Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.08.2011, 19:06
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

meinasitko eteen tota suurteholinkoo ? näkyvyys kärsii aika pahasti ja pakkaslumi pölisee niin perkeleesti vaikka on traktoris takana ni välil ei meinaa nähdä eteenpäinkään. mutta ite oon suunnitellu että tekis omaan sellasen penkka kaapparin hydrauli sylinterillä jolla sais penkat viistotettuu tai syötyy vähän pidemmältä jos ei tiedä tarkkaan missä oja menee. ja hyväpuolihan tossa on että pystyy vetää eteen ja taakse. sitten ku viel tekis sellasen pienen "torven" tyngän ja sylinterin tohon syöksyyn että sais vähän kontrolloituu ku kivet lentelee 100m päähän jos talojen edustojakin auraa ajo ulos otolla vähän helpottuu nämä tilanteet mutta kuitenki kaikenkaikkiaan suhtkevyitä työntää umpihankeenkin näissä ei vaan oo sellasta syöksyvoimaa vaan vähän niinku lapiolla heittäis

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.08.2011, 21:52
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Kunhan ei nyt olis liian iso... No vaihetaa jos ei meinaa alkaa heräilee.

Etee aluks meinasin, ku olis nii mukava työntää umpisee...
Mut taakse sais kivasti painoa lisää, ja vois se tosiaa olla kivempi ku näkis vähän paremmin. Ja edestä ei tarvis ottaa vinssiäkää pois. Toisaalta se Mogin oma auralinko vois kans olla toimiva tohon hommaa. En vaa tiiä miten arka se on kiville yms. Se olis ainaki helpompi laittaa kiinni... Saa nähä.

Tänää sai taas jotai muutaki aikaseks ku hölmöjä ideoita...


Levytyökeskus mallia Ramilandia.


Mallailua...


Reikien piirrottamista...


Ja VOLAA! Valmis.

Sit vielä tein vinssille laipan, mikä ohittaa sen oman sähköventtiilin. Nyt sitä käskytetää suoraa Mogin omista vivuista.
Ja laipan turbon pakopuolelle. Nopeen mallailun perusteella, näyttää mielenkiintosen ahtaalta...

Tästä on hyvä jatkaa.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2011, 04:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Moro.

Komea moggi!!!

Mutta mihin käyttöön tarvit tuota kompuraa? Tai siis jos tarkoitus on saada tuo vain tk:si niin sehän on sitä jo luonnostaan,tai pienellä lavallakin varustettuna. Nii jäisi nuo ulos otot vaikkapa sen kelapöyhimen tms häksättimien pyöritykseen...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.08.2011, 07:11
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Moro.

Komea moggi!!!

Mutta mihin käyttöön tarvit tuota kompuraa? Tai siis jos tarkoitus on saada tuo vain tk:si niin sehän on sitä jo luonnostaan,tai pienellä lavallakin varustettuna. Nii jäisi nuo ulos otot vaikkapa sen kelapöyhimen tms häksättimien pyöritykseen...
Kiitos.

No onhan kompura ihan kätevä lisävaruste.
Ja nykyinen kompura on pikakiinnityksellä voimanulosottoakseliin, eli lähtee yhtä helpolsti pois kuin normi nivelakseli. Minun mielestä työkoneessa ei saa olla tavaran kuljetus tilaa muulle, kuin työtehtävään tarkoitetulle materiaalille.

Jos taakse laittais nostovarret, ni olisko hyvä jos ne kiinnittäis taka-akseliin? Ja työntövarsi runkoon. Nostovarsien nosto tapahtuis kyllä rungosta, eli mitä raskaampaa nostaa, sitä enempi perä painuu alas... Täytyy alkaa kattelee miten se on alunperin toteutettu.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.09.2011, 08:02
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Jos taakse laittais nostovarret, ni olisko hyvä jos ne kiinnittäis taka-akseliin? Ja työntövarsi runkoon. Nostovarsien nosto tapahtuis kyllä rungosta, eli mitä raskaampaa nostaa, sitä enempi perä painuu alas... Täytyy alkaa kattelee miten se on alunperin toteutettu.[/QUOTE]

Käy aikamoinen vipatus nostovarsissa, jos eivät ole ajon ajaksi irroitettavat akselista.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.09.2011, 10:35
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Kyllä se heckkraftheber tulee taka-akseliin ja runkoon. Jos vetovarret ei ole akselissa, kohdistuu vedosta aiheutuva lisäkuorma kokonaan kardaaniputken kuulaniveleen ja sivuttainen ryskääminen panhardiin. Vähänkin väljillä sivurajoittimilla hakkaa panhardin kiinnitystä pahasti, jos vetovarret lähtee rungosta. Akseli kestää enemmän kuin panhardi.

Kapeissa valuakseleisa näkyy toinen vetovarsi lähtevän ihan murikan kyljestä. Mm. tuolla on jokunen kuva miten nostolaite tule kapeaan taka-akseliin:

http://www.unimog-community.de/index...52393&start=15

Lisää kuvia löydät vaikka Googlella hakusanoilla unimog heckkraftheber.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.09.2011, 15:16
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Jotenki noin mietin kans nostovarsien toteutusta.
Ja jos noston tekis kahella hydraulisylinterillä, niinku uudemmissa on.
Sit tietysti sivurajottimet joko ulospäi, tai sisäänpäin. Riippuu miten on tilaa.
Täytyy nyt eka kattoo voiko PTO olla nykyisellä paikallaan, vai ei. Jos ei toimi tossa, ni sit on kyl varmaa helpompi laittaa linko etee.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty nuffield universal four hj O/M/V Muut 0 18.11.2010 19:27
Speed Motor Circus lantikka Tapahtumat 29 12.04.2010 19:33
Blower motor MakeO Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2005 15:10
Shift motor? Moparmies Tekniikka & Jutustelu 2 11.08.2005 21:08
CANAL MOTOR jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 2 09.06.2004 22:09


Sivu luotu: 12:22 (GMT +2).