![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No niin taas on sädetty ja sössitty, ruuvattu ja ryssitty, revitty ja rikottu...
Syöttö pumpun anatomiaa ja hengen elämään on tullu perehdyttyä yrityksen ja erehdyksen kautta mutta tärkeintä kuitenkin onnistuttua ja jopa luulen nyt tietäväni siitä jotain... Kaikkihan alkoi siitä kun rupesin tyhjäkäyntiä säätämään ja jostain täältä palstalta virheellisten tietojen ja kuvien perusteella ruuvasin "ahdotonta syöttöä" noh. siinähän kävi sitten niin että kun sain oikeat ohjeet kouraan niin olin ruuvannut tyhjäkäynti kyllä mutta kun siinä ohjeessa käskettiin myös vähän hipelöidä sitä "ahdotonta syöttöä" niin olin ruuvannut ahdon alaista syöttöä ja se mitä käskettiin ruuvata oli oikeasti tämä savutuksen esto, jota välttämättä ei olisi edes tarvinut rukata... Sitten kun syötöt oli taas kohdallaan alkoi mieltä painaa tuo vajaa toiminen kytkin joka ei irrottanu kunnolla joka johtu melkeen jumissa olevasta silimälaakerista ja se rapa kytkin luisti tiukan paikan tullen. Siinä se on se möhkäle joka painaa muten pirusti... On muuten hankala homma tuo vaihe keppi ku sitä ei saanu irti, piti kallistella että sai runkopalkin ali... (Liian matala auto) Pesu tekee ihmeitä ja on paljon mukavampi laittaa takas ku ei ole suu ja silmät täynnä kökkö kimpaleita... Siinä on uusi TOYOTA:n kytkin. astelma ja levy oli aika helppo kesittää ilman irto akselia kun klappia levyllä asetelman sisässä oli hyvin vähän. tarkalla silmällä ja parilla kulta lonkulla se oli 100% keskellä... Tämän levyn laiton jälkeen tuomari puhalsi pelin poikki ku asentaja otti liikaa lukua ku konttas auton alle... asentaja toimitettiin pikaiseen hoitoon ja hänelletarjoiltiin useta virvoke juomia piristymiseen... Seuraavana päivänä kun oltiin piristytty taas tarpeeksi alettiin nostaa laatikkoa paikalleen ja saatiinkin se sinne niin että viimeisiä pultteja väänneltiin paikalleen niin ekös se startin pultti päättänyt sanoa naps... niin mukavasti että ei muutakun laatikko lattialle ja irrottamaan.. mutta olihan se helppoa kun oli hyvin harjoteltu PERKELE.... sitten se takaisin laitto kävikin sukkelaan ja mutkitta...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
jatkoa edelliseen...
Alkuperäinen lippa oli ottanut osumaa keskeltä ja sattumalta osui kohdalleen HDJ 80 lippa joka mitan mukaan oli lähellä totuutta... ei tää nyt niin pahan näköinen ilman lippaakaan olis... Sitten tuli todistettua ettei se 80:sen lippa vaan ollut riittävän leveä kun sitä siinä väkisin kiskoin paikalleen jäin pala käteen ja siinä vaiheessa tuntu että pitikö se taas siitä muovista repiä PERKELE... Noh kapea se oli mutta meni se siihen ja olis ihan siistikin jos se vain siinä pysyykun kiinnitys on vähän hutenran tuntunen kun on niin venytetty... Ei se ole remontti eikä mikään jos siitä ei jää vara osia... Tähän pätee hyvin se että lopussa jää pää vetävän käteen...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuo vaihdekeppihän ois lähteny irti kun nostaa tuota vaihdekepin juuressa olevaa kumia ja siellä alla on semmonen sen kuulan ympärillä metalli"kotelo" mitä painamalla ja kääntämällä jompaan kumpaan suuntaan olis vapautunu jousi joka puristaa vaihdekepin kuulaa paikalleen ettei se lähde irti ja tämän jälkeen kevyt riutaisu niin se kepin pitäis lähteä irti.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Keppi lähtee helpostiLainaus:
1.Irrota ensimmäoseksi sisältä kepin suojuskumit. 2.vaihde vapaalle 3.paina kepin juuressa olevaa pellistä prässättyä, nurinpäin olevaa mukia kahdella ruuvimeisselillä noin 2-3 mm alaspäin (siitä suorakaiteen muotoisesta kepin reiästä) ja käännä (kumpaan suuntaan?)niin paljon että tökkää. muistaakseni noin reilu sentti ulkokehältä. ruuvimeisselit vaihdekepin vastakkaisilla puolilla 45 asteen kulmassa, ja väännetään keppiä vasten. 4. nosta keppi pois. 5. uudet öljyt menee helposti tuosta kepin reiästä, jos ei parempia pumppuja. Kasaus päin vastaisessa järjestyksessä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() 12v Laturi
Älä tykkää huonoa, mutta Luukkaan saavutukset ovat uskonnollisia,
eivät sähköteknillisiä. Onko tuo vanha kunnon lucas arc 18? tms. olikonan 45A ? Tarvitko tuota 12v muuhun kuin radiolle ja pc:lle? Tuossa näyttäs olevan aika reilun kokoinen hihnapyörä, pienillä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä ei varmaan lataa kuin nimeksi. Luukkaan kierrättämisestä ei hirveesti kokemusta, mutta eiköhän kestä suuruusluokkaa samat kuin nuo bossilaiset, eli maksimit huoletta tuonne 15 000 kierroksen huippeille, eli kun 12h-t pyörii max 4 000, niin hihnapyörä 1/4 kampiakselin päässä olevasta. Tuossakinhan on sisäinen säädin, joten pitää jännitteet 14v laturin päässä, akulla jotain vähemmän -> eli paksua kaapelia kehiin ja/tai otat magnetointisähkön releen kautta suoraan akulta. (ongelma k.o kytkennässä, että laturi/säädin voi palaa, jos magnetointi päällä kun laturi ei pyöri pitkään aikaan) p.s siihen cruiserin vaihdeaskin vaihdekepin reiän päälle sopii suoraa 1/3 L virvoitusjuomatölkin puolikas likasuojaksi |