![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#451
|
|||
|
|||
![]()
Saako vanhempaan hiluun mistään uutta lavakaukaloa?
|
#452
|
||||
|
||||
![]()
Sitä en tiiä saako enää uutta mutta mulla ois jouten ln 65 kaukalo, lyhyt hyttisestä ja tosi halvalla.
|
#453
|
|||
|
|||
![]()
joo, mulla on pahus pitkä.
|
#454
|
|||
|
|||
![]()
Niin se vielä että jaksaako vakio 2.4d hiluksi mennä 33 pyörillä vielä hyvin?
|
#455
|
||||
|
||||
![]()
No hyväks sitä menoa ei voi sanoa mutta kai se kulkee, jos tuo rottelo ois itellä joka päiväsessä ajossa ni ois jo jonkunlaiset välitykset asenneltu.
|
#456
|
|||
|
|||
![]()
juu no on tullu huomattua kyllä. kunhan ei vaan paljoo tuskasemmaks tuu.
|
#457
|
|||
|
|||
![]()
mistä olette laittaneet tehostimelle siimapyörän kun olette asentaneet tehostimen??-82? tai missä passaa reijät suoraan?
entä kääntökuulien aste? 3-6astetta? mistä vehkeestä sais isomman laturin hiluun? ja paljon on vakion teho ei taida riittää 180a akkuun? |
#458
|
|||
|
|||
![]()
Voisiko hilux raati kertoa, käykö ln65-lyhyeen hyttään extracabiinsen ovet, tai takavetosen LN56L ovet? Kuskin ovi olisi vaihtokunnosa. ja nuita ln65 lyhyellä hytällä on kovin harvassa.
Toinen kysymys on tyhmä omastakin mielestäni ja tietoa varmasti löytyy trafinkin sivuilta..mutta Kulkeeko näissä erillisrunkoisissa autoissa paperit korin, vai rungon mukana. Tunnistenumerothan on korissa.? Tämä kysymys siksi, että jos tuolle rungolle vaihtaisin jatkohytin niin mentäisiinkö silloin hytin luovuttaneen auton papereilla konttorille? Kiitos etukäteen! |
#459
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#460
|
|||
|
|||
![]() Rimuramureijaa..
Mitähän meinaat kääntökuulien asteella? Isompi laturi käy ihan yhtä huonosti mistä vaan missä on alipainepumppu,voi toki laittaa erillisen ap pumpun jolloin laturi valikoima kasvaa mut ahdasta tulee. Sulla ku on erillinen säädin eikä tuu mieleen juuri isompia latureita alipainepumpulla ja erillisellä säätimellä,eli kytkis käteen ja muuttaa ne johtosarjat käymään sisäisellä säätimellä ja tais olla Nissan vanette mis oli lähelle sopiva. Kantsii varmaa ottaa malli ja mennä vaik romikselle tai autosähkö putiikkiin vertailee,valikoimaa on. Eikä se laturin koko kerro ihan sitä minkälaisen akun voi laittaa,LN65 hilussa on 2*60aH akut ja 50A laturi alunperin,se laturin koko kertoo oikeastaan sen et kuinka nopeesti se akku latautuu.Tost tehostajasta sen verran et ei oo siivapyörä ehkä se kinkkisin juttu,sen nimittäin saa mistä vaan hiasen tai hiluksin siivapyörästä. Se on erillinen peltinen hihnapyörä neljällä pultilla kiinni,ainakin hilukxissa ja vanhemmissa turbokoneissa(cressida,LJ) on eri offsettia niissä siivoissa joten kannattaa tähdätä tarkkaan että hihna linja on sit suora. Jos siinä nyt sattuu olemaan heittoa ni viilaa pumpun kiinnitystä tai prikkaa siivan väliin tai semmosta.
|
#461
|
|||
|
|||
![]()
kääntökuulien astehan muuttu kun tiputin akselia alaspäin edestä ja takaa...?? ja sitten jos vielä käännän kartaani kulman paremmaks...nii kuulathan kääntyy?
|
#462
|
|||
|
|||
![]()
Eli akselit jousen alle? Sitten kannattaa bongailla noita HJ-BJ sarjan vastaavia muutoksia.
|
#463
|
||||
|
||||
![]()
Hiluxeissa esiintyy akseleita jousien alla aika yleisesti.
|
#464
|
|||
|
|||
![]()
Äh...Olisi varmaan pitänyt ajatella loppuun...
Sitten napojen kääntötarve on vain siitä kiinni miten korotus on tehty. |
#465
|
|||
|
|||
![]()
no 70mm tiputin etu pään korvakoita ja taakse jatkoin riippuja...vaan jos kartaani kulma toimii suunniilleen hyvin ja on ok.. niin eihän pitäs olla tarvista ku akseli tippu periaattees vaan alaspäin...periaatteessa
|
#466
|
|||
|
|||
![]()
mitähän se katsastus mies sanoo jos jatkaa hyttiä niinku evo hilux projektissa?
|
#467
|
|||
|
|||
![]()
Mitä Hiluxista kannattaa katsoa jos autoa on ostamassa? Mitä teknisiä ansapaikkoja autossa on?
|
#468
|
|||
|
|||
![]()
mistä siimapyörä 2.2l dieselin kampipyörän nokkaan?
|
#469
|
|||
|
|||
![]()
Käsittääkseni mistä vain vanhemman L-sarjan koneesta. Minulla taitaa itse asiassa olla irrallaankin yksi.
|
#470
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Muuten ihan perustavaa laatua olevaa tarkistusta, voimansiirron toiminta ilman ylimääräisiä ääniä jne. |
#471
|
|||
|
|||
![]()
Onks mulla nyt sitten tankki sisäpuolelta ruosteessa vai mitä häh?
Riesa alkoi jo n. vuosi sitten: yhtäkkiä kesken ajon 2L kone hyytyy siihen, että pumppu kuivuu ilman mitään ennakkovaroitusta. Tulolinjaan tulee niin valtava alipaine, että käsipumpun tattikin imeytyy pohjaan asti eikä palaudu ihan pienellä vaivalla. Sitten kun saa käsipumpun taas ylös ja käyttöön niin tärähtää käyntiin ja ajoa voi jatkaa tuhansiakin kilometrejä ilman ongelmia. Ja näinhän voi käydä kaikissa yli 60km/h nopeuksissa ja millä tahansa polttoainemäärällä, joka alittaa 3/4 tankillisen. Syöttöpumppu alko vuotamaan kannestaan samaan aikaan vuosi sitten, kun toi ongelma ensi kerran ilmeni, vaihdoin tiivisteen ja ei vuoda enää dieseliä mistään, mutta teki tuon hyytymisen vielä kerran pari pumppuremmontin jälkeenkin, joten otin sitten vielä tankinkin pohjapropun kautta tyhjäksi. Nyt pääs sitten rullaamaan jo yli 10tkm kunnes teki tuon hyytymisen kilometrin kotoa lähdön jälkeen. Hyviä arvauksia, että mikä tossa nyt enää voi olla vikana?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#472
|
|||
|
|||
![]() LN170 -03 Korotus
Jooo varman kysytty ja vastattu monta kertaa mutta en löytäny vastausta.
Pitäis lähtee korottaan tota -03 hiluxia ja sitä maastokelpoisuutta parantaa, millasta sarjaa kanattaa harkita ja mistä etsiä halvalla? Auto on jokapäiväsessä käytössä ja pitkiäkin matkoja tulee välillä ajettua niin pitäis olla myös liikenneturvallisuuden kannalta hyvä. Rough Trax myy 630€:lla ainakin täydellisen sarjan. |
#473
|
|||
|
|||
![]()
Olenko minä ainoa jolle sattuu kohdalle noi bensa tojotat joita saa lämpöisenä sahata käyntiin toisinaan melko kauan? Kylmänä lähtee laakista. Tällä hetkellä vuorossa siis 2.2l bensa. Onko tuohon vaivaan/ominaisuuteen olemassa jokin lääke?
|
#474
|
|||
|
|||
![]()
Ruiskukone...
|
#475
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin FxRollassa(-89 2E koneella ,eli kaasari) oli sama ongelma että lämpimänä sitä pysty jopa sahaa akun tyhmäks ennen kun tarttas...Ratkasu oli että paino kaasun puolväliin ja vääns käyntiin... Siihen autoon ainakin toimi, voi olla että tässä tilanteessa ei... Don´t know...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |