![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Ilman muuta lisää sokkelia!Onko tarkoitus saada lämmin talli? Jos haluat tuosta tallista lämpimän, ja kaikilla mukavuuksilla niin työmäärä voi olla 150% kokonaan uudesta tehtynä. Kuten mainitsit; tarkoitus korottaa nykyistä: (varustelua ei paranneta) Mutta tarkistappa ensin että onko tuo alajuoksu kuinka laho? Jos on vähäkään pehmyt, niin uusiksi vaan! (oletetaan että laho) Oletetaan että runkotolppia pitää lyhentää 10cm Minkä kokoinen tuo "mörskä" on? 5x10m ja päässä 2x6m liiteri? Eihän tuo ole "huokauksista ja rukouksista" kasattu? Oletus että olis noin 5mx10m perinteinen lautaverhoiltu. 1. naulaa/ruuvaa vähintään 50x100 lankku runkotolppiin noin 40cm katkaisulinjan yläpuolelle. 2. naulaa/ruuvaa vastakkaiset seinät yhteen vähintään 2x6:lla lankulla noin 1,5 metrin välein (syrjällään, nostetaan tästä lankusta) 3. revaa seinät esim 22x125 laudalla noin 45 asteen kulmaan, oviaukot erityisen huolella 4. irrota kaikki sähköt yms pois 5. Päätetään paljonko tuota seinää lyhennetään, ja tallia korotetaan. (esim lyhennetään runkotolppia 10cm, ja korotetaan kokonaisuudessa 50cm) 6. MINÄ nostaisin tuota rakennusta pitkä seinä kerrallaan, esim. maastotukseilla 1/3 napsu kerrallaan (kolmea maastotunkkia käyttää 3 hlö) molempia puolia nostetaan esim. 10cm kerralla, ja kun seinä jätetään tukien varaan, niin tuki on vähintään 60 cm kanttiinsa (tukea korotetaan 20cm kerroksissa) 7. Tuo kivijalka on yhdensortin ongelma, jos sitä ei ole, niin itse valaisin sen vaikka pieneen kaivettuun ojaan, ainakin 10cm ympäröivän maanpin nan yläpuolelle, viistottuna pihalle ; ja miettimisen arvoinen olis iskeä siihen päälle PE-nupumatto, (siis sellainen sokkelin ympärille tarkoitettu o,6 mm vahva, 1,5 cm painatuksella oleva nupumatto) nuo kartiot tuoreeseen betoniin polkien. (1. katko kapillaarikosteudelle, ei äärettömän tärkeä) ja tähän muurataan lekaharkot. 8. runkotolpat katkastaan tarkasti oikeen mittaiseksi, ja Painekyllästetty perselankku kiinnitetään kulmaraudoilla (esim 45x45x) olemassa olevaan pystyn päähän, ruuveilla kiristetään perselankku pystyihin. 9. lekaharkkojen yläpuoli "täytetään" noin 4-5 cm paksusti harkkolaastilla (siis nyt lasketaan se koju oikealle tasolle.......) ja päälle levitetään esim höyrynsulkumuovi, ja koju lasketaan TASAISESTI sen päälle. 10. nostetaan "koju" ylös, ja vaihdetaan tuo perselankun ja harkkojen välinen muovikelmu joko routamatoksi; perustuskaistaksi tai jopa kattohuovaksi. 11.Koju (talli..) pitää kiinnittää paikalleen perustukselle, sekin on ongelma: joku ampus nauloja hiltillä, mutta tuo minun lemmikki kivijalassa tuolla PE nupumatolla ei mene mihinkään STANDARTIIN; JOTEN LÄISKIKÄSKÄÄ NE HARKOT SUORAA SIIHEN KURAAN ![]() Työniloa projektiin.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Autotallin kalusteita | Eskimo | O/M/V Muut | 0 | 27.12.2010 11:12 |
| Myydään Autotallin Hylly | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 2 | 08.09.2010 18:46 |
| Myyty Autotallin ovet | khonkonen | O/M/V Muut | 1 | 14.09.2009 20:18 |
| Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |
| Autotallin lämmitys ? | RST | Chit-Chat | 49 | 13.10.2006 23:11 |