Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.08.2011, 11:22
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumi Näytä viesti
Kone 605
pumppu 602
laatikko 603 -> 722.3

Sen sähköohjatun 5v ja 6v laatikon kuumella voi unohtaa offihommissa(sano joku Siekkinen maaningan suunnalta) tai sitten on sama laittaa jo konekkin sillä sähköohjatulla pumpulla ja org johtosarjalla.
Toi olis hyvä yhdistelmä! Jos jostain syystä päädyt kapeakantiseen ja haluat ahdetun koneen hommaa kerralla sit alkuperäinen turbo dieseli. Vapari 602 tai 603 turbottamisesta ei seuraa ku harmia.

__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.08.2011, 11:36
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mistä muuten erottaa vaparin ja turbon jos imusarja, pakosarja ja syöttöpumppu puuttuu?
Tai laakereista ainakin erottaa mutta näkeekö ulkoapäin mistään?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.08.2011, 11:56
Gee.:n Avatar
Gee. Gee. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 276
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Mistä muuten erottaa vaparin ja turbon jos imusarja, pakosarja ja syöttöpumppu puuttuu?
Tai laakereista ainakin erottaa mutta näkeekö ulkoapäin mistään?

Venttiilokpasta, jos paikoillaan näkee helposti.
Vaparissa saman paksunen koko matkan, turbossa etupää on noin puoleen väliin asti matalampi. (kapeakantinen)
Jos ei venkoppaa paikoillaan tai moniventtiili, niin sitten turbon öljupuken lähdöstä ja paluusta lohkossa.
Pakosarjan alapuolella molemmat.

Gee.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.08.2011, 11:48
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Toi olis hyvä yhdistelmä! Jos jostain syystä päädyt kapeakantiseen ja haluat ahdetun koneen hommaa kerralla sit alkuperäinen turbo dieseli. Vapari 602 tai 603 turbottamisesta ei seuraa ku harmia.
Tämähän riippuu täysin tehotavoitteesta, rakentamisen laadusta/osista, budjetista ja kuljettajasta. Vapari OM602 ja 603 ovat molemmat erinomaisia ja kestäviä koneita. Ei ne siitä yhtäkkiä paskaksi muutu vaikka niitä vähän kutittelee. Eriasia on se, että lyödään täysin vakioon + 500.000km ajettuun (ehkä jo elämänsä ehtoopuolella olevaan koneeseen) superturbo kamat kiinni ja lähdetään hakemaan 300-400hv tehoa. Ei ihme jos porsii. Hyväkuntoinen ehyt kone ja maltillinen viritys (OM602 joku 140-160hv, OM603 joku 180hv) niin melko varmasti kestää (varsinkin kun pitää pakopuolen lämmöt ja ahtopaineet kurissa). Ja peruskoneita saa muutamalla satasella ja turbosatseja myös muutamalla satasella (upgreidaa samalla sen ahtiminen aina isompaan...esim OM602 laittaa OM603 ahtimen, OM603 laittaa OM606 ahtimen jne) ,vakiopumpusta pitää tieten ottaa kaikki irti.

Alkuperäisen turbon koneiden hinnat on herkästi 1000€ pinnassa (OM605 ylikin), ja siltikkin jos haluaa tehoa "reippaasti" enemmän niin tarvii ostaa se ämpärin kokoinen Holset (vajaa 1000€) ja mynä pumppu maksaa saman verran => ollaan jo 3000€ budjetissa ja roiskeet päälle....ja iso automaatti tarttee laittaa + reipas 500€ ja laatikko tieten vahvistaa + tonni taas.... huoh. Ja kysymys kuuluu, että paljonko siinä autossa sitä tehoa pitää sitten olla...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2011, 17:49
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.791
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti

Alkuperäisen turbon koneiden hinnat on herkästi 1000€ pinnassa (OM605 ylikin), ja siltikkin jos haluaa tehoa "reippaasti" enemmän niin tarvii ostaa se ämpärin kokoinen Holset (vajaa 1000€) ja mynä pumppu maksaa saman verran => ollaan jo 3000€ budjetissa ja roiskeet päälle....ja iso automaatti tarttee laittaa + reipas 500€ ja laatikko tieten vahvistaa + tonni taas.... huoh. Ja kysymys kuuluu, että paljonko siinä autossa sitä tehoa pitää sitten olla...
elämä on
605turbot on keskimäärin 1500-2500 riippuen mitä tulee mukaan ja kunnosta. toisaalta monivenasen voi turbottaa huoletta vaparistakin. pumppu on tosiaan ~1000€ laatikko+vahvistus ~1500€ manuaali tulee aikalailla saman hintaseks getrakki plus biletti vauhtipyörä m5 kytkin.
riippuen turbosta +-800€
siihen vielä kaiken näköstä letkuu, putkee, coolerii, laatikon jäähdytin. öljyn jäähdytin, syyläri, flektit, pakoputkee, ilmanputsarii, pako ja imusarjaa, hukkaporttit, laippoja, kaikki laatu nesteet, uusia tiivisteitä, sit jos vielä vaihtaa laakerii ja männänrenkaita stefoja tiivisteitä ja jakopään osia+ hihnan kiristin rullaa ym 5000-10000 saa varata tekniikkaan ei paha ihan miten on varaa sioittaa alkuun pääsee kyllä vähemmälläkin mutta kalliiks sekin tulee kun nälkä kasvaa syödessä
voimaa kyllä saa ihan mukavasti 400-500 on aika helpossa monivenasista en tiedä miten herkästi rupee g vetarit ja murrokset paukkuu ? jakolaatikko on kai suht vahva ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.09.2011, 17:54
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

G


Joo ei ruveta vielä keulimaan sen enempää

Jos nyt kampeis ihan vakiona nokalle sen 3L turbon. meinaa budjetti paukkua jo näilläkin suunnitelmilla. joutuu varmaan vähä soveltamaan nuita muita osia kaikista kylän romuista..

Dotkessa jo mynäpumppu onkin, niin sillä kerkiää kyllä.

Onko kellään tietoa onko 124 vm88 4matic 722.3 tomaatti muunnettavissa 2wd laatikoksi ihan vain sen perä kuoren hommaamalla?

Sellanen saattas olla tyrkyllä..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.09.2011, 20:43
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

ovi


Nyt alkaa takaovi näyttämään paremmalta


Eikös se ole että hiljaa hyvä tulee?


Yllättävää että G mersun osia myidään Rautiassa

Huomenna selvinpäin hitsataan etulevy nyt vasta hepissä.


Nyt olis varmaan 722.3 laatikkokin varattu, Löyty ihan omalta kylältä. Ihan liian kaukaa etsin.

Viimeksi muokannut Tonza : 25.09.2011 11:51
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.10.2011, 18:53
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

Etuovet


Nyt vuorossa etuovet.

Ja taas korjauspalat löytyi rautiasta eli 30x3 ja 40x3mm lattarautaa..







Toisesta ovesta löytyi ylläri, oli ajettu lommolle ja maalin alta paljastui sentti kittiä. Mukava hioa pois. Oikes onneks sorkkarautaa ja pajavasaraa hyväksikäyttäen.

Ensin näytti että pysy syorana kun hitsasin, sentin pätkissä koitin ropottaa. Meni kuitenkin laineille oven alalaita. Siihen auttoi pieni vasarointi pöytää vasten.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.10.2011, 09:51
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

Moottori


Tadaa


Kävin hakemassa voimamoottorin, (ainakin vanhaan verrattuna pitäs olla voimanpeli)



Ja sitten kysymys: Vaikuttaako tuon moottorin vähäpäästöisyys kun muutoskatsastaa tuota G:hen.

Ei kai vähäpäästöisyys ole periytyvää? Jos vaikka välijäähytin eksyis nokalle..
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pikku e? -Timi- Tekniikka & Jutustelu 59 21.02.2013 18:16
Myydään Pikku Parlokki Eskimo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 31.03.2011 21:29
Pikku UAZ AH-64D Linkit 7 23.09.2009 07:14
O: Pikku traktori SoSo O/M/V Ajoneuvot 4 29.02.2008 20:38
pikku G Linkit 12 10.11.2006 12:20


Sivu luotu: 04:42 (GMT +2).