![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kai niitä alkuperäsiä kierrejousiakin saa "säätää" pidemmiksi, ja siinähän ne maalaa samalla ja laittaa jotkin kivat tarrat, muttei vaihda :-)
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kertauksena muistakaa "Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot)"
Eli suurinta osaa harrastajista ei koske (toistaiseksi). Ja sivutörmäystestistä, "Sivutörmäystestissä kuljettajan puoleisen auton oveen törmää 30 cm:n korkeudella maasta vaunu, jonka nopeus on 50 km/h." Tuon takia juuri 295 & 305mm mitat.
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No, kai tässä kuitenkin on vielä sama homma kuin karjapuskureidenkin kanssa, että onhan ne jouset siellä jo olleet monta vuotta...
![]()
__________________
-Pauli- |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Piirtelin paperilla, mitä tuo käytännössä tarkoittaa: jos joku matala auto on kestänyt tuon möntin iskeytymisen juuri tuolla 300mm ilmoitetulla korkeudella, ja auton kynnyskoteloon tuo 295mm maasta ja sitä lasketaan 50 mm niin OK, mutta jos se auto on varustettu hivenen korkeammilla talvirenkailla, että 10mm aiempaa ylempänä, niin ei kelpaa ![]() Sehän on tuon puolisen metriä korkean möntin kannalta ratkaiseva ero ![]() p.s Onko "AKE:n" Kuitunen menettänyt kumileimasimen, kun ei ollut allekirjoittajana, kun keskustellaan maastureiden muutoksista? p.s.s Milloinhan hitsataan tyv- hyväksyttyjä korjauspaloja noihin autoihimme, ja milloin tarvitaan tyv- hyväksyntä vinssillxxxxx (en uskalla sanoa ääneen) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo Valtiovarainministeriön vanhempi hallitussihteeri Heikki Kuitunen AKE:ssa töissä, eikä oo käsittääkseni koskaan ollut mitään katsastusohjeita kirjoittelemassa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Mulla meni sekasi tekniikka ja verotLainaus:
Esimerkiksi täydellä verolla henkilöautona maahantuotujen vanhojen maasturien, jotka katsastettiin suomessa kaksikäyttöautoksi pehmyellä takapenkillä ja pakun dieselverolla, ja kuitunen määräsi nämä takautuvasti henkilöauton dsl verolle. Mutta tässä topiikissa kysehän on noista tyv-jutuista, ja niihin tämä ei liity. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ja mitä tekee Autoliitto? Ei mitään, kuten tapoihin kuuluu
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mites korin korotuspalikat? Pitääkö nekin olla hyväksytty? Tai lehtijousien riiput?
Tuossa oli, jotta jousia on luvallista vaihtaa myös toisista autoista. Onko varaosana myytävät vieterit automaattisesti tüv-hyväksyttyjä? |
#11
|
||||
|
||||
![]()
koskeeks tää myös kevytkuorkkeja... saattaa moni RAMpe ym pompata sitten seuraavalla leimalla
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Korin korotuspalikat ei oo jousituksen korotusta, eli ei tarvii. Lehtijousien riiput todnäk, kuten myös muutkin blokit. Selvinnee pian. Varaosavieterit ei oo TÜV-hyväksyttyjä, eikä tarviikkaan jos ei korota tai madalla. |
![]() |
Luokat |
hyväksyntä, korotusjouset, paperit, tuv, tüv |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan asuntovaunu, 4 nukkumapaikkaa oltava | junnu78 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.05.2010 17:01 |
Onko renkaassa oltava kokomerkintä? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.02.2009 22:05 |
O:Patrol, oltava katsastettu ja hintaa max.2500€ | vannika | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.11.2007 00:54 |
O: Maasturin runko, oltava paperit. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.11.2006 06:12 |