![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() ei se vanha ja väsyny kello jaksa taistella enää painetta vastaan. uutta kelloo tai lisäjousta. mulla aikanaan jakso pitää just 1,4bar letku tulpattuna. (vakio turbo modattuna isommilla siivillä, coolerikin oli) tosin syötöt tapissa ja ahdonalanen maksimillaan...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
minkäs moinen turbo sinne sorvattiin? mitkä on vakion ja nyt uuden mitat? se on kyllä aika armottoman ahdas se geeärrän pakopesä.. minkä moinen cooleri on, ettei se vuotaisi? ja mitä siis ahdot nyt ovat?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Cooleri on vajaa 80cm pitkä, 3" lähdöillä ja 2" rosteriputkesta tein ahtoputket, coolerin alalaitaan tarkoituksella jätetty n, 1mm kokoinen reikä, jotta kondenssivesi pääsee pois, en usko että tuosta johtuu.. Ahdot käy maksimissaan 0,7 barissa, eli vakiot on. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämäki turbo on muokattu isommille siiville, teitin projektitopicista se idea on lähtöisin ![]() Säädetäänkö sitä ahdonalaista syöttöä mistä? Sen peltihupun alla olevasta ruuvista olen säätänyt vain.. Oliko sun GR:ssä koneelle muuten tehty mitään, vai tohtiiko ihan vakiossa käyttää yli barin painetta? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
itse pistin bleedin sinne väliin (t-haara mistä lähtö avoimeksi) ja käänsin puol kierrosta perussyöttöjä.
nopeasti kun polkasee kaasua niin ahdot nousee 0.8 ja tasaantuu 0.7. muuten toimii ok, mutta kun ei ole käännetty ahdonalaisia sieltä kalvolta niin loppuu meno ylemmillä jengoilla. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jeps, eli tulppasin letkun niin johan alko paineet nousemaan! Ainakin 1,3 barissa kävi, mutta täytyy laittaa siihen letkun väliin rajapaine/ohivuotoventtiili..
En kyllä huomannut että ahtojen nostolla olisi ollut paljon vaikutusta vetoihin, täytynee syöttöjä nostaa vielä isommalle. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mistä mittaat ahdot,onko pakoputki vakio vaiko isompi? Jos tuo 0.7bar--->1.3bar ei tunnu missään niin silloin äkkiä tuntuis että jotain vikaa on,tosin tämäkin hyvin autokohtainen. Onko hukkiksen tanko kuinka jäykkä liikkumaan,jos liikkuu keveästi niin lisäjousta peliin. Itsellä ainakin pajeron vakio omena ahdin riitti pohjauttamaan 1,5bar mittarin reilusti kun otettiin kellolta putki pois
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
syöttöpumpun päällä on se peltikansi neljällä M6 pultilla kii, se irti. sitten varovasti nostat kannen ja tulee vastaan kalvo. merkkaa se et missä asennossa se on ollu ennen ku irrotat jos haluat palauttaa vakio asetuksiin. no enikeis nosta kalvo pois ja siinä on kiinni kara tappi. karan varressa on ~2mm paksuinen muoviprikka sen voi heittää mäelle. sitten kun tarkkaan kattoo karatapin reikään niin siellä kyljessä pitäs näkyä pieni reikä. nyt asennat karatapin paikoilleen niin et silloin kun karan lovi on isoimmillaan se osoittaa sitä pikku reikää kohti. sitten vaan kasausta. se iso mutteri kannessa jota vasten jousi nojaa niin siitä voi säätää savuherkkyyden et millä paineella alkaa ahdon alainen syöttö antamaan soppaa.
halutessaan karatappia voi hieman vaikka rälläkällä muokkailla vielä ohkasemmaks. jokos oli tarpeeksi vaikeasti selitetty ![]() Tossa tehdään ja selitetään homma volkkarin pumppuun, mut samat kikat pätee parollin diesel kikiin. http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...en-lisaeys.php mittaappa paineet imusarjassa, tippuu jonkin verran kun menee kuulerin läpi... Viimeksi muokannut jv : 01.07.2011 10:31 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt ei kiihdytyksessä tullu juuri ollenkaan savua, aiemmin on tullu jos reilummin polkasee. Cooleri on keulilla ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxin nosto | max_58 | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 11.02.2014 12:11 |
Myyty Nosto | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.10.2009 21:02 |
Patrollin syöttöjen/ahtojen nosto 2,8td | laatikko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.03.2008 11:38 |
Auton nosto. | MakeH | Chit-Chat | 11 | 17.01.2005 12:44 |
Kopan nosto? | jv | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.04.2004 10:12 |