Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2011, 17:13
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

heti ollaan luovuttamas kun hiukan lyö vastaan

__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2011, 17:20
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus

Mä voin sponsoroida lisää nippusiteitä jarruputkien kiinnittämiseen.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.04.2011, 09:59
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Minkäs kokoinen tuo polttoainesäiliö on? Missä pensapumppu on? Siirtopumppua/välisäiliötä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.04.2011, 10:38
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Minkäs kokoinen tuo polttoainesäiliö on? Missä pensapumppu on? Siirtopumppua/välisäiliötä?
Tilavuus vois olla luokkaa 35 litraa, ei muista tarkalleen. Sen kokoinen tankki, ettei tähän asti ole suurempaa koskaan tarvinnut kun ei mitään hirmupitkiä safareja ole tullut ajettua. Pumput ja välisäiliö tulee konehuoneeseen pesurin säiliön tilalle ainakin tämänhetkisen suunnitelman mukaan. Välisäiliö on tekemättä ja pumput ostamatta, että suunnitelma saattaa elää.
Tankissa on tarpeeksi iso lähtö laittaa vaikka pumppu suoraan tankin viereen, mutta välisäiliön kanssa ei varmasti haukkaa kallistuksessa ilmaa.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.04.2011, 18:45
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Sen kokoinen tankki, ettei tähän asti ole suurempaa koskaan tarvinnut kun ei mitään hirmupitkiä safareja ole tullut ajettua.
Onkos roovereilla koskaan päässyt ajamaan tankkia tyhjäx ennenkuin se on muuten jo jostain hajonnu?
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2011, 19:46
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Onkos roovereilla koskaan päässyt ajamaan tankkia tyhjäx ennenkuin se on muuten jo jostain hajonnu?
Aina on maaliin päästy AJAMALLA! Välillä perässä narun jatkona tulevat suzukit saattaa matkantekoa hidastaa..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.04.2011, 00:15
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Välisäiliö vois olla ihan hyvä tuollaiseen. Siirtopumppu tarvittaessa.

Jos alkuperäiset pumput ei innosta (vaikka sen vois ehkä upottaa kätevästi just soppelin kokoiseen välisäiliöön?), niin tällainen sattui silmään kun hain kuorkkiin "konepellin" kaasujousia (joita ei kuitenkaan löytynyt, piti ajella piltemaan saakka, jossa oli melkein soppelit mutta hieman liian jäykät).

http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=28-1213 Olis muistaakseni vielä tehokkaampiki/kalliimpikin pumppu, jos tämä ei piisaa.

Eikös orkkispumppu ollut jotain 180 l/h? 115l/h (5 bar vastapaineeseen) riittää kyllä kans aika hyvin, 115 pensaa lienee luokkaa (reilu?) 100kg, ja jos moottorin ominaiskulutus on 300g hevosvoimatunnille (vois olla paremmpikin/pienempikin, eikös nykypensaturpomoottorit ole luokkaa 300g per kilowattitunti?), niin tuolla pitäis pyörittää reilua kolmeasataa kaakkia, ja rangessa tarvitaan kuitenkin orkkisvermeillä vaan 2.5 bar pensanpaineita.

Vajaa 40l ei ol ihan hirmuisesti pensa-autoon, mutta onpahan kevyempi ku polttoainetta on vähemmän mukana (tankissa ainakin, jerryjä ei lasketa auton painoon vaikk aolisivat mukana).

Mulla on mennyt normisafareilla ja suunnistuskisoissa luokkaa 4-5l/h polttoainetta, kulutus tietty kasvaa jos siirtymiä on paljon tai esim. joutuu hapettaan paksuun lumeen. Ja aina sitä on pitänyt lisää tankata, kulutuksesta ja tankin koosta riippumatta.

-Paavo

PS niin ja se piti vielä sanoa, että aika hyvin näyttää intoa piisaavan, mä olisin aika totaalisen masentunut jos puolet korista JA rungosta pitää vaihtaa, mutta varmaan se on porukalla helpompaa touhuta noita mätähmmiakin, kuin mitä jos turaa kaiken itse. Ja onhat tuossa "vähän" muutoksiakin, eikä pelkästään korkkoosiokorjauksia.

Viimeksi muokannut Paavo : 19.04.2011 00:20
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Lj-70 suunnistusauto, Bj-42 rojekti, Hj-45 pick-up, V8 Lj, offi Chevy, Volvo 303, Lj arska4x4 O/M/V Ajoneuvot 22 09.07.2009 21:44


Sivu luotu: 21:36 (GMT +2).