Sen lisäksi Volvo on aivan täynnä kaikenmoisia hämäriä sähkövikoja. Jos oikeen muistan niin vm.2001-2003 mittaristo kuolee n.200tkm kohdalla. Syynä huonot tinaukset thaimaassa. Itsellä on sopivasti vm.2002 ja juuri tuo kyseinen ongelma. Sen myötä tulee SRS-herja mittaristoon, joka on muuten helvetin vaikee saada pois sieltä. Avron puoleen kannattaa kääntyä jos sen haluaa pois

Ei todellakaan kannata mennä yhteenkään AD-korjaamoon tms. Itse kävin kahdessa ja kummassakaan herjaa ei saatu pois. Tuo mittaristo ohjaa muuten myös keskuslukkoa, puhallinta, vilkkuja ja tais olla vielä jotain muutakin. Erittäin helppo irroittaa. Mikäli mittariston voi korjauttaa niin maksaa vajaa 200€. Mun mittaristo korjattiin Rovaniemellä ja sai 2v takuun työlle. Valojen kytkin hajoilee myös. Sen seurauksena mittariston ja kojelaudan taustavalot pimeenä. Auttaa kun hinkuttaa sitä valokytkintä. Ratkaisu on myös uusia se. Itse en ole jaksanut. Perussettinä joka tuntuu kuuluvan nykyään kaikkiin autoihin vakiovarusteena niin keulasta menee puslat. En tie mitä pilipali puslia nykyään autoihin tehdään, mutta tuntuu että kaikkiin autoihin keulan puslat pitää vaihtaa joka vuosi uusiin. Myös Volvoon. Moottorissa on myös perin hämäriä tunnistin vikoja silloin tällöin. Itse en myöskään lämpene noille jatkuville nitinöille mitä se auto pitää.
Mulle varoiteltiin myös Volvon automaatteja. On kuulemma erittäin tarkka huollosta. Tiedä sitten. Mutta näyttäisi melkein kaikki T5 mallit olevan automaatteja. Sen myötä vaikka kuinka nokalla on tehoa niin ei se auto mihinkään liiku. Tehokas auto on aina hyvä pilaa automaatilla. Näin on tehty myös Octavia RS:n ja Fabia RS:n kanssa kun niihin on tungettu DSG, joka on ihan perseestä niissä autoissa. Paljon paremmin tuntuu liikkuvan VAG-groupin 1.8T koneiset autot kuin T5 Volvo. Ne myöskin kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin Volvo.
225/45-17 renkaiden myötä pitää myös kääntöympyrää rajoittaa. Ottaa lokasuojiin kiinni. Itse en ole jaksanut rajoittaa vaikka onkin kohtuu helppo nakki. PK-seudulla tuo pysäköinti Volvolla on myös niin perseestä. Parkkipaikat kun on mitoitettu jollekin japanin kinnereille. Sen seurauksena auton kyljet on lommolla kun kaikki nilkit paiskoo niitä kylkiä vasten oviaan. Ei kyllä tajua mikä ongelma on hieman varoa kun oven avaa.
Mutta Volvolla kun pääsee maantielle niin se on muuten juhlaa. Myöskin jos on selkäkipuja silloin tällöin niin joku noissa Volvon jakkaroissa on, että vaikka kuin on selkä kipee niin Volvolla pystyy vaan ajamaan. Enkä muuten itse ole huomannut mitään eroa ajetaanko E10 bensalla vai 98:lla. Ainoastaan silloin jos vetää kärryä perässä niin kannattaa ajaa 98:lla. Vie silloin huomattavasti vähemmän, mut ilman kärryä, mielummin 95:lla.
Ja tosiaan kuten Pee tuossa mainitsi niin AWD malleissa on muutamia bugeja liittyen nelivetoon. T5 malli on myös siitä nihkeä että sitä ei erota perus V70 Volvosta millään. Tuli kerran parkkipaikalla vertailtua. Penkit ihan samanlaisia kummassakin. Ja nuo nahkajakkarat on kohtuu liukkaat sporttisessa ajossa kun ei ole minkäänlaista kuppimuotoilua.