ihmetyttää tuon pakolämpömittarin toiminta, tasakaasulla 80kmh ajaessa mittari napottaa tasan 800 asteessa??? ja kun kaasun painaa pohjaan tippuu mittari 400asteeseen jonka jälkeen hiljaa nousee sinne 700asteeseen kunnes veto loppuu. ja välillä mittari heittää 1300asteeseen ja siitä takas 600 asteeseen, hiukan alkaa tuntua että oisko anturi tulossa tiensä päähän.Autogaugen mittari

kuulostaa aika kovilta nuo lämmöt.. omas läjäs en oo saanu ko hetkellisest yli 600 nousemaa... ja autogaugen mittari (uusi) kiinni.. turbona switzer S1 ilman hukkista
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #180  
Vanha 01.09.2011, 13:59
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

itse olen alkamassa kallistua tuon mittarivian puoleen, on nimittäin todella nopeita nuo heittelyt. pitänee yritä filmata sitä illalla.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #181  
Vanha 01.09.2011, 17:58
Wille87:n Avatar
Wille87 Wille87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.03.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
itse olen alkamassa kallistua tuon mittarivian puoleen, on nimittäin todella nopeita nuo heittelyt. pitänee yritä filmata sitä illalla.
mulla ei ollu kun jossain 400-550astetta sillon ennekun se kone särky
Vastaa lainaten
  #182  
Vanha 01.09.2011, 20:20
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

hmm. pitänee tarkastaa että venttiilit ei kanna.. ja sitten huomionarvoisen nuo pakosarjat, sekä mittauspisteet. itsellä peltisarja. missä lyhimmät putket vain 70mm pitkät ja anturi on kollektorin keskellä neljän putken yhtymäkohdassa.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #183  
Vanha 01.09.2011, 20:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
itse olen alkamassa kallistua tuon mittarivian puoleen, on nimittäin todella nopeita nuo heittelyt. pitänee yritä filmata sitä illalla.
Mikä on todella nopeeta, alle sekunnissa 600-1300°C? Jos näin, niin varma mittari- tai anturivika, ei tuonkaltainen K-tyypin anturi niin nopeesti oikeesti voi reagoida. Ja toi 1300°C on ihan järkky lämpö, kyllä siinä olis mäntä muutamassa sekunnissa valmis. Ei mitenkään muutenkaan tunnu mahdolliselta LJ:stä tollasia lämpöjä saada.

Edit: ja kai me celsius-asteista juteltiin? Fahrenheitteinahan noi sun lämmöt olis just kohillaan.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 01.09.2011 21:02
Vastaa lainaten
  #184  
Vanha 02.09.2011, 05:22
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

puhutaan sekunneista. ja celssiuksista. muuten olisin 100% varma anturiviasta mutta kun ajossa se nousee tasakaasuajossa siihen 800 asteeseen niin siinä liikkuu taas normaali vauhtia mutta sekunnissa tappiin. epäilen itse että olisikohan voinut kuori sulaa anturista ja sais nyt suoraan lämpöö tai jotain. tänään mitattava venttiilivälykset kaiken varalta.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #185  
Vanha 02.09.2011, 10:55
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

1300*C niin alkaa tuo rauta olemaan suht juoksevaa....

Ei muuten, mutta aikanaan B-ryhmässä ja RC-sarjalaisissa paukuilla saatiin pakopesään 1200*C lämpötila kun paahdettiin polttoaineet suoraan koneesta läpi (jäähdytettiin mäntiä!!!) ja sytkällä sitten palamaan ahtimessa, jottei ahtopaineet kadonneet "moottorijarrutuksessa" (????).
Tietenkin, käyttihän Toyotakin A-ryhmäläisissä sitä vanhempaa paukkua, jossa oli ihan oma suutin turbolle, kun päästi kaasun pois, nin silloin tavaraa suoraan ahtimeen!!!!

Vaihda se anturi nin alkaa taas järjelliset arvot näkymään!!!

Ja siistiä työtä edelleen!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #186  
Vanha 02.09.2011, 14:34
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus


2L-T


kaikkea 2L 2L2 ja 2L-T osaa


6 pulttisia vauhtipyöriä useampi ja yksi 8pulttinen vauhtis. massalevyjä, yhdessä lukee teksti vielä kitkapinoissa.. eli uusi ja asetelmia suuri läjä.
nokkakeppejä vapariin sekä turbopon ja mäntiä veiveineen useampi sarja


tuossa läjässä myös kaikkea. suurta ja pientä suutinta. venttiilikoppaa, imu ja pakosarjaa, turbomallin imu ja se kannen yli menevä putki. keinuvivullinen kansi.

Jos tällä määrällä talven yli pääsisi
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #187  
Vanha 02.09.2011, 17:18
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

fiilis onku pikkupojalla jouluaattona? hyvältä näyttää
Vastaa lainaten
  #188  
Vanha 03.09.2011, 06:39
Wille87:n Avatar
Wille87 Wille87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.03.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 706
Perusasetus

no jo on tavarata.. noista vaan kasailet valmiiks parit moottorit niin senkun vaan viskelee paikoilleen kun särkyy
Vastaa lainaten
  #189  
Vanha 06.09.2011, 20:24
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

hmm ei löydy anturia erillään perkele. ja kallistun kokoajan sillepuolen että anturi voisi vaikka toimiakin, lukuunottamatta niitä huippulämpöjä. tasakaasulla ajaessa hiukan alamäkeen, eli rullatessa lämpö pysyy 400asteessa. ja lievässä nousussa kun ilmeisest igovernor alkaa toimimaan ja lisäilee syöttöö alkaa lämmöt nousta hirveesti vaikka kierrokset ei nouse yhtään... prkl kun sais joltain tietoo siitä keskipako himmelin säädöstä niin tietäs mihin alueelle sillä vakutetaan ja mitä pitäs nyt däätää, eihän vaan ole jouset kuoleentunut kaasuvivulla ja nyt siksi kikkailee noi lämmöt. ja edelleen olen sitä mieltä että kone savuttelee sinistä savua hiukan ennen kun mustaksi muuttu? suutimenkärjet vaihdett,uusittu ja paineet oli ok. ihmetystä myös aiheutuu siitä 3 ruiskuputkesta missä semmoinen selvä tykytys tuntuu kuin pitää kiinni koneen pyöriessä..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #190  
Vanha 08.09.2011, 20:35
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus


hiukan mittarin vipotusta.. taidan irrottaa koko anturin niin ei mee yöunet. kun mittari nousee ja laskee nopsaan, liikuttelen kaasua noin 4mm verran, kiihdytän ja rullaan. sitten lopussa kun mittari hyppää alas viiteensataan ja alkaa nousta on täysikaasu kiihdytys
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #191  
Vanha 08.09.2011, 20:55
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

ps. voisin kaupata tuon kiina ahtimen jollekin, etsin edellisen ja nykyisen välimallia. pako joku 43 ja imu 40 luokkaa yms. vinkkiä kehiin jos jollain on. hiukan pitää saada heräävyyttä tuonne alas kun ärsyttää tuolla savukoneella ajella kun tuprauttelee alussa sen verran reippasti. vaikka säädetty ahdonalaista rikastusta.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #192  
Vanha 08.09.2011, 21:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
hiukan mittarin vipotusta..
Eihän tossa oo mitään tolkkua, sekasin kuin seinäkello. Heitä kuikkaa. Parempaa tietoa pakolämmöistä saa jo kierroslukumittaristakin.
Vastaa lainaten
  #193  
Vanha 09.09.2011, 17:01
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

ettei vaa olis jotain maa vikaa ? mites ois vnt ?
Vastaa lainaten
  #194  
Vanha 09.09.2011, 19:43
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

mites vnt ohjaus. saako sen pelaamaan mekaanisesti "järkevästi" ja miten nopsaan näillä savukoneilla sen jumii. mutta mitään ei ole pois suljettuna tällähetkellä
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #195  
Vanha 09.09.2011, 20:17
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
mites vnt ohjaus. saako sen pelaamaan mekaanisesti "järkevästi" ja miten nopsaan näillä savukoneilla sen jumii. mutta mitään ei ole pois suljettuna tällähetkellä
mitä ite yhen mersun vnt:n tein paineohjaukselle normi 0.8 kellosta ni pelas loistavasti ! pakopaineita en kyllä mitannut mutta ei kyllä tuntunut tukkoselta kyseessä oli bensakone. "jumii" riippuu varmaa minkä kokosta tollasesta esim mersun 3 litrasesta koneesta kun ottaa vnt niin kyllä sillä ainakin 200 pääsee järkevästi nakussa. ja onhan niitä esim holsetilla uudemmissa dodgeissa on (hy35w muistaakseni) jota on onnistuneesti paineohjattu sen pakopesä muuttaa tilavuutta eikä ole ns vnt siipiä ja se muuttaa n.9-34 muistaakseni niin sen sais vielä suht alhaalta ja riittää kyllä ylös ja aina voi varmistaa erillisellä hukkaportilla jos sattuu ohjas pettää
Vastaa lainaten
  #196  
Vanha 09.09.2011, 20:39
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Onko tätä päästy penkittämään yhtään? Odotetaan mielenkiinnolla
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #197  
Vanha 09.09.2011, 20:43
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

kerran penkitetty, vanhalla ahtimella ja edellisellä pumpun kokoonpanolla. 121hp ja 290Nm
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #198  
Vanha 09.09.2011, 20:48
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
kerran penkitetty, vanhalla ahtimella ja edellisellä pumpun kokoonpanolla. 121hp ja 290Nm
No, sehän on hyvä tulos,täytyy katsoa mitä oma tekele antaa...
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #199  
Vanha 13.09.2011, 19:28
Wille87:n Avatar
Wille87 Wille87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.03.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 706
Perusasetus

eikös se niin ollu että tässä oli t5 portterin satulat? vai mitkä ne oli kun ei nyt sattunu silmään tuolta. mistä vuosmallista ne sit o? entäs sit levyt?
Vastaa lainaten
  #200  
Vanha 16.09.2011, 16:47
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

t5 portterin satulat ja levyt oli pajero sportin, kun ei ollu patrollin hiluja hyllyssä silloin motonetissä.

Tänään tuli Juukassa pyörähdettyä ja mukaan tarttui vinssi ja tunkki. hiukan metrimitan kanssa keulalla pyörin ja totesin että lähtee nyt etupuskuri juurimutineen irti ja synnytän sinne kunnon telineen eka vinssille ja sitten jotenkin naplaan tuon puskurin päälle että istuu kunnolla. siinä sitä hommaa riittääkin jälleen. prkl

PS, kannattaako päävirtakytkin laittaa maajohdon väliin vai??
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ostin kompuran.. samix Chit-Chat 9 10.09.2008 21:15
Ostin jo:SJ:n merkkivalollinen jakis. asentaja O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.09.2007 17:34
K10 etukardaanin tuplanivel osina.. Hjälp! SamiN Tekniikka & Jutustelu 5 02.11.2005 18:57
Ostin sitten HJ:n akke Tekniikka & Jutustelu 7 16.03.2005 20:17
Ostin sitten lj:n bj45lava Tekniikka & Jutustelu 9 08.11.2004 09:04


Sivu luotu: 07:49 (GMT +2).