![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitenkäs Matti tommonen 2,5 milj. ajettu kuormuri, eihän semmosissa enää oo alkuperästä mikään...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Normaalisti kuluvien osien vaihto on korjaamista, ei muuttamista...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mistäs löytyy prosenttitaulukko kuorma-autoille, joiden mukaan voisi laskea sen 50%? Myöskään traktoreiden taulukkoa en oo löytäny.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei kolaritestata, mutta muuten jarrut, melut, päästöt, yms. pitää olla testattu riippumattomassa tutkimuslaitoksessa ja esim. valot, turvavyöt ja lasit E-hyväksyttyjä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
2.5 milj ajettu, ensin ollu puuautona ja menny veto-akseleita, valoja, peilejä, pa-tankki. sit miljoonan kohdilla vaihdettu soralava, kaadettu kerran, takarunko ja hytti vaihdettu, laatikkoremppa... vaihdettu kone 1.4 milj. kohdalla, taka-akseli myös. Tehty koneekuljetuslavetti, ajettu talvella kuorman kanssa ojaan ja jouduttu vaihtaa etuakseli, mitäs tommosessa kuvitteellisessa mut täysin mahdollisessa on muutos %
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#7
|
||||
|
||||
![]()
...eikä taida ketään kiinnostaa jos on edelleen samannäköinen mitä otteessa lukee.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos siis vaikkapa askartelisin paskartelisin "nurkista löytyvistä" osista kuvitteellisesti officrossia tai jopa foffia kestävän kikottimen. Kaikki mitotukset tehtäis siis sen mukaan, että pitää kestää pahan maaston kovaa ajoa ja vieläpä sitten maantienopeuksista pysähtyä kunnolla. Jarrutehot ja päästöt ja muut tämmösethän saa mitattua, mitataan. Edelleen siis vielä täysin hypoteettinen ajoneuvo maastosta poistumista ja kisaamista ja Kiinaan ajamista varten olisi kuitenkin kätevämpi saada tierekisteriin kun kuljettaa aina jollain lavetilla paikan päälle. Mitenkä paljon tämmöisen kuvitteellisen auton pitää perustua johonkin olemassaolevaan? Miten määritellään mahdollisesti itse rakennetun rungon tai korin lujuus ja muut vaatimukset? Miten erityisajoneuvoja valmistavat tai muokkaavat pajat homman hoitaa? Mua itteeni kiinnostaa ehkä enemmän kevyet kolmi- ja nelipyörät, kuitenkin mitotettuna maastosta maantienopeuksiin. Uskoisin aika montaakin palstalla kiinnostavan pienen kuorma-auton omavalmisteena rekisteröinti. Tai ainakin sen rekisteröimisen tai kilvettä jättämisen päättäminen ois helpompaa jos tietäis minkälaisia kuluja ja muita vaikeuksia on luvassa ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
b) ei mitenkään c) valmistaja takaa että kestää mitä lupaa, tarvittaessa lujuuslaskelmat d) yleensä alustan kokonaismassaan ei kajota, joten ei sen kummempia vaateita |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eikö tämä omavalmistepykälä ole kuitenkin aika lailla mahdoton toteuttaa. Olikos sarjan oltava max. 20 kpl? Joskus asiaa tutkinut ja todennut sen kaatuvan omaan mahdottomuuteensa vaikka periaatteessa homma olisi kaikille avoin ja vapaa toteuttaa.
TT |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kuorma-auton kokonaismassa | heimali | Chit-Chat | 11 | 18.09.2009 06:57 |
Kuorma-auton ajokortti | Castrol | Chit-Chat | 9 | 16.12.2008 15:58 |
O:Kuorma-auton eturenkaat 10-11 x 22,5 | Racingrabbit | O/M/V Muut | 2 | 17.05.2007 13:31 |
Kuorma-auton penkit | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.04.2007 14:06 |
O:Kuorma-auton vaihtolavalaitteet | Racingrabbit | O/M/V Muut | 7 | 11.10.2006 07:32 |