Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.06.2011, 22:41
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Jaahas projekti etenee ruiskutuksen suhteen nyt niin että orkkis boxi otti menolipun kuubaan kun pienen juotoksien korjauksien jälkeen megan boksi alko toimailee ,tänään lyötiin piuhat kiinni kaverin kanssa ja jotain säätöjä/arvoja kaveri sinne rukkaili kun on niitten kanssa enemmän pelannut ,no tuloksena oli ensimmäisellä startilla käymään ja totteli jopa kaasuakin mutta käyntiä riitti vain noin 20-30 sekunta ja savu megasta ulos (:
Joku suuttimiin liittyvä kikkare kyrvähti eli toisin sanoen ei ollut esivastuksia kun siinä megassa on jokin toiminto millä sitä virtaa sai laskettua(tai jotain) ja muutamat olivat saaneet näin toimimaankin no mutta tuo kikkare vaihtoon ja vastukset väliin ja elätellään toivoa että alkaa toimaamaan että pääsee sääteleenkin joskus (:
Turvavyötkin tuli asennettuu vihdoin ja viimein joutu tosin hitsaa kaariin putkee lisää että sai johki kiinniki ne, ym.pikkujuttui tullu ruuvailtuu...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.06.2011, 14:15
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Megassa on PWM (pulse width modulation) säätö ruiskuille, jos ei matala-vastuksisiin halua esivastuksia.

Kannattaa tutkua finsquirttia, esim. http://www.finsquirt.net/forum/viewforum.php?f=15 -> http://www.finsquirt.net/manuaali/Me...rt_ohje_v1.pdf ja sieltä kappale 5.3.1 PWM-arvojen asettaminen
eli sivu 45. Alla copy-pastea.

-Paavo

Matalavastuksisilla suuttimilla(alle 4 ohmia) PWM täytyy ottaa käyttöön suuttimien
ylikuumenemisen ja rikkoutumisen välttämiseksi. Toinen vaihtoehto on käyttää
etuvastuksia. Katso myös kappale Polttoainejärjestelmä. PWM-arvot on ehdottomasti
säädettävä kohdalleen, ennen kuin lähdet ajamaan autolla. Tyhjäkäynnillä suuttimien
aukioloajat ovat lyhyet ja suuttimien rikkominen väärillä PWM-arvoilla
epätodennäköistä. Ajettaessa autolla, suuttimien aukioloajat kasvavat merkittävästi ja
suuttimet saattavat ylikuumentua väärillä PWM-arvoilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.06.2011, 15:31
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Megassa on PWM (pulse width modulation) säätö ruiskuille, jos ei matala-vastuksisiin halua esivastuksia.

Kannattaa tutkua finsquirttia, esim. http://www.finsquirt.net/forum/viewforum.php?f=15 -> http://www.finsquirt.net/manuaali/Me...rt_ohje_v1.pdf ja sieltä kappale 5.3.1 PWM-arvojen asettaminen
eli sivu 45. Alla copy-pastea.

-Paavo

Matalavastuksisilla suuttimilla(alle 4 ohmia) PWM täytyy ottaa käyttöön suuttimien
ylikuumenemisen ja rikkoutumisen välttämiseksi. Toinen vaihtoehto on käyttää
etuvastuksia. Katso myös kappale Polttoainejärjestelmä. PWM-arvot on ehdottomasti
säädettävä kohdalleen, ennen kuin lähdet ajamaan autolla. Tyhjäkäynnillä suuttimien
aukioloajat ovat lyhyet ja suuttimien rikkominen väärillä PWM-arvoilla
epätodennäköistä. Ajettaessa autolla, suuttimien aukioloajat kasvavat merkittävästi ja
suuttimet saattavat ylikuumentua väärillä PWM-arvoilla.
Jep jep mutta näin kävi siltikin eli oire voipi olla muuallakin.....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.06.2011, 22:14
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Tänään kerkes taas tätäkin nyppiin ja ehjätty boxi paikalleen ja vastukset suuttimien väliin ja taas ekal startilla käymään ja nyt myös jatkoi käymistään...
Erinäisiä imu/alipaine vuotoja korjailtiin kuten myös bentsiini vuotoja niin pikku säätelyllä saatiin käyntiäkin jo vähän suuntaansa niin eiköhän se siittä jotenkin ala toimiinkin ku muutaman ehtoon sillä tossa ajelee ees testaas säätöjä sisään.............
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.07.2011, 22:52
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Tänään tuli säädeltyy ja koeajeltuu ja muuten toimailee kohtuullisesti jo mutta isolla puolella kun lyö lapun lattiaan nii eka lähtee vetämään mut puutuu bensan puutteeseen tai bensanpaineen ainaki jos huomenna laittas bentsiinin painemittarin ja varmaan pitää prikkaa lyödä säätimen kalvon väliin vai onko muita ideoita...
On meillä innovaten laajakaista lambdakin kii mutta se sekoilee toistaiseksi jotain omiaan vähän nii ei oikeen saatu siihen mitää järkevää tolkkuu...
Ja huono puoli on myös tuo normaali imusarja mihin tuo ruutta mööpeli on isketty kun ei kurkut oikeen oo kohillaan niin vaikuttanee virtauksiin???
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.07.2011, 00:55
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

hirveesti näihin bensoihin perehtyny mutta loppuiskohan bensapumpulta tuotto kesken, isommalla linjapaineella sitä saa varmaan pelattuu jonkunverran. ja tarkastaa bensalinjat jos jossain joku ahdistaa vaikka painetta oliskin niin ei se pääse paljoo sen paremmin virtaamaan. seos toki vaikuttaa aika radikaalisti tuohon käyttäytymiseen varmaan vetää yläpäässä laihalle jos tuo linjapainekerran romahtaa.. koita saada se lambda toimii ja saa jotain osviittaa putkenpäästäkin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.07.2011, 05:39
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
hirveesti näihin bensoihin perehtyny mutta loppuiskohan bensapumpulta tuotto kesken, isommalla linjapaineella sitä saa varmaan pelattuu jonkunverran. ja tarkastaa bensalinjat jos jossain joku ahdistaa vaikka painetta oliskin niin ei se pääse paljoo sen paremmin virtaamaan. seos toki vaikuttaa aika radikaalisti tuohon käyttäytymiseen varmaan vetää yläpäässä laihalle jos tuo linjapainekerran romahtaa.. koita saada se lambda toimii ja saa jotain osviittaa putkenpäästäkin
Bensapumppuna toimii MSD minkä notuleita nyt en muista mutta 500heppaan lupaavat riittävän ja 8mm letkuu/putkee tulee bentsiini...
Internetin saloista lueskellu ni se bensanpaine on vaikuttanu muilla ja prikkoja ovat laittaneet eli kai sekin pitänee kokeilla ja tosiaan saada lambda näyttään jotain järkevää...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeroiden osien sopivuus Tiikeritapaus Tekniikka & Jutustelu 6 26.02.2009 20:26
UAZ osien hakureissu eestistä Revolver Tekniikka & Jutustelu 95 02.08.2006 07:15
KOLEHDIN KERUUTA! PikkuF Tekniikka & Jutustelu 102 29.07.2006 21:05
Osien tilaamisesta? Sjmies Tekniikka & Jutustelu 2 11.11.2004 17:11
osien kromaus Yleiset 4 12.06.2003 18:38


Sivu luotu: 21:35 (GMT +2).