![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tere. Mielenkiinnolla seurailen projektiasi, koska itsellä samanmoinen käsillä paitsi kori on Long malli. Metsästysreissukäytttöön omakin on myös tulossa, et ei ole tarkoitus alkaa tekeen mitään aivan mahottomia. Runvan vinssi ja 235/75-15 Fedima Extremet tilattu. Purkua vähän aloiteltu ja ruostepaikkoja tökitty esiin. 2,5 tuuman korotuksen tein taakoja jatkamalla ja se saa aluksi ainakin kelvata. Pohjapanssareita pitäis suunnitella ja perillä myös suojat. Palkkihelmat mietityttää pitäiskö alkaa tekeen, mut taidan viel säilyttää alkuperäiset. Itsellä ollut myös mielessä tuo sama väri vaihtoehto jos jossain välissä maalais. Kieltämättä välitettyä jakolaatikkoa mielestäni kaipaili. Mitä kävin vähän metsässä kokeilemassa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
ota vakaajan tanko pois sitä ei suzuki kaipaa..
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hieno homma! Meinaatko esitellä projektia täällä? Mä mietin myös noita palkkihelmoja, mutta tällä hetkellä ne on niin hyvässä kunnossa, että jätän silleensä. Sitten kun ruttaantuu jossain kannossa, niin katotaan sitten ![]()
__________________
Suzuki SJ 413 -87 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuskin saan aikaseksi että tekisin juttua tänne
![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Homma jatkuu
Nyt ollaan taas Suzukin kimpussa. Onkos jollain jotain kikkakolmosta noihin ovensaranoiden kiinnitysruuveihin, kun ei meinaa lähteä iskumeisselilläkään irti. Pelti vaan painuu sisäänpäin jos oikein kovaa lyö. Maalitkin on jo poistettu ruuvien ympäriltä. Ja mistäs olette hankkinut noita kopan ja rungon välissä olevia kiinnityspulttien kumeja?
Aikatauluhommia aloin miettimään ja ajattelin, että jos säästäisi aikaa ja jättäisi tuon ohjauspulpetin purkamatta maalausta varten. Suojaisi vaan sen hyvin. Siinä meinaan aikaa vierähtää kun alkaa sitä ihmettelemään irti ja takaisin ![]()
__________________
Suzuki SJ 413 -87 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hitsaa ISO mutteri kiinni reilulla virralla siihen pultin kantaan.
Just viimeviikolla omastani jouduin samalla konstilla irrottamaan.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itse aukaisin ruuvit taltalla ja moskalla..eli taltta ruuvinkannan kylkeen ja lyöntiä ja helposti aukesi!
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tällä tyylillä minäkin ne aukasin ja toiminee tuo hitsaushommakin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Suosittelen sen purkamista, ei ole niin paha homma kun voisi kuvitella. Ja jälleen kerran, ota purkaessasi paljon kuvia eri vaiheista.
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia neuvoista! Tein vähän katkaisulaikalla koloa kantaan ja sitten iskua taltalla. Yksi ristipääkantanen on vielä etulokarissa kiinni, mutta sen joutuu poraamaan irti, kun en viitti rikkoa peltejä.
Välitysten muutos vähän kiinnostaisi, mutta kun haeskelin tietoa, niin suurimmassa osassa keskusteluissa sanotaan, että se vaikuttaa myös 2H ja 4H puoleen alentavasti. Jossain tosin oli, ettei vaikuttaisi mitenkää... Mun kaukaisimmat metsästysmaat on yli 400 km päässä joten en haluaisi niihin hirveästi muutoksia. Napalukot tarttis ton välimatkan takia jostain saada, mutta nyt ei budjettiin mahdu ainakaan uudet. Noi etulokasuojat ja valomaski lähtee näköjään näppäristi yhdessä irti. Yritin niidenkin yhdistäviä ruuveja irroitella ensin. Ruuvien lisäksi on peltejä yhdistelty saumoista juottamallakin, joten jätän ne toisiinsa kiinni. Täytyypä sitten miettiä tota konsolin purkamista vielä.. Näyttää siltä, että alustan kaikki pultit on ihan entisiä... Sitä kyllä vähän arvelinkin.. Kuvissa tämänhetkinen työvaihe. Kun katselee kuvia, niin tuntuu ettei homma paljoa edisty, mutta koko ajan jotain auton ympärillä tapahtuu ![]() ![]()
__________________
Suzuki SJ 413 -87 Viimeksi muokannut BillyJoe : 27.06.2011 22:51 Perustelu: Lisätty kuvat ja höpinää |
#11
|
|||
|
|||
![]() Päivityksiä
Taas on pari lyhyttä päivää kerennyt tekemään. On niin tuskaisen kuuma! Eilen saatiin vängättyä koppa pois päältä ja se jäi talliin sisälle nokka taivasta kohti. Vähän meinas hermo mennä kun ei saatu ihan tarpeeksi ylös tuolla taljalla, vaan piti keikutella takarenkaiden yli. Jälkeenpäin ajateltuna olisi varmaan kannattanut ottaa vaan pihalle, kun on meinaan pikkasen likasta puuhaa ton pohjan putsaaminen. Siinä se eilisen tuotos olikin..
Tänään vedin etulokarin kaarista haperoa peltiä pois ja täytyy vielä miettiä ottaisiko enemmänkin.. Tulis helpommaksi noi ruostehommat ![]() Kävin tuossa kuumimpaan aikaan vähän ostoksilla ja kävin hakemassa autoon pohjamaalin jo valmiiksi, niin saa vetää heti kun tulee peltejä puhtaaksi. Sain pohjamaalin mustana, niin ei tarvitse puskureihin ym. erikseen hankkia mitään värejä. Oli muuten hyvä palvelu tuolla Provärissä! Samalla katsottiin jo pintamaalikin valmiiksi ja täytyy hakea pois kun on ajankohtaista. Myyjä sekotti purkin ja kuivatti väriä metallilastaan, niin sai tarkastettua sävyn. Ihan oli sitä mitä toivoinkin!
__________________
Suzuki SJ 413 -87 |
![]() |
Luokat |
metsästys, projekti, suzuki sj413 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |