Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 21.08.2011, 16:28
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Rojekti ollu taas viikon verran jäissä ku tuli pari muuttujaa.
Maantaina (15.8) tuli alettua väsäämään tankille pohja panssaria lattaraudasta ja päälle sitten turkkipeltiä (vai olikose joku riisinjyväjutska) somisteeksi.
Tarkotus ois etupanssariaki hieman modata ja sitäki somistella "turkkipellillä".

Huomenissa ois tarkotus hakia taas lisää lattarautaa ja alkaa hipistelemää tankin panssari valmiiksi.

Rengastus alkaa muuttumaan pikku hiljaa poliisi setien silmää mielyttävämmäksi,
pääsivät vittuilemaan noista 33" joten tarkotus ois alkaa leimailemaan 31" rattaat alle...

Melko kiinnostavalta alko vaikuttaan nuo Ziarelli Brutalet
Italiaan pistin jo mailia ja aloin kyselemään.

Ei kelhän ole tiiossa saako noita suomen puolelta

Rojekti ollu taas viikon verran jäissä ku tuli pari muuttujaa.
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 21.08.2011, 16:47
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ziarellin Brutaleja ainakin oli aiemmin Offivarusteella hyllyssä?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
Rojekti ollu taas viikon verran jäissä ku tuli pari muuttujaa.
Maantaina (15.8) tuli alettua väsäämään tankille pohja panssaria lattaraudasta ja päälle sitten turkkipeltiä (vai olikose joku riisinjyväjutska) somisteeksi.
Tarkotus ois etupanssariaki hieman modata ja sitäki somistella "turkkipellillä".

Huomenissa ois tarkotus hakia taas lisää lattarautaa ja alkaa hipistelemää tankin panssari valmiiksi.

Rengastus alkaa muuttumaan pikku hiljaa poliisi setien silmää mielyttävämmäksi,
pääsivät vittuilemaan noista 33" joten tarkotus ois alkaa leimailemaan 31" rattaat alle...

Melko kiinnostavalta alko vaikuttaan nuo Ziarelli Brutalet
Italiaan pistin jo mailia ja aloin kyselemään.

Ei kelhän ole tiiossa saako noita suomen puolelta

Rojekti ollu taas viikon verran jäissä ku tuli pari muuttujaa.
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 21.08.2011, 23:19
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Pittääpä soitella aamusella helsingin suunnille.

Tänään tuli sorsan pyynnin ohessa näpättyä pari venyttely kuvaaki..





Huomena taas touhuilemaan
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 22.08.2011, 21:45
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Poliisi on ystävä..





Voiko ihmislasta vituttaa enempää..
toisesta auto oottaa jarrusatuloita ja jollaki on pakko liikkua. jos ei muuten niin pussi päässä.

Huomena ottaan selkoa enemmän noihin rengas asioihin...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1352[1].jpg‎
Views:	1600
Size:	95,8 Kt
ID:	21012   Click image for larger version

Name:	IMG_1350[1].jpg‎
Views:	1585
Size:	95,6 Kt
ID:	21013  
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 22.08.2011, 22:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Niin siis mistäs tuo vittuilu tuli?

En toisaalta ihmettele jos on 33 x 12.50 renkaat 10" -44ET vanteilla niin tulee sanomista, mutta jos oli alla esim. 31 x 10.50 niin eipä ole virkavallalla mitään mutinaa siihen. Se on täysin leimakelpoinen rengas XJ:hin.. itte asiassa taitaisi onnistua teoriassa vielä 31 x 12.50 jos vain ei tarttisi olla niin paljon levittävillä vanteilla että mahtuu pyörimään - ja harvassa on tuon kokoiset renkaat.

Toisaalta itse ajoin 35 x 12.50 renkailla kolmatta vuotta eikä kukaan koskaan sanonut mitään. Pari kertaa rengasratsiassa totesivat ettei varmaan tarvi näiden urasyvyyttä mitata sen enempää ..taitaa olla paljon tuurista kiinni..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 22.08.2011, 22:49
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Niin se vähän on.. toisaalta oli lantikassaki 37" renkaat alla ja luvat 33" mutta eipä niihinkään taijettu puuttua kertaakaan.

vanteita ei vain löytyny siihen hirveään panikkiin muutako nuo -44 mutta mutta.

huomena soitella aro yhtymältä lappua noille 31" ja jos sitä vahingossa sortuis
vaikka niihin ziarellin hieman ylikoon kumeihin...

Asiasta kolmanteen.
Tämä on mulle ensimmäinen rapakontakaa oleva vehje niin mistäs saisin tietoon laatikoiden ja akseleiden mallit. (vittu mikä nyyppä)
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 23.08.2011, 05:32
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Kattele vaikka tästä. Saat varmaan joistakin tiedoista pari vaihtoehtoa, jotka sun tarttee käydä tarkastamassa. Netistä löytyy tunnistuskuvia vaihtoehtosille laatikoille/akseleille/jne. Voit hakea vaikka kuvahaulla noita wikistä löytyviä malleja.

Näitähän modataan aika rankalla kädellä, joten minkään osan alkuperäisyyttä ei voi taata, mutta ton listan kanssa voi päästä vähän hajuille.
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 23.08.2011, 16:55
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

Ne brutaalit on saman kokoset ku noi mutterit! Mut alkaa vetareita v...aa ku ne laitat alle! Itsekkin niitä kattelin mut ajan sen verran tiellä että järki voitti!
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 23.08.2011, 19:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
Tämä on mulle ensimmäinen rapakontakaa oleva vehje niin mistäs saisin tietoon laatikoiden ja akseleiden mallit. (vittu mikä nyyppä)
Nelilitrasella koneella automaatti on aina AW4 (Aisin warner A340, yms. yms. samaa laatikkoa monella eri nimellä löytyy vaikka mistä kulkineista, Volvoista Toyota Supraan ), käsivalintaiselle löytyy montaakin versiota iästä riippuen. Jakolaatikko joko NP/ NV231 (vain kiinteät nelikot + takaveto) tai NP/NV242 (avoin neliveto + kiinteät nelikot + takaveto).

Takana on tuon ikäisessä joko Dana 35 tai Chrysler 8.25" - D35 on ovaalin mallinen banjo, 8.25 muuten erehdyttävän samanmallinen mutta siinä on tasainen kohta alareunassa. Edessä aina D30.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 24.08.2011, 20:50
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
Ne brutaalit on saman kokoset ku noi mutterit! Mut alkaa vetareita v...aa ku ne laitat alle! Itsekkin niitä kattelin mut ajan sen verran tiellä että järki voitti!
Niissä on yks oleellinen ero kyljessä..
Mutta ei siitä sen enempää.

Juuh. akselit tuossa könysin läpi ja 35 ja 30 sielä näyttäs olevan.
Oisko tähän sitten jämerämpiä akseleita olemassa?
onkos 44:set muuten strategisilta mitoiltaan samanlaiset ku nuo pienemmät

Sitten ihmettelin ku vaihdelaatikon(joka on muuten manuaali) luki Peugeot
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 24.08.2011, 21:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
Juuh. akselit tuossa könysin läpi ja 35 ja 30 sielä näyttäs olevan.
Oisko tähän sitten jämerämpiä akseleita olemassa?
onkos 44:set muuten strategisilta mitoiltaan samanlaiset ku nuo pienemmät

Sitten ihmettelin ku vaihdelaatikon(joka on muuten manuaali) luki Peugeot
Juu, laatikko voi olla peugeot.. ei hyvä.

44:sia on niin tsiljoonaa eri versiota eri autoihin, että niitä on kapeammasta paljon leveämpiin. XJ:hin on saanut tehdasoptiona d44 taka-akselia vuosina 87-90, mutta niitä ei ikinä tainnut tähän maahan eksyä. Uudemmissa wrangler rubiconeissa oli hybridi d44/30, missä banjo oli d44:stä, muuten d30.

Taakse hyvä ehdokas akseliksi on fordin 8.8 ford explorerista '93 uudempiin.. kestää helposti 35" renkaita. Edessä voi pitää d30:n jos pitäytyy 33 tai pienemmissä ja harkiten kaasuttelee, kestää ihan kohtuullisesti. Itse ajoin 35 renkailla ja kesti se niilläkin.. tosin on noita monet rikkoneet pikkurenkaillakin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 24.08.2011, 21:09
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
Niissä on yks oleellinen ero kyljessä..
Mutta ei siitä sen enempää.

Juuh. akselit tuossa könysin läpi ja 35 ja 30 sielä näyttäs olevan.
Oisko tähän sitten jämerämpiä akseleita olemassa?
onkos 44:set muuten strategisilta mitoiltaan samanlaiset ku nuo pienemmät

Sitten ihmettelin ku vaihdelaatikon(joka on muuten manuaali) luki Peugeot
Noissa Jeepeissä on käytetty mm. pösön laatikoita... Eräässä Ameriikan nelivetolehdessä mainittiin Jeep Wranglerin osto-oppaassa, että "Peugeot transmission is junk...", joten se kertonee paljon. Hyvä uutinenhan lienee, että noihin Jeeppeihin löytynee sitten ihan oikeitakin laatikoita, eli jahka tuo pökötti posahtaa, nakkaa sen kohti ves´lintua ja pulttailee paikoilleen vaikka tomaatin.. Noista Pösön laatikoista mainittiin vielä se, että ei kuulemma kannata korjata. Tiedä sitten, onko se oikeasti noin heikko esitys, vai onko ihan ameriikkalaisten paskapuheita..

Ja sitten:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
Niin se vähän on.. toisaalta oli lantikassaki 37" renkaat alla ja luvat 33" mutta eipä niihinkään taijettu puuttua kertaakaan.

Viimeksi muokannut Nalle : 24.08.2011 21:13
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 24.08.2011, 22:16
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Eipä niin !!

Heh!

Ehtiny ku hukkasit pois koko masinan. nehän oli sakko renkaat muutenkin jota ei joka päivä näe offi autoissa...

ja todellinen koko oli pienempi ku minun 33" kyljessä oli vain iso luku...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 24.08.2011, 22:50
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Eipä nyt poijat takerruta pikku seikkoihin

Se kyllä kiinnostais se tomaatti-laatikko mutta jostaki kuullu semmosta että tuppaisivat porsimaan metsikkö käytössä?
Lämpenee liikoja yms??

Itsellä ei tosin käytännön/teorian kokemusta ole asiasta ollenkaan.
"isot" poijat voi varmaan kertoa asiasta tarkemmin.

Eikös nuo laatikot ole sähkö ohjattuja? Saattaa olla melkonen savotta iskeä alle..

Rengas-asioihinki tuli nyt hieman selkoa.
Tällä viikolla pitäs olla lappu kotosalla.
Jos kerkiäis tuossa viiminen päivä leimaamaan alle net rattaat..

Nyt alko kiinnostaan nuo boggersonitki Niitä näyttäs löytyvän 31x12.5-15 koossa. leveyenki puolesta onnistus katsastaa noille mutta soankylä kumpikaan konttori ei löytäny STRO-kirjasta tuommosta kokoa... eli pitäs olla renkaat alla vissiinki ku vie konttorille..
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 24.08.2011, 23:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
Eipä nyt poijat takerruta pikku seikkoihin

Se kyllä kiinnostais se tomaatti-laatikko mutta jostaki kuullu semmosta että tuppaisivat porsimaan metsikkö käytössä?
Lämpenee liikoja yms??

Itsellä ei tosin käytännön/teorian kokemusta ole asiasta ollenkaan.
"isot" poijat voi varmaan kertoa asiasta tarkemmin.

Eikös nuo laatikot ole sähkö ohjattuja? Saattaa olla melkonen savotta iskeä alle..
Ne porsii väärän käytön takia ja jäähdytyksen puutteeseen, mitkä aika oleellisesti liittyy toisiinsa - ei siksi että laatikko olisi huono/ heikko. AW4 kestää ihan hyvin kunhan ei anna lämmetä liikaa. Kunnon öljynjäähdytin (= iso alumiininen viskoflektin kohdalle syylarin eteen sijoitettuna), oikeat öljyt (dexron III), ja lämpömittari auttaa jo paljon. On ihan oikeasti kestävä laatikko XJ:n painoiseen/ tehoiseen autoon, mutta lämpenee todellakin varsin runsaasti ilman kunnon jäähdytystä - ja lämpö on tunnetusti automaattilaatikon pahin tappaja huonojen tai väärien öljyjen lisäksi.

Ei se manuaali-> automaatti vaihto ihan älytön projekti pitäisi olla, mutta onhan siinä tietysti hommaa ja aika kasan tarvitset osia tomaatti- Cherokeesta. Ainakin moottorin älyboksin suunnilleen samanikäisestä automaagilla olevasta (teoriassa '91-'96 väliltä olevissa koneissa toimii sama boksi, mutta varmempaa on kattoa boksin numerot että täsmää), laatikon älyboksin, sekä tietysti itse laatikon ja siihen kuuluvat roippeet sekä kardaanit. Sitä en muista että onko manuaaleissa automaatin täydelliset johtosarjat valmiina, epäilen että ei.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 27.08.2011, 17:37
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

No nyt on asiat taas mallillaan.

Aro konsernille pakko pistää suuret kiitokset heti alkuun.
Rengas asia alkaa selviämään hyvää vauhtia!

Ja nyt on saatu BlingBlongia jeepin etupanssariin ja takapanssariki väkerretty kivasti.

Tuossa perjantaina piti alkaa volgaan laittelemaan jarru jutskia kuntoon niin sääherra ei tainnu tykätä ideasta ollenkaan..

No ei siinäku armoton vitutus päällä isännän tallia tyhjäilemään, pari tupakin savuista tuntia niin mahtu jeeppiki pienillä paineilla ja ilman valotellinkejä sisälle.



Löydettiin perjantaina volvoon jarrut ja tänään saatiin kötösteltyä tankin panssariki 5 vai oliko se 6mm lattarauasta. Oli suhkoht vittumainen taivutella pelkillä pikku kosaanilla, ruuvipenkillä ja vasaralla.



Jokun palikka lisäiltiin vielä tuon jälkeen.



Paikallaan valmiina takapää



Etunen¨




Vieläkö ois vähän paremmat vehkeet ku pöytä, lankku ja kumivasara tuohon pellin taivutukseen..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1365.jpg‎
Views:	1170
Size:	96,8 Kt
ID:	21103   Click image for larger version

Name:	IMG_1353.jpg‎
Views:	1282
Size:	96,6 Kt
ID:	21104   Click image for larger version

Name:	IMG_1355.jpg‎
Views:	1144
Size:	96,6 Kt
ID:	21105   Click image for larger version

Name:	IMG_1363.jpg‎
Views:	1246
Size:	96,8 Kt
ID:	21106  
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 27.08.2011, 21:29
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Kertokaapa joku viisaampi että mikhän välitykset noissa vakio perissä?

Haluttas lukkojaaa...
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 27.08.2011, 21:49
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Niitäpä taitaa vaihtoehtoja riittää, kun eri varusteilla on voinut olla erilaisia. Enkä kyllä varmaksi manuaalivaihteisesta tiedä... Onkohan kummankaan perän kopan pulttien alle sattunut jäämään talteen sellaista kahden pultin kannan alle tulevaa peltilätkää? siinä lukisi se välitys ja sen voisi vaikka hiomalla ja putsaamalla saada esiin. Tai sitten vaan laskemaan.
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 27.08.2011, 22:17
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Olen ymmärtänyt, että manuaalivaihteistoisissa xj:ssä olisi aina 4,11-välitykset, mutta helpoitenhan sen tosiaan tarkistat seuraavan peräöljyn vaihdon yhteydessä murikan sisältä ison hammasrattaan kyljestä. Siitä peltiläpyskästäkin saattaa tieto löytyä jos hyvä tuuri käy.

Jos pystyit noilla 33" renkailla ajamaan ja ylläpitämään tasaisella 80 km/h 5-vaihteella (olettaen, että se pösön aski on 5-lovinen?), niin ei siinä ainakaan sitä pienemmät välitykset voi olla.
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 27.08.2011, 22:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Olen ymmärtänyt, että manuaalivaihteistoisissa xj:ssä olisi aina 4,11-välitykset, mutta helpoitenhan sen tosiaan tarkistat seuraavan peräöljyn vaihdon yhteydessä murikan sisältä ison hammasrattaan kyljestä. Siitä peltiläpyskästäkin saattaa tieto löytyä jos hyvä tuuri käy.

Jos pystyit noilla 33" renkailla ajamaan ja ylläpitämään tasaisella 80 km/h 5-vaihteella (olettaen, että se pösön aski on 5-lovinen?), niin ei siinä ainakaan sitä pienemmät välitykset voi olla.
Ei ole, nelilitraisen manuaalin välitykset on yleensä 3.07, 2.5 litraiset bensakoneet tuon 4.10, ja dieselit on kai sitten 3.73? Vai olikohan nekin 4.10.. ei voi muistaa kun dieselit ei ole kovin tuttuja. 4.0 + AW4 lähes poikkeuksetta 3.55, joissain ollut myös 3.73

Totta turiset kyllä siinä että lautaspyörästä näkee helpoiten varmasti mikä välitys siellä piileskelee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 28.08.2011, 07:37
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
Kertokaapa joku viisaampi että mikhän välitykset noissa vakio perissä?

Haluttas lukkojaaa...
Valmiit akselit lukoilla http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87656 jää kaikki turha veivaaminen pois ja hintakin edullisempi kuin uusilla osilla kasattuna.
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 01.09.2011, 21:11
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Viikonloppua ootellessa.


Nyt on taas jotaki saatu väsättyä.



Eikä vastustanu taas vaihteeksi ´vi*** yhtään.

-Ensin porsi migistä yks rele jolla ohjataan onko joko/puikko vai lanka.

-Sitten lankaloppu-> viimiset roposet sitten lankaan...

-Ruuvipenkki hajosi lopullisesti, lujaa lidli laatua.

-Tietenki perus palovammat.

Mutta saatin lopulta väsättyä ajosillat jonkulaisilla vetoketjuilla uppoamisen varalle..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0226.jpg‎
Views:	827
Size:	91,2 Kt
ID:	21196  
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 05.09.2011, 16:23
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Nyt mahtava viikonloppu vietetty raajärvellä offistelun merkeissä..
Remonttia ei tullu itelle ollenkaan. Jotaki pauketta vain piettää ku kunnolla antaa kenkää???

Mutta on se vain pakko todeta että aivan mahtava auto tommoselle avojängälle.
painoa vähän ja sopivasti leviä renkaat niin hyvin kulkee. Itekki yllätty.



Nyt alko hirveä kuumotus vitosella alkavien välitysten perään ja lukotki ois tieten ihan ok. Jos ensimmäiseksi sais tuolta jarrunestevuodon paikallistettua.
Hirvitti jyrkkää mäkeä noussa ja jos auto sattu sammuun niin työ maa oli pittää paikallaanki se.



Ajosillatki tuli koeponnistettua 303:sen volgan alla ja toimiviksi todettu.
Kannatti kuunnella sitä ketjujen kilkatusta



Ja tuli tuossa mutaspoorissa kokkeiltua vähän alustaaki.
Sivustakatsojat väitti että ois jonku verran loikkinu jeeppiki



Mutta kertakaikkisesti aivan mahti reissu!

PAKKO PÄÄSSÄ UUESTAAN!
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!

Viimeksi muokannut kairala : 05.09.2011 17:24 Perustelu: nyt pitäs kuvakki näkyä
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 05.09.2011, 17:41
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
Nyt mahtava viikonloppu vietetty raajärvellä offistelun merkeissä..


Oliks tää etu veto???


Hihy!
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 05.09.2011, 20:14
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Glutton Näytä viesti
Oliks tää etu veto???


Hihy!

Son varmaan tuommonen uus malli, mistä olikin jo juttua toisaalla:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87486

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty "kaki" Cherokee kaistapää O/M/V Ajoneuvot 8 16.07.2011 08:02
Sj 410 (Nippon) myyty uuteen kotiin MikkoS Maasturiprojektit 100 16.02.2011 23:06
USA:n talous nousuun sotilasajoneuvotuotannolla? Urbancityboy Chit-Chat 3 06.11.2009 23:11
Kesäksi uuteen kotiin. Just joo... Aku Chit-Chat 20 29.05.2007 21:41
Pörssikurssit ylös - Suomi nousuun! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 27.08.2003 09:00


Sivu luotu: 03:11 (GMT +2).