![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Motonetistä samanlainen päävirtakytkin edullisemmin... löytyy veneosastolta. Mulla semmonen keskikonsolissa. Kestää virtoja ja saa vaikka molemmat vinssit käyttöön jos haluaa venyttää autoa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noh, kumpaakaan en ole vielä ostanut mutta alkaa tulla aiheelliseksi aivan kohta ![]() Muitakin ideoita saa esittää jos tulee mieleen päävirtakatkaisijaksi vinsseille.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itsekin olen hieman katselut sopivaa kytkintä vinssille, mutta sen täytyy kestää sitten jatkuvaa virtaa tuo 600A eikä vain hetkellisesti. Ei ole kiva jossain mutarännissä huomata kun kytkin sulaa. ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei tainnut olla jatkuvan virran kestoa mainittu, mutta niinkun jo sanoin että vedetty koviakin vetoja ja kestää. Ei ole edes lämmenny kertaakaan. Ennemmin lämpeää lähempänä kuormaa olevat liitokset varsinkin jos on likaa hapettumia jne... Tollanen ysipuolikas vinssihän ottaa virtaa todellisuudessa pikkasen vajaan 400A silloin kun auto on akseleita myöten jumissa liikkumatta mihinkään, eikä renkaita pyörittämällä pysty keventään yhtään vetoa. Tässävaiheessa järki mukaan ja pylpyrää viritteleen tai toinen vinssi avuksi, muuten toimintasavu karkaa... yleensä alkaa sulaa heikoin lenkki eli ne huonot liitokset tai moottorista kollektori. Tossa kytkimessähän tuodaan akulta virta oiskohan ollu n.8mm kuparipulttiin jonka päässä on kuparilatta n.3-5mm paksua tavaraa n. 15mm leveenä ja sitä pyörittämällä eri asentoihin kontakti siirtyy eri vaihtoehtoihin vastaavanlaisen n.8mm kuparipultin kantaan. Eli aika jämerän olonen systeemi ja luulis todelliseksi virrankestoksi vielä paljon enemmän ku speksattu. (ennemmin tosiaan palaa poikki niistä kaapeleista ne rengasliittimet tai ainaki kaapelin kuoret sulaa ja aiheuttaa oikosulkuja)
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tarkistin vielä nuo come upin vinssien speksit. Ilman kuormaa narua sisään vedettäessä virran tarve on 60A ja täydellä kuormalla tuo 5 heppanen kone pystyy haukkaamaan 380A virtaa. Ja tuo virrantarve ei ole lineaarinen eli jos kuorma vähääkään liikku, virrantarve tippuu huomattavasti (Maksimi vetokyky 4309kg saavutetaan 380A virralla ja 3629kg:n vetovoimaan tarvitaan enää 280A). Nämä speksit siis 12V järjestelmiin. Jos 24V järjestelmä niin virran tarve 30-190A riippuen kuormasta. Eli miksi pitäs kestää jatkuvaa 600A?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tänään menikin osa päivästä kaupungilla kierrellen ja jotain pientä tarttui mukaankin. Mm. uudet takajarrusylinterit, jarruputkea, koneen päätylaippaan uudet pultit, vauhtipyörälle uusi laakeri yms.
Moottorin osia tuli puhdisteltua, kampuran kaulat kiillotettua ja kampurakin meni jo paikoilleen. Tästä on hyvä taas jatkaa huomenna kunhan muilta kiireiltä kerkeää ![]()
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pirteetä väritystä: vaaleenpunanen kone, vaaleen vihree akseli ja takapuskuri. Ennepitkää varmaan sateenkaaren väreissä.
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Männät, tapit, kanget ja koko pakettina punnittu. Kaikki samassa painossa. Parista kangesta piti raapaista muutama gramma pois
![]() Kangissa oli yllättävänkin suuria heittoja. Nuita nyt kuitenkin oli kymmenkunta mistä punnita ja valita. Kevyin kanki painoi 1050g ja painavin 1075g. Osat moottoria varten keräilty tallin hyllystä lohkon ympärille. Sehän ei tarkoita kuin yhtä asiaa. Ne vissiin pitäs pistää yhteen kasaan niin pääsee ajelemaan.. ![]()
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi Viimeksi muokannut Imperio : 14.08.2012 10:18 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kiertokanget on jaettu tehtaalla yleensä painoluokkiin. Esim valmetilla painoluokat ovat 25 g välein. Kun kanget tehdään valamalla (tai muottiin takomalla), niin aihioissa on pieniä heittoja. Ne punnitaan, ja jaetaan sitten eri painoluokkiin. Samassa koneessa on sitten vain saman painoluokan kankia.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 04.04.2009 18:06 |
Myydään myydään pajero 2.8 vm-98 "ilmastoitu" MYÖS VAIHTO | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 09.02.2009 11:17 |
Myydään MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" | REKISTERÖIMÄTÖN | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 14.12.2008 21:25 |
Myydään Mitsubishi Pajero "halpa" | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 08.07.2008 22:17 |