Itselläni on nyt tuollainen Amarok vahvassa harkinnassa kun uutta traileriveturia metsästelen.
Hiluxia mietin ensin. En enään muista miten se edes meni, mutta muistaakseni nahkapenkit ja tasauspyörästön lukko ei Toyotalla toimi samassa autossa. Lukon mukana tulee harmaa kangas eikä asialle voi tehdä mitään edes rahalla. Offroad pakettia ei saa kuin työkoneisiin, eikä siinä kyllä mitään offroadia sitten lukon lisäksi olekaan. Offi-pakettiin tulee mm. sähkötoimiset lasinnostimet, kauko-ohjattu keskuslukitus ja takakaiuttimet. Kyllä noilla mennään kivien yli.
Amarokkia ajoin eilen. Ihan messevä peli, hiljainenkin jopa. Offroad malli kytkettävällä nelivedolla menee takavetoisena muuten. Napista nelivetoiseksi, ja toisen kerran kun painaa niin muuttuu hitaalle nelivedolle. Lukot kytketään ohjaamosta myös, samalla menee ABSit sellaiseen moodiin jossa pyörät lukittuvat keräämään maata etupyörien eteen. Perälukko napsutti ainakin iloisesti kun lähdin jyrkkään kääntämään.
Amarokin parilitrainen bi-turbo pannu on ihan fail. 400Nm varmaan löytyy, mutta sitä pitääkin sitten käyttää aika alhaisilla kierroksilla. Kiertokone tuo ei ole joka taas tuntuu jatkuvana vaihtamisena, tai sitten odotellaan sillä väännöllä etenemistä. Maantiellä on mukavaa, mutta kauheaa veivaamista jokaisen stopin jälkeen. Automaattilootaa ei saa.
Hiluxia pitää varustella miljoonilla euroilla ennen kuin siinä on puolet niistä leluista mitä Amarokissa on jo hinnat alkaen mallissa. Oma valinta olisikin Amarokin Highline malli mistä ei sitten paljon mitään enään puutukaan. Varustelutasojen takia mietteet on alkaneet kääntyä Amarokin suuntaan, paskasta moottorista huolimatta. Sisätilatkin on toimivat, tupakansytytintä ja laatikkoa löytyy joka nurkasta.
Kannattaa käydä katsomassa ja ajamassa. Livenä tuo VW ainakin omasta mielestäni näyttää paremmalta. Mustana.