Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.05.2011, 16:45
Cumminski Cumminski ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 27
Perusasetus

VEROTTAJAN kammiossa..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.05.2011, 18:05
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Kai niitä alkuperäsiä kierrejousiakin saa "säätää" pidemmiksi, ja siinähän ne maalaa samalla ja laittaa jotkin kivat tarrat, muttei vaihda :-)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.05.2011, 19:10
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Kertauksena muistakaa "Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot)"
Eli suurinta osaa harrastajista ei koske (toistaiseksi).
Ja sivutörmäystestistä, "Sivutörmäystestissä kuljettajan puoleisen auton oveen törmää 30 cm:n korkeudella maasta vaunu, jonka nopeus on 50 km/h." Tuon takia juuri 295 & 305mm mitat.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.05.2011, 21:25
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

No, kai tässä kuitenkin on vielä sama homma kuin karjapuskureidenkin kanssa, että onhan ne jouset siellä jo olleet monta vuotta...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.05.2011, 22:13
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kertauksena muistakaa "Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot)"
Eli suurinta osaa harrastajista ei koske (toistaiseksi).
Ja sivutörmäystestistä, "Sivutörmäystestissä kuljettajan puoleisen auton oveen törmää 30 cm:n korkeudella maasta vaunu, jonka nopeus on 50 km/h." Tuon takia juuri 295 & 305mm mitat.
Joo, olet oikeassa, tuon kuution möntin korkeushan on juuri tuo 300mm
Piirtelin paperilla, mitä tuo käytännössä tarkoittaa:
jos joku matala auto on kestänyt tuon möntin iskeytymisen juuri tuolla 300mm
ilmoitetulla korkeudella, ja auton kynnyskoteloon tuo 295mm maasta ja sitä lasketaan 50 mm niin OK, mutta jos se auto on varustettu hivenen korkeammilla talvirenkailla, että 10mm aiempaa ylempänä, niin ei kelpaa
Sehän on tuon puolisen metriä korkean möntin kannalta ratkaiseva ero

p.s Onko "AKE:n" Kuitunen menettänyt kumileimasimen, kun ei ollut allekirjoittajana, kun keskustellaan maastureiden muutoksista?

p.s.s Milloinhan hitsataan tyv- hyväksyttyjä korjauspaloja noihin autoihimme,
ja milloin tarvitaan tyv- hyväksyntä vinssillxxxxx (en uskalla sanoa ääneen)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.05.2011, 22:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
p.s Onko "AKE:n" Kuitunen menettänyt kumileimasimen, kun ei ollut allekirjoittajana, kun keskustellaan maastureiden muutoksista?
Ei oo Valtiovarainministeriön vanhempi hallitussihteeri Heikki Kuitunen AKE:ssa töissä, eikä oo käsittääkseni koskaan ollut mitään katsastusohjeita kirjoittelemassa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.05.2011, 00:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mulla meni sekasi tekniikka ja verot


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei oo Valtiovarainministeriön vanhempi hallitussihteeri Heikki Kuitunen AKE:ssa töissä, eikä oo käsittääkseni koskaan ollut mitään katsastusohjeita kirjoittelemassa.
Eikö ko Kuitunen ole näiden maasturien verotuksen takana?

Esimerkiksi täydellä verolla henkilöautona maahantuotujen vanhojen
maasturien, jotka katsastettiin suomessa kaksikäyttöautoksi pehmyellä
takapenkillä ja pakun dieselverolla, ja kuitunen määräsi nämä takautuvasti
henkilöauton dsl verolle.

Mutta tässä topiikissa kysehän on noista tyv-jutuista, ja niihin tämä ei liity.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.05.2011, 06:54
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Ja mitä tekee Autoliitto? Ei mitään, kuten tapoihin kuuluu
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.05.2011, 09:05
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Eikö ko Kuitunen ole näiden maasturien verotuksen takana?

Esimerkiksi täydellä verolla henkilöautona maahantuotujen vanhojen
maasturien, jotka katsastettiin suomessa kaksikäyttöautoksi pehmyellä
takapenkillä ja pakun dieselverolla, ja kuitunen määräsi nämä takautuvasti
henkilöauton dsl verolle.

Mutta tässä topiikissa kysehän on noista tyv-jutuista, ja niihin tämä ei liity.
Jäihän niitä jokunen hassu kappale vuosilta -96 ja -97 pehmeillä takapenkeillä matalalle verolle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.05.2011, 22:32
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mites korin korotuspalikat? Pitääkö nekin olla hyväksytty? Tai lehtijousien riiput?
Tuossa oli, jotta jousia on luvallista vaihtaa myös toisista autoista. Onko varaosana myytävät vieterit automaattisesti tüv-hyväksyttyjä?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.05.2011, 22:44
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

koskeeks tää myös kevytkuorkkeja... saattaa moni RAMpe ym pompata sitten seuraavalla leimalla
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.05.2011, 23:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
koskeeks tää myös kevytkuorkkeja... saattaa moni RAMpe ym pompata sitten seuraavalla leimalla
Kevytkuorkit ei oo EU-tyyppihyväksyttyjä, kuten ei alunperin pakettiautoiksi tehdytkään autot ennen n. vuotta 2010. Eli ei koske näitä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mites korin korotuspalikat? Pitääkö nekin olla hyväksytty? Tai lehtijousien riiput?
Tuossa oli, jotta jousia on luvallista vaihtaa myös toisista autoista. Onko varaosana myytävät vieterit automaattisesti tüv-hyväksyttyjä?
Korin korotuspalikat ei oo jousituksen korotusta, eli ei tarvii. Lehtijousien riiput todnäk, kuten myös muutkin blokit. Selvinnee pian. Varaosavieterit ei oo TÜV-hyväksyttyjä, eikä tarviikkaan jos ei korota tai madalla.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hyväksyntä, korotusjouset, paperit, tuv, tüv


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan asuntovaunu, 4 nukkumapaikkaa oltava junnu78 O/M/V Ajoneuvot 0 28.05.2010 17:01
Onko renkaassa oltava kokomerkintä? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 3 06.02.2009 22:05
O:Patrol, oltava katsastettu ja hintaa max.2500€ vannika O/M/V Ajoneuvot 0 30.11.2007 00:54
O: Maasturin runko, oltava paperit. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.11.2006 06:12


Sivu luotu: 21:31 (GMT +2).