![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() pakoputki konepellistäonko laillinen? Katsastajat täällä eivät osanneet sanoa. Autona lj70
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No kukas sen osaa sanoa, jossei katsastusmiehet?? Kai se sitten on laillinen nykyään, kunhan ei haittaa näkemistä!!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämmöstä tuolta sivuputkikeskustelusta.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
kyllähän se turbo vaimentaa tarpeeksi
![]() ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#5
|
||||
|
||||
![]()
42 § (22.3.2001/280)
Pakoputkisto 1. Pakoputken on oltava siten sijoitettu, ettei sen mikään kohta ole vaarallisen lähellä polttoainesäiliötä tai -putkea. Jos pakosarjan tai -putken yläpuolella on polttoainejärjestelmän laitteita tai polttoaineputkien liitoksia siten sijoitettuina, että mahdollisen vuodon sattuessa polttoainetta voi tippua tai valua pakosarjalle tai -putkistolle, tai jos polttoaineen syttymisvaara muutoin on ilmeinen, on pakosarja tai -putkisto varustettava tarkoituksenmukaisella suojuksella. 2. Pakoputkiston pään tulee olla siten sijoitettu ja suunnattu, ettei pakokaasuista ole tarpeettomasti haittaa auton matkustajille, jalankulkijoille tai muille tien käyttäjille. Muun kuin M1- ja N1-luokan ajoneuvon pakoputken pään tulee olla suunnattu taaksepäin tai vasemmalle. Jos pakoputki vasemmalla sivulla tai takana vasemmalla puolella on suunnattu enemmän kuin 45° vasemmalle, on sen pää lisäksi käännettävä siten, että pakokaasut suuntautuvat vähintään 45°:een kulmalla vaakatasosta alaspäin. N2- ja N3-luokan ajoneuvossa pakoputki saa olla suunnattu ylöspäin, jolloin sen tulee ulottua ainakin ohjaamon ylimmän kohdan tasolle. Pakoputken ulkohalkaisija saa olla enintään 120 mm, tai jos siihen on erityistä syytä, enintään 150 mm. 3. Pakoputken pään ympärillä, 50 mm:n matkalla sen päästä mitattuna, on oltava vähintään 50 mm vapaata tilaa. Muuta traktoriksi, niin 150mm pakoputkipellistä läpi... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No eipää vaimenna, kyllä vaimennin tarvitaan, ja se kun ei sovi pellin alle niin se torppaa tuon ajatuksen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onhan raktorissakin vaimennin konepellin yläpuolella
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
mite se G sitten vaikutti tohon?
|
#9
|
|||
|
|||
![]() ![]() Mitenkäs jos jonkun tuommosen rattorin putken asentas silleen, että se ois vaikka a-pilarin myötäsesti, niin ei haittais juuri ollenkaan näkyvyyttä ![]() Noitahan on vaikka minkä kokosella röörillä ja vaimentimen paksuudella..... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikös sitä putkea saa ihan valmiinakin ettei tarvitsisi ruveta konepellistä sitä rullaamaan? ![]() ![]() ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
eihän se mikään amerikan homma ole ja tuleepahan semmoinen kun sattuu tulemaan...
![]() Ja nyt kun pitäisi pajalla olla niin täällä sitä vaan nettioffaillaan.. hyi minä! ja topiccikin hävis niin kaikkihan menee ihan putkeen taas.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs muuten noin virallisesti luokitellaan vaimentimeksi. Tarviiko olla tehdastekoinen vai kelpaako mikä vaan tötterö putken välissä? Ja kyllähän se jo hieman vaimentaa kun on pari metriä putkea, onko tämä sitten vaimennin?
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep ISORY |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Lj 70 pakoputki | Hailux | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.12.2010 20:40 |
Pakoputki | 2,4TD | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.03.2009 13:03 |
Pakoputki HJ:hin | samid | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 18.09.2006 16:40 |
Pakoputki | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.07.2006 22:14 |
o:lt 31 tdi pakoputki | kristian | O/M/V Muut | 0 | 28.04.2005 21:08 |