Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.07.2011, 08:31
ArKo:n Avatar
ArKo ArKo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.08.10
Sijainti: Lumijoki
Viestit: 13
Perusasetus

Yksi hyvä keino on ajaa suoraan johonkin vanhaan
kunnon rengas-liikkeesseen.
Aivan varmasti saa ammattilaisen arvion/näkemyksen jotta minkä moiset
rinkulat alle mahtuu. Parhaimmassa tapauksessa voi sovittaa eri vaihtoehtoja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.07.2011, 09:25
Henkka Haamu:n Avatar
Henkka Haamu Henkka Haamu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.07.11
Sijainti: Vantaa/Hyvinkää
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ArKo Näytä viesti
Yksi hyvä keino on ajaa suoraan johonkin vanhaan
kunnon rengas-liikkeesseen.
Aivan varmasti saa ammattilaisen arvion/näkemyksen jotta minkä moiset
rinkulat alle mahtuu. Parhaimmassa tapauksessa voi sovittaa eri vaihtoehtoja.
Heh, satuinkin olemaan juuri rengasliikkeessä kun lähetit viestin. Juuri noin ajattelinkin tehdä, auttaisi vaan huomattavasti tuota sovitushommaa jos kuulisi kokemuksia muilta, etenkin jos joku on suuremmat pyörät vastaavaan kärryyn jo vaihtanut.

235/70R16 on pyörinyt mielessä, taakse pitäisi mahtua ilman ongelmia mutta en ole varma mahtuuko kääntymään edessä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.07.2011, 15:18
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Tuolta vois löytyä infoo jos jaksaa selata: http://baustralianxtrail.runboard.com/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.07.2011, 17:05
Henkka Haamu:n Avatar
Henkka Haamu Henkka Haamu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.07.11
Sijainti: Vantaa/Hyvinkää
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tuolta vois löytyä infoo jos jaksaa selata: http://baustralianxtrail.runboard.com/
Juu, koittanut sieltäkin katella mutta aussien lainsäädäntö on tuolla saralla täkäläistä tiukempi; renkaan halkaisija ei saa kasvaa edes tuota 51mm.

Lakikirjat sikseen, on siellä jotkut (korotettuihin) T30 X-Traileihin laittaneet 225/70R16 renkaita, tuota meikäläisen hamuamaa 235/70R16 on raportoitu vain uudempaan T31-korimalliin laitettuna.

Rengasliikkeessä tosin olivat kovasti sitä mieltä että ei pitäisi tuon 235 tehdä edes tiukkaa. Jää nähtäväksi, ilmoittelen sitten tännekin että miten meni. Tulee sitten muidenkin tietoon, jos palstalta muitakin katumaasturikuskeja löytyy...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.07.2012, 13:33
Tukivarsi:n Avatar
Tukivarsi Tukivarsi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.09.09
Sijainti: Keksi-Suomi
Viestit: 26
Perusasetus

Selvisikö tämä että kuinka isot rinkulat x-trailiin mahtuu pyörimään?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.07.2012, 17:53
Henkka Haamu:n Avatar
Henkka Haamu Henkka Haamu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.07.11
Sijainti: Vantaa/Hyvinkää
Viestit: 24
Perusasetus

Renkaita ei ole käytetty alla joten täyttä varmuutta ei ole, mutta uskaltaisin väittää että 235/75R15 ja siten luultavasti myös 235/70R16 mahtuu pyörimään. Rengastyyppikohtaisia eroja tietty löytyy.

Ongelmaksi halkaisijan kasvattamisen kanssa muodostuu takalokarin etualareuna, se missä on sellainen muovilipare. Yllättävän vähän tilaa siinä, ja caster-kulmasta johtuen rengas tulee ulosjoustossa vaan lähemmäs sitä. Kaverin 245/70R16 BFG A/T-renkailla tuli suurpiirteisesti mallailtua, ja itse en sen perusteella tuon kokoisia autoon tilaisi ilman lekan tai rälläkän käyttöä, tai sovittamatta. Ja menisiväthän ne STRO-kirjan mukaan liian isoiksi kuitenkin...

Mun nykyisissä vanteissa ET on 30, aika passelilta vaikuttaa noille 235 leveille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 05:22 (GMT +2).