![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() eipä noi tainnu nytkään kestää nuo kovat? eikö. itellä meni kummasti risukossa niillä pehmeillä vitara, ja ei yhtään reikää. omasta mielestäni paremmin kestää kun risu ei halkaise reunaa vaan venyy ja hyvälä tuurilla luiskahtaa poikkeen siitä
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#2
|
||||
|
||||
![]() Eipä ole liiaksi murros-tikku-murros pakettien mittoja tullunna?!?
Alkoivat vihjailemaan et välil voitais lähtiä safiirille, et laitas ne romut nippuun...piti sitten pyhän kunniaksi vähän alkaa suunnittelemaan. Alustan panssarointi reilulla kädellä olt mielessä jo pidemmän aikaa, joten vähän piti palastella panssari aihioita:
Into rälläkkä hommiin ei riittänyt joten aletaas tutkimaan mitä toi perä on syöny, no särki se on ei jää epäselväks. Lopullinen aiheuttaja on vielä vähän mysteeri...tai ei, heikkouttaan hajos: Pitäs vaan päättää että värkkäiliskö mitä tonne keulaan seuraavaksi, alkuperäinen akseli vahvistettuna, Ladan akseli, vaiko rupeisko työstää tosta taka-akselista uutta etusta..? Alkuperäiselle linjalle jos lähetään niin jotain tämmöistä vahvennusta ainakin tehtävä: ![]() Lainaus:
Mukavan terävä piikki puhkassu. Sisemmät Spärdärit kesti nyt "lytättynä" hyvin, taidan olla kahvin velkaa vinkistä. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Akseli pohdintaa...
Tulipa purettua etu ja takaperä osiksi ja alettua pohtimaan kuinkas noiden ristiin naitto onnistuisi...Taka-akselista saa todennäköisesti kohtuullisella leikkaamisella ja liimaamisella eteen soveltuvan akselin...
Pikkurattaiden "posket" vaihtoon, ei ropleemaa: Vasen takaa, oikea edestä. Vetari ei sovi ei mahu: ...ja jako ei satu: Eli sorvihommiksi menee, tuossa vain pohdin että onkohan mitä muuta ongelmia odotettavissa..? Epäilen kuitenkin tota takamurikkaa vahvemmaksi kuin etusta mm. neljällä pikkurattaalla jne. eli todennäköisesti työ ei menisi siltä osin hukkaan..? |
#4
|
||||
|
||||
![]() ...ei taas ment niinku strömssöössä...
Ilman vastoinkäymisiä kaik olis tylsää, lisää rojektia päätti aiheuttaa rajaukko viimeyönä tarkistamalla passin vähän reilummalla kädellä:
Likel on ettei mene kesäloman safiirit vituiksi... Perän limppu olis sorvattuna: n.10mm on uus paketti vanhaa leviämpi, alkuun pelkäsin jo että kaventuu mut ei sentäs. Koe kasaamista pääsisi suorittamaan koht sillään, sitten saap pätkittyä perän kuoret mittoihin jne..vielä tohon limppuun tehtävä sokka ura ettei pääse "tikku" uimaan liika syvälle...laakeri pesä jne..hommaa kyl auttais jos tietäis noista peristä muutakin kuin... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() ...Reippa viikko lähtöön...
Virastosta tuli mukavaa viestiä tänään, uusi passi on valmis noudettavaksi. Itämatkat ilmoitti et viisumi siirto tulee päivässä...eli dokument puoli alkaisi olemaan kunnossa (:
Akselia pääsin tänään sovittelemaan alle: Vielä loput ja toivoa jot molemmat päät vetää samaan suuntaan ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() ...kun ei vielä ole kiire...
Piti sitten leikkiä laikan kanssa, slaissi pois murikasta jotta ohjaus nilviäiset mahtuu kivasti kulkemaan. Lisäksi roppu hitoille ja 30-40mm ylemmäs:
Vähän sipistelyä ja hiekkaa selkään, sit väriä ja alle..jos sit pääsis takapään kimppuun, vaihdellaatikon palkkikin pitäs ehtiä tekemään uusi, putki modata ja ja ja... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Perus kiireellä romut kasaan ja testaamaan itään...
Aikansa kun tussaroi niin loppu tulos näyttää tältä:
Eli siis takasesta duunattu etuperä. Tuntus äkkiseltään toimivan, tosin painavahan se on mutta pääsihän tuossa eroon etupanssarista. Pikkasen joutui tekemään tiloja että mahtui: Muutenkin koko palkki pitäisi vahvistaa... Läppäri kun sai viimereissulla riittävästi mutaa ja meni huoltoon sieltä palaamatta, tuli pummittua photonavi testiin...tää kyllä tykkäs enemmän kun läppärin kanssa touhuumisesta: Moinen tuli tilattua sitten itelleenkin, tosin houkuttelis tilata isommalla näytöllä oleva... Calminin 3" setti tuli ruuvattua alle, etunen toimi paremmin kuin edeltäjänsä (http://www.jimnybits.co.uk/shop/vita...prod_26.html): ...mutta takapää ei sitten senkään vertaa safari varustuksessa, uutta pitäs hommata..tai sitten jimmysin 3" jouset taakse ja calminit jää eteen..tosin jimmysin 3" sarjan yksi jousista oli ment poikki noin vuoden käytön jäljiltä... Testi tuli suoritettua sähköaidan toisella puolella, ainakin etuakseli kesti tämän reissun...ja muutoksia vaativia kohtia tuli liuta lisää, ensimmäisenä kuitenkin tankki. Safari hommiin aivan liian pieni, alkaa nyppimään toi miettiminen saakohan "sieltä ja sieltä" pensaa... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Suzuki Vitara AVO -90 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.08.2009 19:19 |
m: suzuki vitara 4x4 1.6i | toyotahilux | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.04.2008 20:44 |
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" | rocky4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.04.2007 18:07 |
M: Suzuki Vitara 1.6 JLX 5-ov | Hennu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.07.2006 22:37 |
M -suzuki sj & vitara | jami63 | O/M/V Muut | 0 | 21.09.2004 11:55 |