![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() eli täh... nyt kun käyn huomenna hakemassa nakkarilta paistin rasvat ja kaadan tankkiin niin jos tullin miehet on torin kulmalla vastassa mitäs ne sanoo itse tehdystä aineesta... onkos nuissa paistin rasvoissa muuta näppäiltävää kuin erotella vesi ja suodattaa hyvi...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos tankkaat tuota "biokokkelia", ja et toimi oikein, siis ilmoita tullille?
niin sama kuin tankkaat löpöä. -MaTTi- 01.08.2011, 01:15 tämän topiikin viestissä pikkasen valotti tuota valmisteveron maksamista. Tuo käyttöön taasen minä kommentoin 31.07.2011 23:05 Jos meinaat suoraa nakkikopin jäterasvaa käyttää, niin suodata ensin kaikki sattumat pois, ja anna erottua vesi pois. ja suodata lämpimänä (moniportaisen suodatin patterin läpi) ja nimenomaan pienen partikkelikoon suodattavan läpi. Kuten joku jo totesi, niin kesällä menee 50%dsl 50%peltoöljyä seos, ja jos rakennettu nimenomaiseen käyttöön suodattimen sähköinen lämmitys, niin toimii myös (lähes?) nollakelillä. Tulipalopakkasella autotallikemistien tuotteet sopii paremmin öljypolttimelle, (henk.koht mielipide) Ja noita käyttäisin nimenomaan rivipumpulla, uudemmat systeemit voi tulla kalliiksi peruskorjausvälin lyhentymisen muodossa. (siis jos paistinrasvaa ei käsitellä kemiallisesti-) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Ongelmana paistirasvoissa suodattamisen jälkeen myös mm. esteröityminen eli kasviöljy muuttaa moottoriöljyn voiteluominaisuuksia niin että se ei voitele kunnolla ja polttaa männänrenkaatkin kiinni. Eli öljyä tarttee vahdata ja vaihtaa tavallista useammin. Tankki voi myös ruostua sisältäpäin ja samoin pumpun sisäkalut syöpyä jos huonoa soppaa juotettu. Kaikesta pääsee melko pitkälti varmemmin ongelmitta kun lantraa dieselin kanssa sopat sekasin. Suuttimissa kannattaa olla avautumispaineet kohillaan että paksumpikin aine sumuttuu kunnolla, samoin pumpussa ennakkoa hivenen lisää, johtuen hitaammasta syttymisestä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Urbaanilegendan mukaan Lidlistä sai aikanaan isoissa pöntöissä niin halpaa kasviöljyä, että sitä ostettiin laatikkokaupalla ja laitettiin tiisseliautojen tankkeihin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ei voi muuta sanoa ku oletta tet sankareita ku tet paistin rasvalla ajatta... kyllä minä sen olen tienny että offarit on per aukisia mutta että nähä nyt moinen vaiva ja vaarantaa moottori ajamalla ruoka öljyllä... näkkyykös se teidän 50/50 coctaili tullin testissä...
loppujen lopuksi kun minäkin rupeisin vähän väliä hj:hin vaihtamaan öljyjä niin hinta se tulee sillekkin 10.9 litraa laaki... en tiedä.. kyllä minä en taida sormiani sotkea tuohon hommaan ja saattaa niska villat noussa pystyyn jos on ostamassa jonkun maajussin entistä autoa...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Niin, kyllä se on jämpti.
Parempi käyttää niitä maanalaisia öljyjä, ne on sentään ihan alunperin keittäjän toimesta tehty ja tarkotettu dieselmoottoreissa poltettavaksi. Prosessi kunnolliseen dieselpolttonesteeseen on tosi pitkä ja alkaa kuolleista katkaravuista. Hipit kasvissyöjinä käyttää kivihiilen alkuaineksia ja tästä syystä kaikki menee pieleen. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
“Kasviöljyllä ei ehkä nyt ole suurta merkitystä polttonesteenä, mutta senkaltaisista tuotteista voi joskus tulla yhtä tärkeitä kuin maaöljystä” Rudolf Diesel 1912. Dieselin tarkoitus olikin käyttää polttoaineena kasviöljyä, fossiiliset polttoaineet tulivat käyttöön helpon valmistuksen ja saatavuuden vuoksi.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |