Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2011, 22:07
peltsssi peltsssi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.05
Sijainti: TURKU, .
Viestit: 40
Perusasetus

Mitenkäs Matti tommonen 2,5 milj. ajettu kuormuri, eihän semmosissa enää oo alkuperästä mikään...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.08.2011, 02:55
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Normaalisti kuluvien osien vaihto on korjaamista, ei muuttamista...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2011, 11:26
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mistäs löytyy prosenttitaulukko kuorma-autoille, joiden mukaan voisi laskea sen 50%? Myöskään traktoreiden taulukkoa en oo löytäny.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2011, 11:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mistäs löytyy prosenttitaulukko kuorma-autoille, joiden mukaan voisi laskea sen 50%? Myöskään traktoreiden taulukkoa en oo löytäny.
Sovelletaan M1/N1-taulukkoa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Täytyykö tällainen uusi yksittäiskappaleen omavalmiste tüv-hyväksyä, kolaritestata ynnämuuta, vai onko semmoisen tekeminen käytännössä yksityiselle ihmiselle mahdollista?
Ei kolaritestata, mutta muuten jarrut, melut, päästöt, yms. pitää olla testattu riippumattomassa tutkimuslaitoksessa ja esim. valot, turvavyöt ja lasit E-hyväksyttyjä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2011, 11:39
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

2.5 milj ajettu, ensin ollu puuautona ja menny veto-akseleita, valoja, peilejä, pa-tankki. sit miljoonan kohdilla vaihdettu soralava, kaadettu kerran, takarunko ja hytti vaihdettu, laatikkoremppa... vaihdettu kone 1.4 milj. kohdalla, taka-akseli myös. Tehty koneekuljetuslavetti, ajettu talvella kuorman kanssa ojaan ja jouduttu vaihtaa etuakseli, mitäs tommosessa kuvitteellisessa mut täysin mahdollisessa on muutos %
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2011, 14:17
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
2.5 milj ajettu, ensin ollu puuautona ja menny veto-akseleita, valoja, peilejä, pa-tankki. sit miljoonan kohdilla vaihdettu soralava, kaadettu kerran, takarunko ja hytti vaihdettu, laatikkoremppa... vaihdettu kone 1.4 milj. kohdalla, taka-akseli myös. Tehty koneekuljetuslavetti, ajettu talvella kuorman kanssa ojaan ja jouduttu vaihtaa etuakseli, mitäs tommosessa kuvitteellisessa mut täysin mahdollisessa on muutos %
Tuohan on just tuota edellämainittua kuluvien osien vaihtoa
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2011, 14:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

...eikä taida ketään kiinnostaa jos on edelleen samannäköinen mitä otteessa lukee.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.08.2011, 23:05
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
2.5 milj ajettu, ensin ollu puuautona ja menny veto-akseleita
Scania siis...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.08.2011, 15:23
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei kolaritestata, mutta muuten jarrut, melut, päästöt, yms. pitää olla testattu riippumattomassa tutkimuslaitoksessa ja esim. valot, turvavyöt ja lasit E-hyväksyttyjä.
Onko rungolle tai korille jotain erityisiä vaatimuksia?

Jos siis vaikkapa askartelisin paskartelisin "nurkista löytyvistä" osista kuvitteellisesti officrossia tai jopa foffia kestävän kikottimen. Kaikki mitotukset tehtäis siis sen mukaan, että pitää kestää pahan maaston kovaa ajoa ja vieläpä sitten maantienopeuksista pysähtyä kunnolla. Jarrutehot ja päästöt ja muut tämmösethän saa mitattua, mitataan.

Edelleen siis vielä täysin hypoteettinen ajoneuvo maastosta poistumista ja kisaamista ja Kiinaan ajamista varten olisi kuitenkin kätevämpi saada tierekisteriin kun kuljettaa aina jollain lavetilla paikan päälle.

Mitenkä paljon tämmöisen kuvitteellisen auton pitää perustua johonkin olemassaolevaan? Miten määritellään mahdollisesti itse rakennetun rungon tai korin lujuus ja muut vaatimukset? Miten erityisajoneuvoja valmistavat tai muokkaavat pajat homman hoitaa?

Mua itteeni kiinnostaa ehkä enemmän kevyet kolmi- ja nelipyörät, kuitenkin mitotettuna maastosta maantienopeuksiin. Uskoisin aika montaakin palstalla kiinnostavan pienen kuorma-auton omavalmisteena rekisteröinti. Tai ainakin sen rekisteröimisen tai kilvettä jättämisen päättäminen ois helpompaa jos tietäis minkälaisia kuluja ja muita vaikeuksia on luvassa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.08.2011, 20:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
a)Onko rungolle tai korille jotain erityisiä vaatimuksia?
b)Mitenkä paljon tämmöisen kuvitteellisen auton pitää perustua johonkin olemassaolevaan?
c)Miten määritellään mahdollisesti itse rakennetun rungon tai korin lujuus ja muut vaatimukset?
d)Miten erityisajoneuvoja valmistavat tai muokkaavat pajat homman hoitaa?
a) ei, mutta ei tietenkään mitään runko-ohjausta tms. Ja tietysti lasit/näkökenttä yms. perusasiat.
b) ei mitenkään
c) valmistaja takaa että kestää mitä lupaa, tarvittaessa lujuuslaskelmat
d) yleensä alustan kokonaismassaan ei kajota, joten ei sen kummempia vaateita
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.08.2011, 21:48
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Eikö tämä omavalmistepykälä ole kuitenkin aika lailla mahdoton toteuttaa. Olikos sarjan oltava max. 20 kpl? Joskus asiaa tutkinut ja todennut sen kaatuvan omaan mahdottomuuteensa vaikka periaatteessa homma olisi kaikille avoin ja vapaa toteuttaa.

TT
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kuorma-auton kokonaismassa heimali Chit-Chat 11 18.09.2009 06:57
Kuorma-auton ajokortti Castrol Chit-Chat 9 16.12.2008 15:58
O:Kuorma-auton eturenkaat 10-11 x 22,5 Racingrabbit O/M/V Muut 2 17.05.2007 13:31
Kuorma-auton penkit Shuttle Tekniikka & Jutustelu 2 12.04.2007 14:06
O:Kuorma-auton vaihtolavalaitteet Racingrabbit O/M/V Muut 7 11.10.2006 07:32


Sivu luotu: 18:24 (GMT +2).