![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
..ja läjä ei ole laiska?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
No tuota....
Ekaksi kannattaa tsekata nämä tyypillisimmät Toyotismit, eli ruosteet, ruosteet ja ruosteet.. Ruostetta kertynee LJ/RJ-sukuisissa helpoimmin takalokasuojien seutuville, kuskin ja pelkääjän lattioihin, sekä takapohjaan.. Erityistä huomiota kannattaa kiinnittää tuulilasin kehyksen kuntoon, sekä takasivuikkunoiden avauskiskojen kuntoon. Ne voivat olla helposti pahassakin kunnossa. Moottoripuolella pakosarjan halkeaminen ilmeisesti on jollain tapaa tunnustettu vika näissä bensakoneisissa, ainakin omassa piirissä kahdesta RJstä on pakosarjat poksahdelleet halki. Muuta en äkkiseltään osaa sanoa.. Jotain hämppää oli ukon RJn polttoainepuolen alipainekelloissa.. Olikohan nyt niin, että kun auto rullaa yli kahtakymppiä, niin alipaine nostaa koneen kierroksia.. Joku sellainen hassuus siinä oli ja sitten se tietenkin meni epäkuntoon. Nyt en ole tarkastanut, onko autossa vielä kyseinen ominaisuus olemassa. No tietty vetonivelet sun muut, mutta ne nyt kuuluu harrastuksen luonteeseen. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Katon kouruista tuppaavat äljiit/ärjiit mätänemään ja ovat hankalia korjattavia, tuon pakosarja vian nalle jo mainitsikin, mulla on itellä pari ärjiitä ja kummastakin pakosatsi halki.
Tuosta laiskasta tiiä, kyllä saa läjää viialata jonkun verran että pääsee ärjiin vauhtiin
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Miten tuohon rakkineeseen sitä vauhtia sitten saa? Polttoaineen keskikulutus huitelee 20L paremmalla puolella, ja kaasu pohjassa maksiminopeus 110km/h... 10 kilometrin kiihdyttämisen jälkeen.
Viimeksi muokannut Viipo : 31.08.2011 15:38 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
=helposti
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Noniinno, muttei halvalla. Ruiskusysteemejä ei tunnu löytyvän edullisesti mistään, Kun ei oo suomeen juurikaan tuota moottoria tuotu ruiskuna. (paitti VW taro).
Joten ainua mahollisuus käytännössä olis rakennella megaruutta tuohon omaa imusarjaansa. Edes mikään muu järkevä bensamoottori ei mee suoraan paikoilleen bolt-on. |
|
#7
|
||||
|
||||
hyviä vinkkejä...
Tattista vaan... ohvi kampetta ei tästä tule eli maltillisen kokoisilla renkailla mentäis etteen päin... onko tässä pyöreempi kulmasessa samoja oireita ja samat korroosio paikat, vai liittyykö nuo edellä mainitut kaikkiin l/rj tojotoihin...
Eli matot rullalle, ikkunat läpivalaisuun ja runko vasaralla lommoille ennen kuin mitään päättää... pieni ruoste tässä vaiheessa ei haittaa kun kyseessä kuitenkin jo 21v vanhasta autosta joten ihan ruosteetonta tuskin löytää ellei ole juuri koppaa, runkoa läpi käyty... moottori puolella ei muita isompia häröjä kuin se pakosarjan poksuminen... ja kuis usein tuo tapahtuu tai onko jokin erityinen mahdollinen syy siihen, noin yleensä esim kova rasitus, pitkää revitystä maastossa, tarkoitan siis kuumeneminen??? mites luotettavuus yleisesti, onko pikku vikoja jotka saattaa aiheuttaa ennenaikaisen harmaantumisen tai jopa lievähköjä sydänkohtauksia... (lue: kuten ranskis autoissa)
Viimeksi muokannut metsienmies : 31.08.2011 18:53 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Taasen kyselemässä | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.08.2008 21:53 |
| UAZ asioita | Revolver | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 25.10.2004 21:38 |
| Asioita myytävänä nettihuutokaupassa | SamppaFIN | Jokes | 1 | 07.10.2004 10:28 |
| Asioita joita inhoan | Lars | Rakas Päiväkirja | 13 | 22.02.2003 11:13 |
| Minä jynkkään asioita! | Elmo | URL | 0 | 04.12.2002 15:19 |