![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Onko nyt kertynyt mutu tuntumaa minkä kokoisilla pesillä/mikä ahdin olisi sopiva 3b koneeseen? Laitoin omaani 2.5 diesel s80 Volvosta kkk ahtimen joka on auttamatta liian pieni, puhtaasti maastossa mahtava, herää heti tyhjäkäynnin jälkeen, ei savuta mutta maantiellä pakopaineet nousevat liikaa. Olen kokeillut pumpulle monenlaista setuppia, pelkällä syötön avaamisella veti alhaalta mukavasti mutta vähääkään korkeammilla kierroksilla syöttö väheni ja meno hyytyi. Käänsin kaasuläpän yläouolisen nipan 180 astetta ja syöttöä riitti korkeammille kierroksille. Muttei tarpeeksi vieläkään. Venytin kalvon jousta ja kaasusta tuli äkkinäisempi, tuntuu tehokkaammalta kun hyökkää pienellä polkimen painalluksella mutta kun ahtopaine ja kierrokset nousee, syöttö vähenee. Kiersin kierroksen rajoittimen ruuvin pohjaan, syöttö riittää isommille kierroksille mutta vähenee silti selvästi kun ahtopaine nousee. +3mm Reikä alipaine letkuun, kaasu on todella äkkinäinen, pienellä polkimen liikkeellä syöttö taitaa olla jo täysillä mutta kun polkimen painaa pohjaan niin jurikaan enempää ei tapahdu, ehkä liioittelin reijän koossa? Pitäisi kellottaa reijällä ja ilman, persetuntuma saattaa huijata. Taitaa nyt saada kaikki syötöt pumpusta ulos, vetää isommillakin kierroksilla, kiertää varmaan kanget ulos jos ei vaihda ajoissa. Turbon ahtaus taitaa viedä oman osansa tehoista isommilla kierroksilla, katsastukseen kierrokset saa rajattua nipan käännöllä ja kierroksen rajoitin ruuvia säätämällä.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
No meikäläisellä on patrollin T03 :nen ja se on aikä lähellä sopivaa ehkä 100 kierrosta alempaa saisi lähteä mutta muuten on kohtuullinen.
Ja saman kokoluokan ahtimia taitaa olla bensa volvoissa ja saabeissa??? Niin ja meikäläisellä tuo on työkalu jota ei liiemmin tarvi kierrätellä ja maantie kierroksetkin on jossain 1900-2000 huitteilla. Eli sikäli pienempikin piisaisi ehkä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 15.08.2011 09:27 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Toyota H moottorin manuaali | tepa78 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 04.11.2012 14:27 |
| M: toyota 2L moottorin männät | azizp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 06.08.2009 16:24 |
| O: Toyota RJ-70/22R moottorin kansi | tvn | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.11.2007 21:37 |
| m:moottorin alakerta toyota 2.4d 2L2 | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.11.2007 00:03 |
| M: Toyota LC 5-syl moottorin ruiskutuspumppu | A-P | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.08.2006 10:54 |