Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2011, 10:55
JulmaJii:n Avatar
JulmaJii JulmaJii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.01.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 142
Perusasetus

Mistä hommasit tuon BlingBling-pakosarjan? Kävisköhän tuo Jimnyn G13A-koneeseen..?

__________________
JulmaJii, Tappaa talossa ja puutarhassa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2011, 11:57
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.035
Blog Entries: 20
Perusasetus

Putki sopii ainoastaan Suzukin 1.3litraiseen, 8-venttiiliseen koneeseen. Eli ei ainakaan suoraan taida jimnyyn mennä? Jos lontoon murre taipuu, niin kannattaa ihan valmistajalle kirjoitella. Pakosarja on Calminin tuote.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2011, 00:19
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.035
Blog Entries: 20
Perusasetus

Tänään saatiin työmaalla taas aikaiseksi yhtä sun toista.

Viimeviikolla tilasin Suzukilta kaasutinrungon ja imusarjan välisen tiivisteen.
Eipä ole kuulunut, niin vaihdoin toimittajaa. Valmistusprosessi varmaan vähän hitaampi, mutta toimitus helvetisti nopeempaa


Imusarja kiinni. 3 reikää tulpattu imusarjasta. tulppa tuli kampikammion huohotinventiilihässäkän reikään, kun koko ventiiliä ei edes ollu. Samoin tulpan sai letkulähtö, joka oli menny swiftin lohkolämppärille. kolmas tulppa tuli jonku imusarjassa törröttäneen suodattimen/ventiilin tilalle, joka liittyi jotenkin swiftissä olleeseen hiilikanisteriin. Termarikotelon sovite kasassa ja maalissa. Lämppärin hanaa siirretty ylemmäs ja lähemmäs konetta. Alipainetehostajan putken hiinnikkeet väännetty nurin, jotta mahtuu paikalleen.

Nuo kaksi alipaineletkua TBI-rungon juuressa tulppaantui letkusilmukalla. vesiletku on Swiftin ylävesiletku. 413:n kaasuvaijeri sopi just jetsulleen paikalleen.

Konetta purkaessa on aina hyvä mahdollisuus suorittaa myös pientä kosmeettista ehostusta. Mattamusta ventiilikoppa ja pirtsakan keltainen nokkaremmikotelo antavat varmasti useita hevosvoimia lisää esson paarissa


Lopuksi vielä johtotyömaan esittely.


Parempien yhteyksien päähän, kun pääsee, niin pitää laittaa parempilaatuista kuvaa tulemaan. Tällä mokkulayhteydellä ei isoja kuvia oikein viitti laittaa, kun menee 2 tuntia/kuva laittaa...

Aamulla jatkuu joktotehtävien merkeissä tehään kans pensalinjat loppuun ja jos kaikki hyvin menee, niin koekäynnistys on mahdollinen. Sorry, ei tule videota siitä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0140.jpg‎
Views:	2243
Size:	46,4 Kt
ID:	20170   Click image for larger version

Name:	Maalattuja osia.jpg‎
Views:	2203
Size:	32,7 Kt
ID:	20171   Click image for larger version

Name:	Termarikotelon_adapteri.jpg‎
Views:	2249
Size:	39,5 Kt
ID:	20172   Click image for larger version

Name:	Termarikotelon_adapteri2.jpg‎
Views:	2209
Size:	51,7 Kt
ID:	20173   Click image for larger version

Name:	Johtotyömaa.jpg‎
Views:	2157
Size:	45,7 Kt
ID:	20174  

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2011, 14:02
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.035
Blog Entries: 20
Perusasetus

Eilen saatiin elonmerkkejä 16.30 hörähti käyntiin ja ääni oli kaunis
Letkut paikallaan, paluulinja pitää tehdä uudelleen, kun sielää ahdistaa joku.
Bebsapainemittari vaihtaa vielä paikkaa.

Johtoasennus koekäyttöä varten

ECM 1 pultilla kiinni tulipellissä, jotenka on helppo ottaa tarvittaessa irti. Hanskalokeron katonkin saa vielä paikalleen

Öljykühler paikallaan. Letkut oli vaan vähän lyhkäset, joten asennus jäi kesken.

Tein vielä ajankuluksi tuollaiset remmit oviin, niin sitten jos jossain vaiheessa saa saranat modettua, niin voi ajella ilman ovia


Maanantaina jatkuu.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0197.jpg‎
Views:	2156
Size:	97,2 Kt
ID:	20200   Click image for larger version

Name:	DSC_0192.jpg‎
Views:	2108
Size:	97,6 Kt
ID:	20199   Click image for larger version

Name:	DSC_0167.jpg‎
Views:	2183
Size:	95,2 Kt
ID:	20198   Click image for larger version

Name:	DSC_0207.jpg‎
Views:	2136
Size:	91,0 Kt
ID:	20201   Click image for larger version

Name:	DSC_0213.jpg‎
Views:	2084
Size:	83,7 Kt
ID:	20202  

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.07.2011, 00:22
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.035
Blog Entries: 20
Perusasetus

Joku on piilottanut eläimen pellin alle
Koeajoa suoriteltu ja voi sanoa, että lähtee, kuin telkkä pöntöstä
Ei voi sanoa, kuin että ero on ihan valtava kaasarin ja ruiskun välillä!
Ehkä sitä huomenna sais koeajoltakin jotain kuvia, kun tänään vähäsen unohtu

Swiftin johtosarja tuli tulipellistä läpi.


Kokonaisuus alkaa hahmottua jo. Vielä pitää vähän laittaa suojaa johtojen ympärille ja laitella letkuja paikalleen, niin konehuoneessa on valmista. Pensapainemittari taitaa kyllä jäädä tuohon, missä nyt on.


Säätäjä_setä laittelee mittaristoon lisää johtoja. Mittariclusteriin lisättiin check-engine valolle ja vss:lle karvat. Samasta johtonipusta otettiin myös starttisignaali ecm:lle.


Nyt molemmat aivot on niin korkealla, kuin mahdollista Näin syvälle autoa tosin ei ole tarkoitus upottaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Johtosarjan_läpivienti.jpg‎
Views:	2038
Size:	44,8 Kt
ID:	20235   Click image for larger version

Name:	Konehuoneen asennus.jpg‎
Views:	1968
Size:	60,1 Kt
ID:	20236   Click image for larger version

Name:	Mittariston sähköistys.jpg‎
Views:	1968
Size:	56,9 Kt
ID:	20237   Click image for larger version

Name:	Boxien uusi koti.jpg‎
Views:	2018
Size:	50,1 Kt
ID:	20238  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.07.2011, 06:17
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Thumbs up

Tehän olette rähinäksi pistäneet kun armeijasta pääsit..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2011, 22:15
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.035
Blog Entries: 20
Perusasetus


Vakoiluvideoo kaikkein pyhimmästä. Muistin, että kännykälläkin saa videota otettua


Johdot ja letkut hiposteltu paikalleen konehuoneessa kaikki on suurinpiirtein nyt paikallaan. Vielä jotain pieniä juttuja piperrettävänä, nii tämä oli tässä.

Pensapaluulinja tuli 8mm nailonputkesta, kun se auton alkuperäinen ahdisti jostain.Tankin pään liitoksen tein siten, että paluulinja liruttelee tankin ylivuotoputken pitkin tankkiin.

Piti vielä pakoputkea vähän modailla, kun pää tuli liian alas. Kuvassa marssimutkan pikakiinnikkeen muotoilua.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0332.jpg‎
Views:	1925
Size:	94,5 Kt
ID:	20264   Click image for larger version

Name:	DSC_0329.jpg‎
Views:	1889
Size:	99,3 Kt
ID:	20267   Click image for larger version

Name:	DSC_0339.jpg‎
Views:	1869
Size:	102,7 Kt
ID:	20268  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.07.2011, 22:16
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.035
Blog Entries: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Tehän olette rähinäksi pistäneet kun armeijasta pääsit..
Tässä sitä rähinää on
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzukin vanteita LaaLaa O/M/V Renkaat ja vanteet 21 13.07.2007 09:21
suzukin rakentelua .. longfiedteam Linkit 2 10.01.2007 19:38
Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) Ex_inkkari Chit-Chat 5 15.11.2006 23:18
o: suzukin luke_L O/M/V Muut 0 14.11.2004 21:52
Tarinoita TV-lupatarkastuksista Laskos This And That 0 11.10.2002 10:55


Sivu luotu: 12:43 (GMT +2).