![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ainakin pitäis vähentää. Se 150mm on nimenomaan kokonaiskorotus.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
siis 150mm ns: 205r16 rattailla ? ja 33" saa olla lisäksi ? jos katosta mitataan !
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli 33":lla saa korotusta olla 125 mm, joista jousilla max. 77 mm ja loppu korikorotuksella, tai toisinpäin tai jotain siltä väliltä. Toivottavasti pysyit mukana. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Haloo onks valoo
RENGASKESKUSTELUT:
Suomalandia sääntöjen luvattu maa. Ehkä meillä jos missään IHMISET OVAT TYHMEMPIÄ KUIN MISSÄÄN MUUALLA. Tuijotellaan yhtä MILLIMETRIÄ(laskekaa ilmanpaineita tai ajakaa katasatukseen vaikka melkein tyjillä kumeilla, mikään ei kiellä sitä). Sietä löytyy millimetrejen ihmettelijöille helpostikkin se 100mm tai enemmän. Toivottavast katsastuslainsäädännössä ja valvonnassa keskitytään oleellisiin asioihin, esim itänaapuriemme autoihin ja niiden renkaisiin talvikuukausina. KUINKA PALJON esim. NÄISTÄ JOHTUVIA KUOLEMAN KOLAREITA TAPAHTUU VUOSITTAIN SUOMESSA. VALVONTAA LISÄÄ OIKEISIIN KOHTEISIIN. Mun omatunto on paatunut eikä piittaa p@sk@nk@@n väliä onko rattaata suuret vai pienet ja kuinka paljon on missäkin välissä tavaraa. ![]() Herätkää pahvit ja katsastusmiehet. JA VASENTA VILKKUA ja sen jälkeen VINKKARIT päälle ![]() Katastus mies on siihen tyytyväinen mitä se näkee. Joten leiman jälkeen voit vaihtaa autoosi selaiset palikat kuin huvittaa ![]() Toivottavasti näihin asioihin saadan tulevaisuudessa jotain järkeä ja sellaisia ihmisiä oikelle paikoille joilla on ns. "silmää" oikeisiin asioihin. ps. Jos vehkeet on kunnossa se ei ole rattaista tai korotuksista kiinni missä mennään. Nettioffaajat maailaman lainkuulijaisin harrastaja porukkaa kun tätä palstaa lueskelee. Kuka niistä renkaista, jousista tai korotuksista on kiinostunut. Auton kuljettaja ehkä ei kukaan muu. Aurinkoista kesän jatkoa kaikille millimetrejä ihmetteleville. Viimeksi muokannut H_Nietu : 30.07.2011 23:28 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
anteeksi jos olen pahaa mieltä jollekkin tuottanut kysymyksillä !
![]() SIIS LOPPU VEDOS ET TYHJILLÄ 33" RATTAILLA KATASTUKSEEN! ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Arkistojen kätköistä löytynyt Tuulilasin 4B/1987 numero kertoo korkeudeksi 189 cm 205R16 renkailla:
![]() Ja saksankielinen opus 1890-1925 mm. Tämä tosin "face-lift"-mallille eli neliövalomaskilla olevalle. Vakiorenkainahan tässä 215/80R16. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
no olenhan minä jo niin vähän suunnitellu et iisalmi tai kiuruvesi . ei oikeen jaksais aina kuunnella sitä joka asiasta itkua ja tosiaan pilkun viilausta ! ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kai se on jokaisen oma asia pelaako sääntöjen mukaan vai ei. Mun mielestä tällä ajatusmallilla ei saavuteta muuta kuin ennestään tiukkojen pykälien tiukentamista... Jos kaikki menisivät leimalle tyhjillä renkailla niin eiköhän se siellä jo kohta lukisi kuinka paljon paineita pitää olla, ja jos ei ole niin hylkyhän siitäkin tulisi, ja lisää marinaa järjestelmän typeryydestä. Toinen puoli asiassa on sitten tietysti tuo osien vaihto leiman jälkeen. Mites sitten suu pannaan kun sattuu vahinko jossa tulee vaikkapa henkilövahinkoja ja ajoneuvo ei olekkaan ollut sääntöjen ja pykälien vaatimassa kunnossa? Ja miks ihmeessä pitäis valvoa renkaita ryssien autoista jos niitä ei muka pitäis valvoa omistakaan??? Onko sillä loppupeleissä kuinka paljon merkitystä onko itänaapurin ladassa sekalaisia sakkorenkaita vai paikallisen sankarin susukissa 38" boggerit? Villi veikkaus et molemmat on melko huono vaihtoehto jos pikku vesisateessa motarilla alkaa tapahtua asioita mitä kuski ei ole etukäteen suunnitellut... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Sen verran tosta katosta mittaamisesta on seurausta, että loppuu varmasti aika nopeesti.
Eräässä hdj:ssä korkeus mitattiin katosta ja saatiin otteeseen tiedot, joissa navan ja kaaren välinen korkeus edessä 200mm vakiota korkeampi ja takana vastaavasti 150mm. Vieressä vertailuna oli ryhdikäs vakio hzj80, josta noi mitat katoin leiman jälkeen. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mikä loppuu? Jos ei osata mitata/laskea jako- ja yhteenlaskuja niin sitten ei. Navasta kaareen välejä kun ei oo missään ilmoitettu, niin kattokorkeus on monella tapaa se oikea. Ilmoitettu korkeus voi olla toki myös kattokaitein varustetusta, jolloin taas mennään äkkiä harhaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään TOYOTA Land Cruiser LJ70 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.05.2011 18:07 |
Myyty Toyota Land Cruiser LJ70 vm.'90 | mikki79 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 25.01.2011 20:41 |
Myydään Toyota Land Cruiser LJ70 2.4TD -89 | iikka | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.01.2009 19:11 |
Myydään Toyota Land Cruiser LJ70 vm-86 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 27.02.2006 23:33 | |
M: Toyota Land Cruiser LJ70 LX -90 | Ojizzz | O/M/V Muut | 8 | 18.06.2004 20:39 |