Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.08.2011, 12:44
leivinuuni:n Avatar
leivinuuni leivinuuni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.05
Sijainti: Luumäki
Viestit: 310
Perusasetus

..


ja läjä ei ole laiska?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2011, 14:02
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

No tuota....

Ekaksi kannattaa tsekata nämä tyypillisimmät Toyotismit, eli ruosteet, ruosteet ja ruosteet.. Ruostetta kertynee LJ/RJ-sukuisissa helpoimmin takalokasuojien seutuville, kuskin ja pelkääjän lattioihin, sekä takapohjaan.. Erityistä huomiota kannattaa kiinnittää tuulilasin kehyksen kuntoon, sekä takasivuikkunoiden avauskiskojen kuntoon. Ne voivat olla helposti pahassakin kunnossa.

Moottoripuolella pakosarjan halkeaminen ilmeisesti on jollain tapaa tunnustettu vika näissä bensakoneisissa, ainakin omassa piirissä kahdesta RJstä on pakosarjat poksahdelleet halki. Muuta en äkkiseltään osaa sanoa.. Jotain hämppää oli ukon RJn polttoainepuolen alipainekelloissa.. Olikohan nyt niin, että kun auto rullaa yli kahtakymppiä, niin alipaine nostaa koneen kierroksia.. Joku sellainen hassuus siinä oli ja sitten se tietenkin meni epäkuntoon. Nyt en ole tarkastanut, onko autossa vielä kyseinen ominaisuus olemassa.

No tietty vetonivelet sun muut, mutta ne nyt kuuluu harrastuksen luonteeseen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2011, 14:44
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.134
Perusasetus

Katon kouruista tuppaavat äljiit/ärjiit mätänemään ja ovat hankalia korjattavia, tuon pakosarja vian nalle jo mainitsikin, mulla on itellä pari ärjiitä ja kummastakin pakosatsi halki.
Tuosta laiskasta tiiä, kyllä saa läjää viialata jonkun verran että pääsee ärjiin vauhtiin
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.08.2011, 15:33
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Miten tuohon rakkineeseen sitä vauhtia sitten saa? Polttoaineen keskikulutus huitelee 20L paremmalla puolella, ja kaasu pohjassa maksiminopeus 110km/h... 10 kilometrin kiihdyttämisen jälkeen.

Viimeksi muokannut Viipo : 31.08.2011 15:38
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.08.2011, 16:33
leivinuuni:n Avatar
leivinuuni leivinuuni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.05
Sijainti: Luumäki
Viestit: 310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Miten tuohon rakkineeseen sitä vauhtia sitten saa? Polttoaineen keskikulutus huitelee 20L paremmalla puolella, ja kaasu pohjassa maksiminopeus 110km/h... 10 kilometrin kiihdyttämisen jälkeen.
=helposti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.08.2011, 17:04
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Noniinno, muttei halvalla. Ruiskusysteemejä ei tunnu löytyvän edullisesti mistään, Kun ei oo suomeen juurikaan tuota moottoria tuotu ruiskuna. (paitti VW taro).
Joten ainua mahollisuus käytännössä olis rakennella megaruutta tuohon omaa imusarjaansa.
Edes mikään muu järkevä bensamoottori ei mee suoraan paikoilleen bolt-on.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.08.2011, 18:35
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

hyviä vinkkejä...


Tattista vaan... ohvi kampetta ei tästä tule eli maltillisen kokoisilla renkailla mentäis etteen päin... onko tässä pyöreempi kulmasessa samoja oireita ja samat korroosio paikat, vai liittyykö nuo edellä mainitut kaikkiin l/rj tojotoihin...
Eli matot rullalle, ikkunat läpivalaisuun ja runko vasaralla lommoille ennen kuin mitään päättää... pieni ruoste tässä vaiheessa ei haittaa kun kyseessä kuitenkin jo 21v vanhasta autosta joten ihan ruosteetonta tuskin löytää ellei ole juuri koppaa, runkoa läpi käyty... moottori puolella ei muita isompia häröjä kuin se pakosarjan poksuminen... ja kuis usein tuo tapahtuu tai onko jokin erityinen mahdollinen syy siihen, noin yleensä esim kova rasitus, pitkää revitystä maastossa, tarkoitan siis kuumeneminen??? mites luotettavuus yleisesti, onko pikku vikoja jotka saattaa aiheuttaa ennenaikaisen harmaantumisen tai jopa lievähköjä sydänkohtauksia... (lue: kuten ranskis autoissa)

Viimeksi muokannut metsienmies : 31.08.2011 18:53
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Taasen kyselemässä jappe Tekniikka & Jutustelu 3 21.08.2008 21:53
UAZ asioita Revolver Tekniikka & Jutustelu 24 25.10.2004 21:38
Asioita myytävänä nettihuutokaupassa SamppaFIN Jokes 1 07.10.2004 10:28
Asioita joita inhoan Lars Rakas Päiväkirja 13 22.02.2003 11:13
Minä jynkkään asioita! Elmo URL 0 04.12.2002 15:19


Sivu luotu: 04:16 (GMT +2).