![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Mistä typpikaasupullo pääkaupunkiseudulla?Jousituksen muutosten vuoksi ajattelin hankkia itselle kaasupullon niin onnistuu säätely omatoimisesti - mutta mistä sellaisen ostaa? Woikoski myy 5 kg pulloja 400€ hintaan, mikä kuulostaa vähän paljolta. Onko mitään halvempaa vaihtoehtoa?
|
|
||||
|
||||
![]()
Kysyppä jostaki sammutihuollosta, tääläpäin olikoha 5kg,(n.reilu 400mm korkia) pullo 100€.
|
|
|||
|
|||
![]()
tee vuokrasopimus 3-5 vuodeksi, tuollaisessa pitemmässä sopimuksessa hinnat ovat yleensä omistamista järkevämpiä. samalla jää katsastukset pullon haltijan hoidettavaksi.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tilaa jenkeistä semmonen iskarintäyttöön tarkoitettu pieni pullopaketti. Jää halvemmaksi kuin nuo vuokrapullot ja sitä alustaa on järkevämpi säädellä siellä maastossa eikä aina ajaa tallille säätämään
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vuokrasopparit on kyllä niin kalliita että ei ne kannata jos ei käytä kaasua juuri nimeksikään. Ainakin hitsauskaasuissa 5 vuoden vuokra on kalliimpi kuin uusi oma pullo niin en nää siinä mitään järkeä minun käytössä.
|
|
||||
|
||||
![]()
Suunnittelin sellaista kyllä jossain vaiheessa, mutta niissä oli huolena että kierteet ei välttämättä sovi suomalaisten täyttöfirmojen koneisiin. Täyttöletkut ja mittarit tuli kyllä maailmalta mutta pullon jätin sinne. Pientä pulloa olen kyllä hankkimassa niin että säätely onnistuu helpommin reissussa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jos en kovin ole erehtynyt niin happi/co2 pullon voi muutoskatsastaa typelle.
|
|
||||
|
||||
![]()
Pari settiä olen nähnyt niin niissä on ollut aika kattava muunnosnippasarja mukana. Oma paketti on tehty sukelluspullosta ja muutkin osat löytyi samaisesta liikkeestä. Hoitavat minulle myös pullon täytön. (pullopaketti, mittarit ja letkut oli n.200€ ja täyttö noin 20€)
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
|||
|
|||
![]()
Co2 pullosta ei saa muutoskatsastamallakaan typpipulloa koska typessä täyttöpaine n 200 bar ja hiilaripullossa n 50 bar vaikka täytetäänkin painon mukaan. Jos tilaat ulkomailta typpipullon niin varmista että pullosta löytyy Suomessa vaadittavat merkinnät täyttöä varten, muuten jää täyttämättä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kahvitellaanko pääkaupunkiseudulla? | jukjamse | Tapahtumat | 633 | 07.03.2016 21:36 |
Mistä peltiä Pääkaupunkiseudulla | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.09.2007 09:27 |
ajoalueet pääkaupunkiseudulla | L200-01 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 24.09.2005 00:27 |
Tuulilasin vaihtopaikkoja pääkaupunkiseudulla? | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.03.2005 09:04 |
Offroad paikkoja pääkaupunkiseudulla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.11.2004 11:24 |