Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.05.2011, 19:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Yön ja toisenkin yön yli nukuttua olen vakuuttunut että tuo lukko ei tuohon perään sovi ilman isompaa muokkausta. Lautas pyörä pitäisi siis saada n. 6,5 mm vasemmalle, no sehän hoituisi saman paksuisella "shimmi" levyllä lautaspyörän alle ja vasempan reunaan riittävästi shimmilevyjä, vaan oikeasta reunasta taas pitäisi poistaa vastaavasti tavaraa jotta perä mahtuisi varattuun tilaan, tosin laakeri ei sitten enään mahdu perään kiinni.
Joten, mahdoton yhtälö tähän perään.

Joten tämä lukko lähtee myyntiin jahka olen sen putsannut asennus yritys rasva jäljistä ja pakannut laattikoonsa.

t. Ismo Ämmä
Sulla kun on harvat välitykset, niin tarvettahan olisi saada lautaspyörää poispäin pinionista, eli akselia banjokopan puolelta katsottuna vasemmalle. Se ei harvan välityksen lautaspyörällä ja tiheän perän murikalla onnistu millään shimmeillä, vaan ainoa tapa olisi koneistaa lautaspyörää ja/tai murikan vastinpintaa. Eli siis ei oikeastaan onnistu koska ei siellä ole matskua mitä kannattaisi lähteä poistamaan.


Mutta äläs nyt vielä luovuta, kyllä sulla ihan oikean akselin lukko on. Ongelmana sulla on nimenomaan se, että sulla on harvat välitykset ja tiheiden välitysten murikka. Tiheät välitykset tarvitsevat tuon lautaspyörän kiinnityksen lähemmäs pinionia, koska tiheissä välityksissä pinionin halkaisija on pienempi kuin harvoissa välityksissä. Jos sulla olisi tiheät välitykset, niin tuo murikka "siirtyy" automaattisesti oikeaan paikkaan.

Jos olet vaihtamassa joskus tiheämpiin välityksiin, niin pidä ihmeessä lukko tallessa

Kyllä RD116:n sinne sun D44:ään pitäisi mennä ihan varmasti. Onko kyseinen kikotin tämän näköinen mikä sulla on?

http://store.arbusa.com/ARB-Air-Lock...116-P3511.aspx

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.05.2011, 21:38
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Lukkoa perään.


Jep taidan ymmärtää.
Tarvii säästää euroja ja hankkia tiheämmät välitykset kumpaankin perää ja sitten koitetaan lukottaa uudestaan.

Tämähän on kiinan kopio tuosta kuvan värkistä ja kulmikas tuosta yläpäästään.

Sunnuntaina mennään Jatilan maastoihin Mäntsälään nautiskelemaan harvan ja lukottoman JEgoNEERin kulusta joka sekin on ihan mukavaa.

t. Ismo Ämmä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sulla kun on harvat välitykset, niin tarvettahan olisi saada lautaspyörää poispäin pinionista, eli akselia banjokopan puolelta katsottuna vasemmalle. Se ei harvan välityksen lautaspyörällä ja tiheän perän murikalla onnistu millään shimmeillä, vaan ainoa tapa olisi koneistaa lautaspyörää ja/tai murikan vastinpintaa. Eli siis ei oikeastaan onnistu koska ei siellä ole matskua mitä kannattaisi lähteä poistamaan.


Mutta äläs nyt vielä luovuta, kyllä sulla ihan oikean akselin lukko on. Ongelmana sulla on nimenomaan se, että sulla on harvat välitykset ja tiheiden välitysten murikka. Tiheät välitykset tarvitsevat tuon lautaspyörän kiinnityksen lähemmäs pinionia, koska tiheissä välityksissä pinionin halkaisija on pienempi kuin harvoissa välityksissä. Jos sulla olisi tiheät välitykset, niin tuo murikka "siirtyy" automaattisesti oikeaan paikkaan.

Jos olet vaihtamassa joskus tiheämpiin välityksiin, niin pidä ihmeessä lukko tallessa

Kyllä RD116:n sinne sun D44:ään pitäisi mennä ihan varmasti. Onko kyseinen kikotin tämän näköinen mikä sulla on?

http://store.arbusa.com/ARB-Air-Lock...116-P3511.aspx

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 28.05.2011 13:48
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiacen lukkoperän kiristäminen Tekniikka & Jutustelu 18 19.11.2013 07:57
Lukkoperän korvaaja??? Tekniikka & Jutustelu 13 06.12.2007 16:21
Lock Right -lukkoperän öljyt?? akke Tekniikka & Jutustelu 2 22.10.2006 17:47
Mitä huomioida porttaalien asennuksessa ???? Tekniikka & Jutustelu 3 03.02.2006 10:47
Lukkoperän lisäaine Yleiset 3 03.02.2004 19:07


Sivu luotu: 16:23 (GMT +2).