![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() vaihteiston öljynvaihtoNoissa vajaavetosissa, poikittaisasemoituine moottoreineen, on usein hankala täyttää vaihteistoa öljyllä, kun proppu on todella hankalassa paikassa. On mulla ollu pari sellasta ikh:sta ostettu täyttöpumppuakin, mutta kertakäytöllä ne on yleensä ruvennu vuotamaan ja ovat olleet vittumaisia pidellä käsissä sen jälkeen. No nyt ajattelin sitte toteuttaa sen asian toisin ja toteutus on seuraavanlainen: Haetaan öljyä: Haetaan apteekista täyttölaitteisto: Tässä se ahdas läpi, missä tarvitaan letkua: Ja sitte, alunperin ajattelin käyttää isoa huuhteluruiskua apteekista, jotta voisin ruutata letkuun aina sen pari desiä öljyä. Apteekintädille asian selitettyäni rupes tyttö miettimään ja ehdotti seuraavaa laitetta: sehän toimi mainiosti, niinkuin edellä olevat kuvat kertovat ja maksokin vaan kolme euroa. Pussiin pysty kaatamaan aina litran kerrallaan ja antaa valua laatikkoon. Kätevää...
Viimeksi muokannut Flugfiske : 23.07.2011 15:53 Perustelu: typoja |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Näppärää, täytyy hakea heti apteekista
![]() Taitanee jäädä kertakäyttöisiksi kuten varsinaisessakin tarkoituksessa, voi olla öljynkesto niin ja näin, sitä kun ei sinne laiteta, kai ![]() meinaan synteettistä/mineraalipohjaista öljyä ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
haha! vois kotoväki kummastella ku autossa lojuu pari litraa peräölppää ja peräruiskepussi
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Vinkki:Pistäkää tuo öljypurkki ämpäriin ja kuumaa vettä perään.
Niin sen jälkeen se menee aika liukkaasti. Näin olen ainakin itse tehnyt kun olen laittanut öljyä. |
|
||||
|
||||
![]()
Jatketaas vaikka tähän. Aina ollut enemmän ja vähemmän turaamista kun on pitänyt yrittää saada litran putelista öljyt lootiin ja periin. Joskus kokeilin jotain rasvaprässin näköistä käsipumppua, mut sehän kusi läpi käsille samantien. Jossain litran pulloissa ollut semmonen n. 20 cm putki jolla nyt jotenkin saanut turattua.
Ostin taannoin tällasen: http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Moo...5/?artId=25776 ja kokeilin tänään. Jengahan passas 1.5 litran limupulloon ja tohon pumppuun 10 mm letkusta jatkoa niin että yltää pullon pohjalle, niin olipahan helppoa. No, ei mikään kovin nopee tapa ja kädet öljyssä aina jostain syystä kuitenkin, mut silti eri paljon inhimillisempää ja helpompaa kuin koskaan aikaisemmin. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
öljynvaihto ohjeet | junnu78 | Chit-Chat | 1 | 12.10.2007 22:15 |
Rangen olkatappikotelon öljynvaihto | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 04.11.2006 22:41 |
Öljynvaihto imemällä | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.12.2005 16:09 |
Öljynvaihto | wallu | Jokes | 0 | 12.08.2003 12:33 |
Öljynvaihto-ohjeet | Wille | Jokes | 0 | 23.07.2002 13:43 |