Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.05.2011, 22:48
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Väärää perääkö??


Yksityiseltä ostin ja piti sopia. Jos teetäisi lautaspyörän alle sopivan "shimmilevyn" niin sitten tarvis jo pidemmät pultitkin.
Laatikossa lukee vain RD 116 ja ohjeissa RD 116 Dana 44, 30 spline, 3.92 & up.
Perä lienee sitten tuo harvempi versio?
Tarvii vundeerata mitä teen, ehkäpä laitan myyntiin koko mötikän.
t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pitää muistaa murikan "carrier break", eli otitko varmasti oikean murikan? D44:ssä 3.73 ja siitä harvempi välitys vaatii eri murikan kuin 3.92 ja siitä tiheämpi.

Veikkaisin että sulla on tullut väärä murikka. Eroa siinä lautaspyörän sijainnissa suhteessa pinioniin on muistaakseni jotain 3-4 millin luokkaa. Jollain asiallisesti koneistetulla spacerillä murikan ja lautaspyörän väliin toki siitäkin voisi selvitä.. Tuskin se kestävyyteenkään kauheasti vaikuttaa?

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.05.2011, 07:12
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Nyt on hyvä syy vaihtaa välitykset tiuhempiin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.05.2011, 08:35
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Laatikossa lukee vain RD 116 ja ohjeissa RD 116 Dana 44, 30 spline, 3.92 & up.
Perä lienee sitten tuo harvempi versio?
Tarvii vundeerata mitä teen, ehkäpä laitan myyntiin koko mötikän.
t. Ismo Ämmä
Laske pinionin ja lautaspyörän hampaat ja räknäät välityksen. Jos ja kun sulla on harvempi kuin tuo 3.92 niin pinionihan on isompi ja shimmi ei auta vaan pitäis saada tavaraa pois lautaspyörän ja lukon tasopinnoista. Ehkäpä fifti-sixti jaolla sorvailemalla molempiin jäisi tarpeeksi ainevahvuutta koneistuksen jälkeen. Viisaampaa olisi tietty vaihtaa välitykset tiuhempiin, 37" renkaalla olis hyvä olla esim. 4.56 tai mieluummin vaikka 4.88. (itellä 35" ja 4.56)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.05.2011, 15:23
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Perät tiheimmiksi!


Joo totahan vois harkita jotta päivittäisi perät tiheimmiksi

Laskin hampaa. Lautaspyörässä on 47 hammasta ja pinion pyörässä 13 hammasta. Mitäs näistä nyt sit selvii.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.05.2011, 15:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

47 jaettuna 13 = 3.62 välitys. Onko muuten tuollaista edes D44:n perään, mun mielestä 3.54, ja seuraava on 3.73

Noi hammasluvut kyllä pitäisi löytyä stanssattuna lautaspyörästäkin, mistä on helppo laskea välitys. Joka tapauksessa sulla on harva välitys. Eikös sulla sen verran isot renkaat ole kuitenkin Jegoneerissä, että kannataisi nuo välitykset melkein tosiaan vaihtaa muutenkin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.05.2011, 15:32
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

jos jaat ison hammasmäärän pienen hammasmäärällä saanet vastauksen...

eli 47 / 13 = 3.61 veikkaan mä ... (aika harvalta kuulostais)

EDIT: TimoL oli nopeempi ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.05.2011, 15:38
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Niin sittehän tulee harmiks, että toiseen päähän jää vielä se väärä carrier tiheille välityksille ja sekin pitäs vaihtaa. Tosin löytyyhän noihin harvemman välityksen tasauspyörastöihin "paksuja" tiheämpiä väityksiä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.05.2011, 16:38
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Question

Välitykset?


Joo mäkin sain tuon 3.61.
Nyt vedetään henkeä ja lyödään JEgoNEERi nippuun huomenna, taka akselin koppa vuoti ja samalla kun sen aukaisen laitan kopaksi etuakselin paksumman jos se sinne käypi vara akselista.

Sunnuntaina mennään sitten näillä harvoilla välityksillä Mäntsällään vetämään Safaria.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 26.05.2011 21:19
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.05.2011, 18:17
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

37 renkailla, suora viimmenen vaihde jne niin jos vähäkään ajelee mettäajon lisäksi maantiellä niin 4 ja puoli olla se välitys että on jotain järkeä 4.11 on ainakin vielä liian vähän
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.05.2011, 19:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Toki se on myös vähän koneen voimavaroistakin tietysti kiinni, mutta ainakin XJ:n nelilitraisella ja automaatilla varustettuna, jo 35" renkaat kaipaa 4.88 välityksiä jos ei meinaa ihan toivottaman tahmaiseksi etenemistään saada.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiacen lukkoperän kiristäminen Tekniikka & Jutustelu 18 19.11.2013 07:57
Lukkoperän korvaaja??? Tekniikka & Jutustelu 13 06.12.2007 16:21
Lock Right -lukkoperän öljyt?? akke Tekniikka & Jutustelu 2 22.10.2006 17:47
Mitä huomioida porttaalien asennuksessa ???? Tekniikka & Jutustelu 3 03.02.2006 10:47
Lukkoperän lisäaine Yleiset 3 03.02.2004 19:07


Sivu luotu: 15:15 (GMT +2).