Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2011, 02:24
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kruuse Näytä viesti
Tarkennus siihen vikakoodiin - ohjelma herjaa nimenomaan että kaasuläpän sopeutus epäonnistuu! Tai tarkalleen herja on "17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings". Lambdat on molemmat vaihdettu pakoputkiin ja vikakoodit kuitattu + pysyneet poissa joten se ei enää voi olla syynä. Kaasuläppää siis meinasin seuraavaksi ronkkia...
EGR puolen vika, tai sitten huohottimen puolelta vetää ilmaa ohi kasuläpän!!! Kaasuläppävika on todella harvinainen, ehkä 1/1000 on OIKEASTI rikinäinen läppä, yleensä vuotaa "jostakin", Audeista suurin osa huohotinputkista, kun kovettuvat ja murenevat ihan murusiksi....
ENSIKSI EGR:n sopeutus ja sitten kasuläppä!! Muuten ei onnistu vaikka kuinka yrität!!!

EGR:n moottoreissa on ollut sitten vikoja, mutta senkin saa korjattua kerran, koska ratas pyörähtää vain ½kierrosta, niin kääntämällä rattaan se kestää taas...

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.08.2011, 20:56
Kruuse:n Avatar
Kruuse Kruuse ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.07.04
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 584
Perusasetus

Nonniin, palataanpas taas tähän rakastamaani aiheeseen, eli v**tuileva audi A6. Ilmamäärämittarin vaihdoin uuteen tuossa pari viikkoa sitten ja meno parani jonkun verran / rykiminen väheni. Vielä siinä 1500 rmp paikkeilla nykimistä on kun ajaa tasaisella kaasulla, ylensä noin 80km/h siis.

Noh, uudet tulpat löytyi takakontista ja vaihdoin ne tänään kun ajattelin että jos se sitten on tuolla virtapuolella. Tulpanrei'istä 4/6 löytyi öljyä ja siinä vähän kuivailin niitä minkä pystyin. Sivuhuomautuksena että tulpat ei ollu mitenkään tiukalla, lähti helposti vasemmalla kädellä räikän kanssa auki mutta ei ihan ilman räikkää... joku kiristänyt aika varovasti?! Anyways, uudet tulpat paikalleen ja koeajolle. Rauhallisesti ajaen ekat 10 kilsaa, ei mitään ongelmia! Ei siis mitään! Käy tasaisesti tyhjäkäyntiä eikä kiihdytyksessä tai tasaisessa ajossa mitään ongelmia - ei rykimistä tai nykimistä. Sitten kertaalleen kiihdytys nollasta sataan lutu pohjassa ja se rykiminen alkoi välittömästi sen jälkeen. Paluu vanhaan vikaan siis.

Seuraavaksi voisi tsekkaa ne kaikennäköiset letkut tuolta suojamuovien syövereistä jos siellä on murtumia, vuotoja, tms. Mikäs Mikki toi EGR homma on? Joku pakokaasujen takaisinkierrätys... ei kai mun vanhassa ALF koneessa semmoisia ole?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
EGR puolen vika, tai sitten huohottimen puolelta vetää ilmaa ohi kasuläpän!!! Kaasuläppävika on todella harvinainen, ehkä 1/1000 on OIKEASTI rikinäinen läppä, yleensä vuotaa "jostakin", Audeista suurin osa huohotinputkista, kun kovettuvat ja murenevat ihan murusiksi....
ENSIKSI EGR:n sopeutus ja sitten kasuläppä!! Muuten ei onnistu vaikka kuinka yrität!!!

EGR:n moottoreissa on ollut sitten vikoja, mutta senkin saa korjattua kerran, koska ratas pyörähtää vain ½kierrosta, niin kääntämällä rattaan se kestää taas...
__________________
Montenegro Off Road Club
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2011, 17:29
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Audeista suurin osa huohotinputkista, kun kovettuvat ja murenevat ihan murusiksi....
Räpläsin passattia viime viikolla, ja tutkin vähän niitä huohotusputkia. Sitten kuului RÄKS. Ovat kyllä todella rapeita näin käytettynä.

Pari kerrosta kutistesukkaa päälle, ja lämpöä. Enempää en viitsinyt tutkia/rikkoa putkia. Täytyy myöhemmin paremmalla tutustua niihin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2011, 21:22
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Se jakoremeli (VAG V6)menee just eikä melkein kohilleen oikeilla työkaluilla (rauta jolla lukitaan nokkapyörät toisiinsa ja tappi joka työnnetään anturinreiästäkampuralle). Nokkapyörät tiukataan vasta kiristimen säädön jälkeen = jako on kohillaan. Jos sitä remmiä pelkkä puukko aseenaan vaihtaa niin vituiks menee.

Alipaineletkuin vuoto aiheuttaa nykimistä osakaasukiihytyksissä, omassa oli ihan päreinä ne. Alkuperäset on eri ryhmien mukaan värjätty (musta, sininen ja vihreä), korvasin ne löpösiittimien paluuletkulla (olikohan 3,2mm halkasija ?)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Videotykin putsaus pk-seutu? Heering80 Chit-Chat 1 26.07.2011 14:49
hj 61 lukkomurikan purku hojo85 Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2011 22:42
Hapettuneiden alumiini vanteiden putsaus? tare Tekniikka & Jutustelu 25 10.11.2010 16:09
Dana20 purku.. SamiN Tekniikka & Jutustelu 4 01.12.2006 09:08
vinssin purku? Tekniikka & Jutustelu 6 17.08.2005 13:43


Sivu luotu: 04:29 (GMT +2).