![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei tartte muutoskatsastella, kun automalli on alunperin tyypitetty irroitettavalla katolla. Ei siihen otteeseen oo kirjotettu mitään muitakaan hienoja ominaisuuksia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
joissakin se kuitenkin lukee ja joissain ei. Miksihän se on sit näin?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
lienee jääny jossain otteen uudistumisessa pois, niinkuin vetopainotkin useasti, kannattanee merkkauttaa otteeseen seuraavassa katastuksessa...
lievä OT: tietääks joku saako tai miksei saa ajella bertalla avona ilman ovia ? tarviiks olla jotain ketjua tai köyttä reelinkinä vai onks ihan ok kun on turvavyöt ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
onko se sit niiku kaikissa joskus ollu?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Henkilö vai pakettiauto? jos paku niin .....
Muistaakseni sekä 40 että 42 on tyypätty avoksi.
SE, miten se toteutetaan, onkin jo pikkasen vaikeampaa: Useimmissa cruisereissa takaovet eivät pysy pystyssä pelkästään alasaranalla, rekisterikilpi valoineen pitäs saada jonnekkin.... ja etu turvavyön yläkiinnike katoaa sivuseinien mukana..... Ja sitten sellaisia tapauskohtaisia ongelmia: Jos etuovissa ei ole putoamisesteitä(lue kettinkiä) niin kuski tai kartturi voi tippua kyytistä. (mulla bj:ssä 3-piste vyöt edessä) Ja itselläni bj:ssä takaovien paikalla 13mm kaukalon korkuinen vaneri, jossa kilpi valoineen, niin -90 luvun alussa yksin ajaen vastaan tullut poliisi saab teki uukkarin ja pääsin perusteelliseen "tarkastukseen": katsottiin renkaat, siis koko 36x12,5-15, ja haettiin peräkärryn valoista merkinnät paperille jne. no, noin 15 minuutin poliisien saabissa istumisen/puhelujen jälkeen käytiin läpi tuo kuskin putoaminen; siis minun bj vm-76; ja kysyin että pitääkö nämä turvavyöt poistaa, kun herroille ei käy turvavyön yläkiinnike, mikä on hitsattu kaareen? Siitä monotoonista luentoa turvavöistä ja joistain standarteista.... ja kun kysyn että nämähän koskee vm.-76 pakettiautoa ![]() niin seriffit palautti autoni paperit ja ajokorttini, ja tuumasivat että palataan asiaaannn... Unohtivat puhalluttaa! Niin, ja tuossa otsikossa olevat pisteet tarkoittaa että kovia penkkejä ei saa olla pa:n avonaisessa tavaratilassa: avo 1+1 siis ainakin teoriassa..... Käsistään kätevä lukee autovero- yms rakentelumatskun, ja rakentaa tarvittavan "katon" yms. jos tarvii saada 2+ paikkaisesta bertasta avo... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
laitetaan tämäkin tähän samaan. Saako paperittomaan runkoon vielä runkonumeron perusteella vielä jotenkin paperit? en muistanu tätä juttuja kysyä ollenkaan konttorilla
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sattui olemaan sopivasti tuo finlexin sivu auki. Jos lopullista poistoa rekisteristä ei ole tehty niin onnistuu kun viet dokumentin, että omistat auton. Viimeksi rekisteriin merkityltä omistajalta luovari tai luovariketju tähän päivään. Joku muutos saattoi olla tullut tässä hiljattain, että riittäisi ehkä 10 v historia omistajuudesta.
Valtioneuvoston asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä 11.10.2007/893 5 luku Rekisteröintiasiakirjat 20 § Rekisteröintitodistuksen katoaminen Kadonneen tai turmeltuneen rekisteröintitodistuksen taikka sen osan tilalle on kirjallisesti pyydettävä rekisteröinnin suorittajalta uusi todistus. Samalla on esitettävä kirjallinen selvitys todistuksen tai sen osan katoamisesta. Uusi rekisteröintitodistus annetaan ajoneuvon rekisteriin merkitylle omistajalle tai jos omistaja on vaihtunut, uudelle omistajalle, jos hän esittää selvityksen omistusoikeudestaan.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Oisko tuossa joku, että se avon tavaratila, jossa lisäpenkit sijaitsee, ei enää täytä pakettiauton kriteereitä ja väliaikasia istuimiakaan ei siten voida takana pitää? Tuollastakaan asiaa tuskin konttorien sedät ja poliisit miettii tai kiinnittää huomioo. Sellasessa käsityksessä mie oon ainaki eläny ettei pakettiautona sais nuilla vehkeillä ajella avona ku 2-hengen voimin ja henkilöautona sitten takanakin sais olla porukkaa nauttimassa tilavista paikoista ja leppoisasta kyydistä. Korjatkaa toki joku yli 2-paikkaisen avopakettiauton omistaja. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Juuri näin.Tyyppihyväksytty irrotettavalla katolla ja korin yläosalla.Turvavyöt muuttaa lantio vyöksi tai tekee turvakaaren niin saa kolmipiste vyöt kiinni,ei se turvakaari muutenkaan tuossa ole pahitteeksi jos tuo pärekori kaatuu syystä tai toisesta niin voi tulla vähän ahtaat oltavat.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Pakettiauto (umpi) | kj_temmes | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 27.11.2010 15:27 |
Umpi vw lt lavapeliksi? | jansku | Chit-Chat | 0 | 20.02.2008 17:19 |
BS vai BFG? + ET kysymys | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 26.04.2005 10:17 |
HJ-61 kysymys | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.04.2005 14:05 | |
Umpi suitsasta avo suikka | BeGe | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.07.2004 09:58 |